korg microkorg

dixxy

There are keys to be play
hallo mensen.

Ik heb thuis een microkorg staan,en ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
En nog iets,ligt het nou aan mij of zit er gewoon geen leadsound in?

Ik heb zelf een tijdje een Microkorg gehad en ik was zeer te spreken over het beestje. Ik gebruikte 'm voornamelijk voor de baslijntjes en de vocoder. Leadsounds kun je er zeer zeker uithalen, als je maar creatief aan de knoppen kunt draaien. En gebruik de computereditor, dan heb je veel meer overzicht over wat je nou doet.

Phontaq

De microkorg is zeker goed bruikbaar, en als je niet de lead kunt vinden die je zoekt in de presets, dan moet je dus je eigen lead gaan maken, die mogelijkheid heb je er ook mee, of je gaat bij de preset geluiden de standaardinstellingen veranderen met de vitual patches, net zolang tot je wel het geluid hebt dat je wilt, vind het alleen een nadeel dat hij nit multitimbraal is en maar vierstemmig is.

Origineel geplaatst door Fritz
...vind het alleen een nadeel dat hij niet multitimbraal is en maar vierstemmig is.

Als je 'm 'alleen' voor een lead gebruikt is 't geen gemis.. En lead-sounds zitten er wel in hoor, dus 't ligt (een beetje) aan jou..;) 't Is maar wat voor lead je zoekt..

Re: korg microkorg

Origineel geplaatst door dixxy
hallo mensen.

Ik heb thuis een microkorg staan,en ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
En nog iets,ligt het nou aan mij of zit er gewoon geen leadsound in?

Ik denk wel dat je gelijk hebt ja. ja.. ja....:D Gewoon ff heel flink draaien,zal er vast wel een lead uitkomen. Lees desnoods nog eens 2x de handleiding.

Je kan ook eventueel eens op het web gaan zoeken naar MS-2000 / R user sounds.
Die kan je zo overzetten naar je microKORG, en je hebt weer een hele resem nieuwe sounds!

(met waarschijnlijk ook wel enkele goeie lead sounds)

:okdan:

Je koopt met je goeie geld een synth en dan ga je aan ons vragen wat JIJ er aan hebt?

....het moet niet gekker worden......

Hij zei datie em had STAAN, hij heeft niets gezegd over gekocht.
Misschien zat ie gratis bij het huis

chill out ARV
:W

Hallo! Ik ben net nieuw op deze forum. :)

Ik heb de MicroKorg verschillende malen geprobeerd in Feedback. In ben zeer te spreken over deze synth en ik zit wellicht te overwegen deze te kopen. Mooie geluiden en de vocoder is ook de moeite waard, en de prijs natuurlijk. ;) Moet ik alleen eerst van een Roland SH-2000 afkomen. :yamaha:

Origineel geplaatst door Orabidoo
Moet ik alleen eerst van een Roland SH-2000 afkomen. :yamaha:

Moet toch geen probleem zijn in Hattem, of misschien Heerde ;)

M.a.w. zet die SH voor een nette prijs te koop..... vang wat euri ..... scoor een Korgje!!!

Back