Het Grote Tiesto Topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
FF on topic...

FF on topic...

Goed nou uit zeer betrouwbare bron (een vriend van mij die regelmatig samenwerkt met Michel de Hey) :

Onze Triesto maakt dus NIET zelf zijn muziek !

Het is hetzelfde principe als bij DJ Jean...anderen maken de muziek en ZIJ verkopen het (en doen alsof ze het zelf maken) .....om te :r

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Nu vraag ik me alleen nog af wat jullie bedoelen met dat hij zegt dat ie het beste album allertijden gaat maken? Waar hebben jullie da dit dan gelezen?

Ik weet nie of hij dit gezegd heeft of nie, maar ik begrijp het wel als m het gezegd heeft.

Tiesto (met name de hele organisatie erachter) is gewoon 1 mega machine die op dreef is en die maar blijft doorgaan.

Dit is gewoon weer een pure marketings-uitspraak en iemand die iets of wat van marketing afweet heeft dit wel door.

Een goeie tip aan iedereen die het zelf nog nie doorheeft :
Als je een plaat van je ergens getekend wilt hebben, dan moet je zelfzeker overkomen en op de juiste persoon afstappen.
Je moet dan niet gaan vragen ... hmm ... goeiendag ... hmm ... ik heb een plaatje gemaakt ... alez, tis maar een demo, dus er kan nog wat aan verandert worden ... en euhm ... wil je eens luisteren aub als je eens vluchtig tijd hebt.

FUCK IT !!!

Gewoon zeggen : Hier man ... Gooi dit maar eens op ... ge gaat ge goed vinden ! Da wordt een bom ! :okdan:

Een eerste vereiste is wel, dat je product in de eerste plaats degelijk moet zijn en dat je al goeie reacties van anderen erover gehoord hebt, want ik zou het nie met elke demo die je hebt doen om niet aan credibiliteit in te boeten ! ;)

Om nog even terug te komen op de uitspraak van Tiesto :
De marketing werkt dus ... de mensen hebben het onthouden ... er wordt over gebabbeld ... en er wordt uitgekeken naar het album om te zien of het wel degelijk zo is ... (dus het album wordt beluisterd (: lees meerendeels gekocht !))

Greetz,
Bart

Dat album haald ie zeker niet met de tracks traffic en nyana en weet ik veel wat.Denk dat izch hiermee weleens flink in de vingers kan snijden. Maar goed het kan ook het best verkochte album worden,maar beste dancealbum ooit? dan moet ie toch de dingen wel heel anders gaan aanpakken.

Origineel geplaatst door justin
beste dancealbum ooit?

:erm: Ik denk dat ie daarvoor eens wat muziekles moet gaan nemen of in ieder geval eens zelf helemaal 100% (zonder producers erachter) een plaat moet maken.

beste dancealbum? heeft ie dat echt gezegd:confused:

Ik zal mezelf even citeren :)

Even uit een interview met Tijsje zelf:
Which percentage of the Tiesto productions is made by your "Engineer"?
- I come up with the melody and the idea which I produce in the black hole studio,when that’s finished we work on
the track together and he is mixing the track down. So I guess that’s 75% me and 25% him?

En waarom zou dat niet kunnen?
Maar ik heb blackhole even een mailtje gestuurd om even de handel op te helderen en of ook graag een serieus antwoord willen geven omdat er anders "ergens" ;) rellen gaan uitbreken ... :D

tja wanneer is een dancealbum het beste? ik denk dat dat zo is als jij dat vindt.
net zoals jij iets muziek vindt en een ander niet(alhoewel er voor muziek wel een definitie is en voor beste dance albums niet)

Beste Ad,

Composities worden door Tiesto zelf gemaakt, de mixdown wordt gedaan door zn
engineer

Kind regards,

Dimitri de Wit
Prime Time Management B.V.
Nieuwstraat 46
4811 WV Breda
The Netherlands

Tel : +31-76 5215364
Fax : +31-76 5138436
Cell: +31-654 313 146
dimitri@primetimemanagement.com
www.primetimemanagement.com

Confidential notice: The information in this document may be confidential.
It is intended only for the use of the named recipient. If you are not the
intended recipient, please notify us immediately and then delete this
document. Do not disclose the contents of this document to any other person,
nor take any copies. Violation of this notice may be unlawful.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: info@blackholerecordings.com [mailto:info@blackholerecordings.com]
Verzonden: dinsdag 7 oktober 2003 14:47
Aan: Dimitri de Wit
Onderwerp: FW: Tiesto's producties van hemzelf?

----------
From: "Steyvers,Ad A." <>
Date: Mon, 6 Oct 2003 13:17:12 +0200
To: <info@black-hole.nl>
Subject: Tiesto's producties van hemzelf?

Hallo,

Ik heb hier een discussie (rellen haast :S) met een aantal
mede-componisten/producers over Tiesto's eigen nummers. De vraag is of zijn
nummers van zijn hand komen of maakt iemand anders zijn nummers die dan
onder zijn naam uitgebracht worden?
Ik zelf ben ervan overtuigd dat ie wel degelijk z'n nummers zelf maakt, maar
dat ie het (ook soms) in samenwerking met een extra iemand doet.
Zouden jullie dit voor ons voor eens en altijd kunnen verhelderen?

Alvast bedankt,

Ad Steyvers

PS: Dit is een serieuze vraag! Bedankt!

'k Heb vandaag die DvD van hem gezien, van zijn show in 't G~dome.
Best leuk, vond ik.

Denk je nu echt dat als we bijvoorbeeld een mailtje sturen naar dat Label van Jean met de vraag
of ie z'n muziek zelf maakt, ze gaan zeggen van niet? Nee natuurlijk doen ze dat niet.
Dus of het zin heeft om naar dat Tiesto label te mailen lijkt mij niet.

maar uhh, what the fuck. Als we nu gewoon doen of ie het wel maakt. Als het dan toch ooit boven waterkomt dat het niet zo zou zijn, dan wisten wij dat al :)

Origineel geplaatst door sander
maar uhh, what the fuck. Als we nu gewoon doen of ie het wel maakt. Als het dan toch ooit boven waterkomt dat het niet zo zou zijn, dan wisten wij dat al :)

Of het nou Tiesto is of een blik producers die die trance rommel maakt, ik blijf het KUT muziek vinden!

Arv

Tiesto en composities....
Waarom is dat zo onmogelijk?!?!

Het is zinloos BigD...

Vergelijk wat dingen van Thijs en wat "produkties" van de "kenners" hier en je weet genoeg..

Het is de (geestelijke) leeftijd, onmacht en een berg afgunst....

Als je zelf niets kunt kan je altijd nog trappen...dat is het gewoon.

Niet meer happen, dan gaat de lol er wel vanaf.

Origineel geplaatst door Beepr
Het is zinloos BigD...

Vergelijk wat dingen van Thijs en wat "produkties" van de "kenners" hier en je weet genoeg..

Ja gek he ?
Met een ton aan apparatuur, je mixen niet zelf doen en je muziek bruut laten masteren...

is wel een verschil met de "kenners" hier...;)

Origineel geplaatst door Bass
Ja gek he ?
Met een ton aan apparatuur, je mixen niet zelf doen en je muziek bruut laten masteren...

is wel een verschil met de "kenners" hier...;)

Als je naar het (productie) album van Thijs luistert hoor je behalve mixage, apparatuur en
mastering wel wat meer verschillen, als je dat verschil echt niet hoort maakt dat weer een hoop duidelijk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back