Synthforum VSTi ideeën thread

Origineel geplaatst door oli303
Hou het gewoon bij synthedit. Dat is nog vrij eenvoudig te begrijpen voor iemand die iets van synths kent, maar niet echt een hogere informatica opleiding heeft genoten.

Je hebt natuurlijk gelijk. Ik zat alleen aan het CPU usage te denken omdat niet iedereen over een high-end PC beschikt.

Vraagje: Wie o wie kent de achtergrond van de implementatie van de z-plane filters van EMU?

Origineel geplaatst door cooper
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik zat alleen aan het CPU usage te denken omdat niet iedereen over een high-end PC beschikt.

De synthedit VSTi-brug is redelijk performant en efficiënt. Je moet gewoon je synth bouwen met de performantie in je achterhoofd. Geen zware complexe modules inbouwen die je maar voor 10% gebruikt, terwijl je ze perfect kan vervangen door 1 simpel modulletje dat maar een fractie van de performantie gebruikt.
Dus begin niet losweg dingen aan elkaar te hangen als een kieke zonder kop. Probeer eerst te verstaan hoe bepaalde modules intern werken. Een blokgolfoscillator heeft bvb. zeer weinig berekening nodig, terwijl het algoritme voor een 4-pole filter vol van delingen zit. (delingen kosten dus heel wat meer cycles dan + of - bewerkingen)

Origineel geplaatst door matt second
op deze site : http://mysite.freeserve.com/kdbanglia/index.htm
staan een aantal interessante voorbeelden , en er zijn diverse knobs en een knobmaker te downloaden

die ken ik goed die site... maar het is wel leuker als je een eigen skin maakt...

Origineel geplaatst door Sander02
Er schoot nog een ideetje door m'n hoofd: LFO naar de release van de envelopes zou erg tof zijn
beetje een rare optie lijkt me...
dat de ene keer de release langer klinkt en de andere keer korter bedoel je toch?
als dat al een goed idee zou zijn dat moet ie tevens gekoppeld zijn aan de decay...

een LFO op de total Env time (A,D en R) zou een beter idee zijn denk ik... :)

Slecht staat het ermee :(

We moeten een aantal personen hebben die wat voor ons kunnen doen...

Een C++ of zoiets programmeur die wat ''goedklinkende'' en ''CPU zuinige'' modules voor Synthedit kan schrijven
Iemand die van die hele coole ''vintage'' of heel ''futuristische'' knoppen kan maken voor de Interface (en als ik cool bedoel dan bedoel ik ook cool :D zoiets als Elegoxa bijv..)
De Interface van het beessie zelluf natuurlijk...
En mensen die mee willen werken aan het proggen van de Synth

Dus mensen vrees niet en kom op !!! Meld u allen aan !!!

Alle info gaarne in DEZE thread houden..

Tja moet zelf ook nog wat dingen ''proberen'' maar ik had zoiezo een vraagje...
Als ik dus in Synthedit save als VST plug in dan kan ik hem niet in Cubase SX laden,althas ik krijg hem niet bij mijn VST Plug ins te zien...

Tja doe in mijn ogen alles goed...
Als je hem saved in Synthedit dan zet ie hem ergens in een map bij Synthedit dus daar knip/kopieer ik hem en plak hem in mijn Cubase SX Vst Plug ins map maar ik zie niks noppes nada bij mijn instrumenten terwijl ik hem toch echt goed als VST heb gesaved..

Origineel geplaatst door 6 trak
we kunnen natuurlijk wel gaan zitten wachten op die C++ programmeurs maar waarom niet al wat proberen met de synthedit die we nu al tot onze beschikking hebben... en tja Kevin, jij moet het voorbeeld geven nutuulk :D

2 maanden geleden, had ik voorgesteld om als C++ programmeur wat te helpen hiermee... Ik heb trouwens al een paar synthedit modules geschreven : http://home.pi.be/~vanromo1
Helaas toen ik vroeg naar concrete, realistische en "goeie" ideeën, kreeg ik weinig antwoord, buiten een beetje jibberisch en dingen die reeds mogelijk zijn met de standaard modules die trouwens al zeer performant zijn.
Sinds de thread van de hoofdpagina verdween, heb ik er niets meer van gehoord of gelezen. En Zo gaat dat meestal met zo'n "projecten" : 101 mensen hebben 1001 om ter mafste ideeën, maar als men moet beginnen met het concreet uit te werken, is iedereen het al beu.

Mijn eigenlijke vraag is nu natuurlijk : Wat voor extra modules zijn er nodig en waarvoor?

Origineel geplaatst door Kevin
Tja doe in mijn ogen alles goed...
Als je hem saved in Synthedit dan zet ie hem ergens in een map bij Synthedit dus daar knip/kopieer ik hem en plak hem in mijn Cubase SX Vst Plug ins map maar ik zie niks noppes nada bij mijn instrumenten terwijl ik hem toch echt goed als VST heb gesaved..

Staat je VST-plugins dir wel ingesteld op die Vstplugins sub-dir in je Cubase SX-folder?

ok dat weet ik dus niet... daarom zeg ik ook, laten we eerst gewoon bezig gaan en dan lopen we vanzelf tegen dingen aan waar synthedit niet in voorziet en dan pas kun je beginnen met zo'n 'nieuwe module' te schrijven... t'iz nutuulk jammer als je op voorhand deze dingen creeerd en dat ze dan helemaal niet worden gebruikt...

i.p.v. dat iedereen maar roept en de meest waanzinnige ideeen spuwt --> laat eerst eens zien wat je kan! 8)

Origineel geplaatst door oli303
2 maanden geleden, had ik voorgesteld om als C++ programmeur wat te helpen hiermee... Ik heb trouwens al een paar synthedit modules geschreven : http://home.pi.be/~vanromo1
Helaas toen ik vroeg naar concrete, realistische en "goeie" ideeën, kreeg ik weinig antwoord, buiten een beetje jibberisch en dingen die reeds mogelijk zijn met de standaard modules die trouwens al zeer performant zijn.
Sinds de thread van de hoofdpagina verdween, heb ik er niets meer van gehoord of gelezen. En Zo gaat dat meestal met zo'n "projecten" : 101 mensen hebben 1001 om ter mafste ideeën, maar als men moet beginnen met het concreet uit te werken, is iedereen het al beu.

Mijn eigenlijke vraag is nu natuurlijk : Wat voor extra modules zijn er nodig en waarvoor?

Klopt Oli je hebt gelijk en mijn excuses voor mijn nalatigheid..
Maar ik denk dat we idd beter kunnen doen wat 6 zegt..
Maar qua modules zat ik toch te denken aan wat andere osc's (eigenlijk minder) dus alleen sawe,sin,puls en triangle en de noise apart bijvoorbeeld..

Maar jullie gaan toch niet de zoveelste subtractieve softsynth maken.

Zou het niet leuk zijn om eens iets anders te maken, dat een beetje originelere klanken kan genereren. Misschien iets granular of additief of whatever?

Het is maar een idee...

Ik weet zelf heel weinig van additieve en granulaire synthese af maar misschien als iemand dat aandurft :okdan:
Ik zat zelf idd wel te denken aan wat 'standaards' maar dan wel GOED.

Back