ik wil een sampler kopen advies graag

Christov

Soul Brabo no 1
ok ik wil dus een sampler kopen na de zomervakantie en de maximumprijs is 600 euro (nieuw of 2e hands)

zelf heb ik een asr10 dus ik kan non visueel samplen en vind dat zelf neit zon probleem

ik zit al een tijdje informatie te zoeken en kom beetje uit op de volgende modellen

Akai S3000XL
Akai S950 (maar neit als hoofdsampler)
Emu E5000/E6400

misschien zijn er samplers die ik over het hoofd zie dus als je wat weet

wat ik ermee wil kunnen:
breaks en samples choppen
simpele effectjes of hoe het heet als faden, crossfaden compressen etc....
8 outs
goede midi
scsi hd of zip opslaan...of via scsi op de pc

iemand tips?
alvast bedankt

Zou ook met software kunnen ;) Ben er zelf enkelt geen voorstander van.

ik denk dat een Yamaha a4000 wel een goede keus is...Of een tweede hands emu

*ahum*

ik heb nog voor 350 euro een akai s2000 met 32mb, +8 outputboard (totaal = 10 outputs) + scsi kaart voor je pc te koop staan :)

waarom doe je de ASR10 weg dan?

Hoezo bevalt ie niet?

ben wel nieuwsgierig...

ehmja 8 out als optie is ook goed hoor maar dat het erop KAN is de bedoeling

@barn ik vind asr 10 sampler dope alleen ik gebruik het keyboard niet en sequencer ook niet(neemt nogal veel ruimte in op me al zo kleine slaapkamer dus)
ik ga dus aan einde van de zomer een eigen pc en sampler kopen, al mijn beats nu maak ik in de woonkamers van me ouders :D

maar die sampler is zeker aight maar heb geen scsi dus das wat minder

De emu klinkt heeel erg goed....echt solide en amerikaans Ik denk dat een E5000 echt een goede keus is...De A4000 ook maar dat ik echt een bak voor geluids pioneers...heel veel mogelijkheden en goedkoop wat prijs betreft....

probeer de asr key versie eens te ruilen voor een rack versie....of een koop voor minder een ASRX...is dezelde sampler in groovebox formaat..

als je toch een PC gaat kopen zou ik voor een soft-sampler gaan, bv Kontakt of Intakt, die is dan ook uit en is vnl gericht op beats/loops..... werkt echt veel prettiger tenzij je veel live wilt doen..

Olaf

mm ik heb kontakt geprobeert maar ik vond het niet fijn werken (lees: ik snapte er geen zak van) :D
nah ik ben zelf geen voorstander van plugins ik werk nu met modplug dus ik ga die sampler aansturen met waarschijnlijk acid of renoise tracker....

had wel gekeken naar die e5000 maar kan alleen info vinden over de ultra versie
wat is het verschil tussen beiden?

Origineel geplaatst door Christov
mm ik heb kontakt geprobeert maar ik vond het niet fijn werken (lees: ik snapte er geen zak van) :D
nah ik ben zelf geen voorstander van plugins ik werk nu met modplug dus ik ga die sampler aansturen met waarschijnlijk acid of renoise tracker....

had wel gekeken naar die e5000 maar kan alleen info vinden over de ultra versie
wat is het verschil tussen beiden?

ff doorzetten! geloof me, een softsampler werkt echt vele malen prettiger dan een hardware sampler..tenzij je een hekel hebt aan PC's... maar dan kan je het beste gewoon een MPC sampler kopen, lekker simpel en straightforward ;)
misschien is kompakt dan iets toegankelijker voor je ......

mja ik wil ook hardwaresampler meer voor het geluid, en dat ik de kanalen apart kan mixen en eqen.
en plugins vind ik gewoon echt kut...ik wil liefst de dingen of in 1 of een hardware sampler....

mpc heb ik aan gedacht maar ik denk dat ik maar beter met racksampler en visueel kan beginnen en later nog mpc erbij halen...dan kan ik em opnemen op me pc

Lijkt mij dat de A4000/A5000 de oplossing voor je is .... ook niet duur om uit te breiden met multi ouputs, ide hd en zip en simms .... en groot scherm natuurlijk, heerlijk werkende matrix interface + 5 draai/druk knoppen, interne effecten en resample mogelijkheden etc etc .... werk er al 3 jaar met veel plezier mee, nooit problemen ......

als ik jou was zou ik lekker voor een E-Mu gaan.....heel veel edit-mogelijkheden en super goed klinkende filters die je onbeperkt overal kan toepassen......en naar mijn mening makkelijk te bedienen ( er zijn mensen die er anders over denken,maar goed ).....bovendien heb je dan Sample-start modulatie mogelijkheden,waarmee je een heleboel trucjes kunt uithalen,waar veel mensen plug-ins voor gebruiken....

de e5000 heeft standaard helaas maar 2 outputs....dus kom je of terecht in de duurdere Ultra samplers,of bij bijvoorbeeld een esi-32 of esi 4000......check dan wel meteen een Turbo-kaart erbij,dan heb je meteen 8 outs,digi in en out en fx....

het ligt natuurlijk aan je budget.....

Voor 600 mag je mijn A3000 overkopen!

Uitgebouwd met geheugen (hoeveel moet ik even opzoeken, weet ik zo niet meer uit het hoofd),
versie 2, harde schijf. (7 partities elk 500 Mb)

Breaks knippen kan zelfs met ervoor bedoelde functies (bv verdeel een loop over 16 stukjes en gooi ze boven elkaar op een midikanaal). Superhandig, als je een midiman bent heeft dit ding alle knipfuncties die je wil. B.v. ook relooping functies etc., praktisch alles dmv controllers aan te sturen. (in ieder geval alle fx parameters)
Supergemakkelijke bediening door de bekende Yamaha matrix.
VEEL fx (3 simultaan) en fx routings....

Mijn eigen beats heb ik altijd hiermee geknipt en ik heb nog steeds op softwaregebied geen equivalent gevonden... hoemeer je software voor je laat doen, des te minder denk je over instellingen na. Dat KAN beperkend werken.
ik was dan ook een midi-fan in hart en nieren.
(WAS omdat ik even gestopt ben met muziek)

Enige minpunt: heeft 4 uitgangen, niet de 8 die jij zou willen; maar dit bakje is wel nog uit te bouwen naar meerdere uitgangen, ik geloof 12.

E-mailen naar dobaudio@hotmail.com!

:)

Back