Cirklon vraagjes

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Vandaag m'n Cirklon ontvangen
het is me gelukt om 5 instruments aan te maken en deze te selecteren binnen een pattern. Nog een hoop te leren, best een steep learningcurve, maar het begin is er.

Nu wil ik m'n Miami in sync laten meelopen met de Cirklon, nu dacht ik de sync out van de Cirklon aan te sluiten op de sync in v/d Miami, en dan op play te drukken, maar no joy, de cirklon speelt wel, maar de miami speelt niet mee.

Is er ergens nog een global setting in de Cirklon, die die sync moet aanzetten?
of werkt die sync niet als din sync? en moet ik gewoon via midi out met midiclock?

Ja midi out werkt, maar ben benieuwd wat ik met de sync out kan ;)
nu 2 avonden met de handleiding op schoot alles lopen lezen en zelf lopen proberen

moet toegeven de Cirklon is geniaal, maar moelijk om te leren
zal nog wel wat tijd nodig hebben ben pas op hoofdstuk 4

is de Cirklon die Engelse sequencer met cv-gate e.d.?

Heb je een link naar het product / fotootjes van je setup?

Ik ben gehieuwd!
Jeroen

Misschien te simpel, maar gebruik je een Sync24 kabel ?

Dat was i.d.f. Het probleem, de midikabel had maar 3 aders en op de verkeerde pin ook nog
Nu een klotz 5 aderig erop en werkt idd gewoon

Aldoende leert men.

Wat ik wel merk is dat ik langzaam aan wel lui ben geworden van m'n DAW
een hele hoop opties en gewoontes zijn er ingeslopen door gewoon met de muis overal heen te navigeren en opties die ik tegen kwam te proberen. Bij de cirklon moet je weer gewoon echt nadenken wat iedere knop doet en welke knop combi's are nodig zijn al dan niet in combinatie met gang om snel te kunnen werken. Dat is nog weer even wennen en moet groeien.
ben inmiddels op 3-7 in de manual, maar moet hem er nog steeds bijpakken om nogmaals weer te lezen wat ik tot op heden heb geleerd. En dan heb ik nog 3x zo veel te gaan :D

maar vind het wel super werken. Het geeft je echt het gevoel van "dit is het dan.." geen oneindig veel opties, maar een rigide framework / matrix van opties waar je het mee moet doen.
prima voor een autist die houdt van orde en structuur als mij :D

Heb de manual nu ook al twee keer doorgeploegd en er is veel vanzelf sprekend, maar er zitten ook wat lastigere combi's in...

Ja :D het went ook wel, ben pas 2 avondjes aan het stoeien en het gaat steeds sneller Colin herhaalt wel veel en dat is goed, daardoor worden dingen herkenbaar, en kan je verderop ook wat sneller door.

maar denk wel een weekje of 2 á 3 nodig te hebben voordat ik redelijk zonder handleiding patterns kan opzetten, langer maken, meerdere patters in scenes zetten en deze tot song aaneen rijgen.

AL mijn kabels werken op al mijn vintage roland gear wat betreft sync24,maar uit mijn Cirklon krijg ik niets uit ,iemand een idee?

Hi waar vind ik die CV port?

ok ik heb de cv port gevonden maar er komt steeds niets uit,met de setting op norml te zetten of iets anders

het gaat hem ook over sync24 out dat ik het heb niet midi out,midi clock out werkt prima,ik krijg de sync out niet aan de praat dus,staat niets ervan in de manual

Laatst gewijzigd:
ik weet waarom de sync niet gaat,gewonweg omdaat die niet bestaat,zit nog een oude software op men toestel :/,kan lang blijven zoeken zo.

PFF ,wat een kut merk en kut produkt,je moet op een forum gaan om software te downloaden

Sequentix Music Systems SUCKS

Back