Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Pjotr G
En met de resonance kun je weer de vorm verder aanpassen. Dus nee, niet t zelfde als maar gewoon een sinus nemen.
waarom helemaal geen LFO's maar alleen een paar oscillatoren... FM is ook niets anders dan een paar oscillatoren...Origineel geplaatst door oli303
Wat ik dan misschien leuker zou vinden is dat je een LFO kan FM-moduleren met een andere LFO... om complexere modulatie-golven te creëren.
En is dit nu met m'n ''Gladjanus'' gemaakt ??
Droog is idd nog niet echt bijzonder maar die met FX vind ik wel leuk klinken.
Alleen jammer dat je de LFO en ADSR niet voor Pitch hebt gebruikt (kun je leuke dingen mee doen)
Deze versie zal ook niet meer geupdate worden maar ik wil hem opnieuw maken en zuiniger laten draaien (zal alleen wel even duren)
als modulatie bron heeft het een wel degelijk een ander effect, bij een triangle zal het signaal strak up/down gaan, bij een sinus lijkt ie op de toppen en dalen te 'wachten'Origineel geplaatst door oli303
...zoals je weinig verschil hoort tussen driehoeksgolf en sinus
FM is (ook) additief... of dit nu gebeurd door het stapelen van sinussen uit verschillende freq gebieden of middels een FM schakeling maakt verder niet uit... er is sprake van toevoeging en geen, zoals bij subtractief, filtering...Dik fout hoor! Dat is geen additief, dat is FM
inderdaad, in principe wordt er een 'lag' gecreerd... (abstract denken!)... zet maar eens een LPF tussen een keyboard cv en de synth engine bij een modular bak en draai de cutoff dan eens een tikkie dicht en hoor wat er gebeurd terwijl je speelt...als je een zaagtand LFO hebt, en je zet er een filter op, dan verander je de waveform. Jij denkt in de verkeerde termen. Als je boventonen weg filtert wordt dit ook gereflexteerd in de waveform. Op deze manier kun je dus vormen krijgen die tussen bijv zaagtand en sinus inhangen. De envelope krijgt als t ware een andere vorm.
).draaiknopjes zien er wel leuk vintage uit enzo maar zijn eigenlijk het minst geschikt om te gebruiken... ze nemen te veel ruimte in beslag aangezien je er ook nog een text omheen moet kleien... sliders zijn al beter maar een numeriek display die je met een mouse click'n'drag kan aanpassen is het meest ideaal...Is er ook iemand die misschien al knopjes wil/kan maken voor Synthedit ?? En evt. ''rack'' oortjes (is wel geinig)..
Wel zou ik dan ECHT leuke interessante knopjes willen dus niet van die gekleurde bolletjes met een streepje.