muziek op de fiets: hoe?

binaural

Ouwe rot
Hoi!

Sinds kort mag ik op de fiets naar het werk, pure luxe!

Ik luister muziek vanaf mijn Android via een stel gare oordoppen. De meegeleverde Sony in ears passen niet in mijn kleine oortjes.

De slechte kwaliteit en het windgeruis storen me flink. Ik merk dan thuis pas hoe hard ik die krengen eigenlijk moet zetten om boven de wind uit te komen. Zonde van mijn oren...

Ik ben op zoek naar een alternatief, ik denk aan een koptelefoon, maar weet niet goed wat te kopen.

Iemand een gouden tip?

Thanks!

een gesloten koptelefoon, met schelpen die over je oren vallen.
heb je tegelijk warme oren.
nadeel is wel dat je de toeterende auto's niet meer hoort voordat ze je eventueel omver rijden

ik heb zo'n sport hoofdtelefoontje van sennheiser. Dat is open, licht, je hoort dus eventueel nog wel wat er gebeurd. Kan er mee lopen, dus fietsen kan zeker ook. Omdat 't tegen je oor zit, gaat het niet zo laag klinken als oortjes die IN je oor gaan (ik heb daar witte sennheisers voor, maar die kabel aanraken, klinkt tering in je oor, er is een naam voor die me ontgaat - aanraken vd draad geeft lawaai in je oor om gek van te worden - maar daar heb je met de groene sport versie niet zo'n last van.

Dit zijn ze, zijn niet zo erg duur.

462555.jpg

Waarom per sé gesloten? Hij zit op zijn fiets, niemand die last van geluid heeft om 'm heen.

Check, ik heb een open AKG500 (wat overkill op de fiets :)) die niet luid moet staan, niet vermoeiend is voor de oren, en waarmee je je omgeving ook goed hoort.

Maar ook ik raad aan om gewoon geen muziek in het verkeer aan te zetten.

ik heb zo'n sport hoofdtelefoontje van sennheiser. Dat is open, licht, je hoort dus eventueel nog wel wat er gebeurd. Kan er mee lopen, dus fietsen kan zeker ook. Omdat 't tegen je oor zit, gaat het niet zo laag klinken als oortjes die IN je oor gaan (ik heb daar witte sennheisers voor, maar die kabel aanraken, klinkt tering in je oor, er is een naam voor die me ontgaat - aanraken vd draad geeft lawaai in je oor om gek van te worden - maar daar heb je met de groene sport versie niet zo'n last van.

Dit zijn ze, zijn niet zo erg duur.

462555.jpg

Ik heb precies dezelfde. Voorheen een andere hoofdtelefoon waarbij het aanraken van de kabel inderdaad erg storend werkte. Bij het sporten wil zo'n kabel nog wel eens heen en weer schuiven/wiebelen.

Met deze is dat inderdaad niet het geval. Prima ding voor weinig geld. Muziek is helder genoeg. Het verkeer kan ik nog steeds horen wat ik wel zo veilig vind.

Bij in-ear modellen vond ik het altijd vrij lastig om deze in te doen. Dit model kan je makkelijk op- en afzetten.

ZO HARD MOGELIJK EN MET EEN ZO'N DONKER MOGELIJK ZONNEBRIL! }:|

is er nergens een review of vergelijkingssite voor oordoppen/koptelefoons?

Sennheiser cx300(0) dingen. Altijd goed, relatief goedkoop..

Waarom per sé gesloten? Hij zit op zijn fiets, niemand die last van geluid heeft om 'm heen.

hij rijdt zo hard, dan heeft hij minder last van het ruisen van de wind

Klinkt misschien heel flauw maar met dat ik nog grote afstanden af legde op mijn racefiets (zou ik eigenlijk weer moeten gaan doen bedenk ik me nu) had ik nooit enige koptelefoon op maar reed ik menigmaal met een muziekje in mijn hoofd, helemaal op moeilijke passages.

Hoofdtelefoon op de fiets in het verkeer is niet zo slim......
Sowieso een hoofdtelefoon zo hard willen zetten dat je de omgevings geluiden niet meer hoort is onverstandig.

Ghettoblaster op je rug 8)

Ik kan het ook alleen maar afraden, want het is echt niet veilig...en vreselijk irritant voor andere weggebruikers.

Maar als het moest dan zou ik gaan voor losse in-ears en dan dan slechts één oortje indoen.
Dan hoor je toch nog wat geluid om je heen. Zoals fietsbellen van snellere verkeersdeelnemers die langswillen of spelende kinderen die achter een auto uit komen rennen.

Sennheiser HD800, zo'n mooi geluid! Maar koop dan ook een mobiele koptelefoonversterker voor het echte genot. En een sigaartje voor de eventuele pauze onderweg....

Ik kan het ook alleen maar afraden, want het is echt niet veilig...en vreselijk irritant voor andere weggebruikers.

Maar als het moest dan zou ik gaan voor losse in-ears en dan dan slechts één oortje indoen.
Dan hoor je toch nog wat geluid om je heen. Zoals fietsbellen van snellere verkeersdeelnemers die langswillen of spelende kinderen die achter een auto uit komen rennen.

Ja inderdaad. Maar met een oor dicht hebben je hersenen enorm veel moeite met het plaatsen van geluiden. Dan ben je misschien net te laat....

ongeval-rondweg-neede-groot.jpg

Op de kruising bij m'n werk staat een ornamentje van een meisje van 14 jaar, en dat is niet om te vieren dat ze er zo goed vanaf is gekomen.

En de laatste keer dat ik het iets dichterbij mee maakte was na een festival. Een ding van 50 ton heeft het niet zo heel snel door als ie jou langzaam aan het ontdoen is van al je armen en benen..

Gebrek aan remsporen.

Ik gebruikte regelmatig mijn Senheiser CX 400 tijdens het mountainbiken en wielrennen, heb totaal geen last van wind. Is wel goed om jezelf te pushen met harde muziek (in mijn geval het liefst trough the loop van Pendulum), maar ben er mee opgehouden omdat het toch wat te gevaarlijk is in het verkeer.

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar omgevingsgeluid is wel zeer belangrijk als je je in het verkeer begeeft..

Back