Nord Lead 4

Is die eigenlijk makkelijk te bedienen? gewoon elk knopje ze eigen functie en niet achter de knoppen 10 ander functie! ik haat namelijk handleiding dus vraag me af of je die er ook egt bij nodig heeft of dat die lekker makkelijk te bedienen is!

super makkelijk te bedienen, er zijn wel knopjes die ook een shift functie hebben, maar dat zijn er maar weinig en die zijn over het algemeen meer voor systeem functies of clock en effecten. De sound design features zijn overal knoppen voor

super makkelijk te bedienen, er zijn wel knopjes die ook een shift functie hebben, maar dat zijn er maar weinig en die zijn over het algemeen meer voor systeem functies of clock en effecten. De sound design features zijn overal knoppen voor

Goed om te horen! lijkt mijn een super toffe bak en nu dat ik dit weet komt die ook op me lijstje te staan :)

Is die eigenlijk makkelijk te bedienen? gewoon elk knopje ze eigen functie en niet achter de knoppen 10 ander functie! ik haat namelijk handleiding dus vraag me af of je die er ook egt bij nodig heeft of dat die lekker makkelijk te bedienen is!

Je kan als een blinde aan knoppen draaien en dan gebeurt er vanalles, alle primaire functies zitten direct voor je. Bijna iedere knop heeft ook wel een dubbele functie idd, maar haast geen menu's. Het is mijn best te bedienen synth tot nu toe (afgezien van eenvoudige monosynths) en ik heb er aardig wat gezien. Denk dat er haast geen makkelijkere polysynth te vinden is met zoveel features. Een virus is een stuk minder gebruikersvriendelijk bijvoorbeeld.

Dat is wel het voordeel dat je alleen maar zo'n setje LED digits hebt ipv een volledig grafisch display. Het MOET allemaal wel overzichtelijk zijn want ze kunnen niet vertrouwen op lagen en lagen menu's.

Ik wil eigenlijk ook wel zo'n NL4.

Je kan als een blinde aan knoppen draaien en dan gebeurt er vanalles, alle primaire functies zitten direct voor je. Bijna iedere knop heeft ook wel een dubbele functie idd, maar haast geen menu's. Het is mijn best te bedienen synth tot nu toe (afgezien van eenvoudige monosynths) en ik heb er aardig wat gezien. Denk dat er haast geen makkelijkere polysynth te vinden is met zoveel features. Een virus is een stuk minder gebruikersvriendelijk bijvoorbeeld.

Ja heel makkelijk te editen, maar een paar shift functies (die duidelijk erop geprint staan) en in het menu hoef je eigenlijk maar eenmaal je basisinstellingen voor midi kanaal en pedal cc toe te wijzen.

het is bijna een discrete analoge bak waarmee je werkt...dat is dan weer een voordeel als je geen 10 lfos en 40 envs hebt zeg maar, Dat vind ik op die DSI bakken een behoorlijk onoverzichtelijk gedoe.

Ja heel makkelijk te editen, maar een paar shift functies (die duidelijk erop geprint staan) en in het menu hoef je eigenlijk maar eenmaal je basisinstellingen voor midi kanaal en pedal cc toe te wijzen.

het is bijna een discrete analoge bak waarmee je werkt...dat is dan weer een voordeel als je geen 10 lfos en 40 envs hebt zeg maar, Dat vind ik op die DSI bakken een behoorlijk onoverzichtelijk gedoe.

Idd, al hebben ze dat bij de p12 wel leuk opgelost. Daar kan je de mod source knop pakken en ergens aan draaien, dan de mod destination knop en ergens aan draaien en het is gekoppeld. Bij de nl4 heb je morphs wat daar een beetje op lijkt maar dan alleen voor het modwheel en velocity en 3 toewijsbare knoppen (waarmee je 7 combinaties kan maken)

Bij de nl4 heb je morphs wat daar een beetje op lijkt maar dan alleen voor het modwheel en velocity en 3 toewijsbare knoppen (waarmee je 7 combinaties kan maken)
die Impulse buttons zijn super krachtig als je in performance mode werkt, aangezien je een enorme hoeveelheid parameters kan aanpassen kun je je patch enorm veranderen (tot op Oscillator niveau toe). Dit is met name handig in performance mode, aangezien je daar dan 4 patches kan combineren, maar dus ook van elke patch 7 variaties (lees nieuwe patches in de praktijk omdat het veel verder gaat dan een envelope aanpassen) kunt maken, waardoor je ineens in 1 performance tot maar liefst 28 sounds kunt gebruiken in sets van 4 door gebruik te maken van de Impulse hold functie.

Volgens mij is dit een zwaar onderschatte feature van de nl4 :)

Staan de sounds in een performance eigenlijk los van de sounds in de banks? Oftewel, kan je een performance verneuken door een sound te tweaken als je niet in performance mode zit? Of in nerd termen, zijn de sounds in een performance "by reference" of "by value"?

staan compleet los, dus by value.

wat je eigenlijk doet is een kopie maken van je program patch naar het performance slot. Je kunt daarna zelfs de program patch weggooien, dat maakt niet meer uit. Wat zelfs kan is dat als je in performance mode een slot sound hebt aangepast voor die specifieke performance en je vindt hem zo goed dat je het weer een program wilt laten zijn, dat je dan dat performance slot weer als nieuwe preset opslaat.

staan compleet los, dus by value.

wat je eigenlijk doet is een kopie maken van je program patch naar het performance slot. Je kunt daarna zelfs de program patch weggooien, dat maakt niet meer uit. Wat zelfs kan is dat als je in performance mode een slot sound hebt aangepast voor die specifieke performance en je vindt hem zo goed dat je het weer een program wilt laten zijn, dat je dan dat performance slot weer als nieuwe preset opslaat.

Top! dat hoopte ik al... Thanks voor de info :okdan:

Ik blijf het een fantastische synth vinden!

Kort Bochum Welt covertje met de NL4 en Nord Drum 1 :) Geen externe processing.

Attachments

• BWNL.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 124
Ik blijf het een fantastische synth vinden!

Kort Bochum Welt covertje met de NL4 en Nord Drum 1 :) Geen externe processing.

lekker :)

tjees wat een coole bak joh :)
nodigt SUPER uit om te frieken
klinkt ook echt wel goed man, nice
kost wel een miljard

op MP is er een winkel die ads plaatst ,daar was die 1350e nieuw

in ieder geval hij komt erin,ik heb al een tafelrack gekocht :D

zijn er rack-oren bij dit ding bijgeleverd?

op MP is er een winkel die ads plaatst ,daar was die 1350e nieuw

in ieder geval hij komt erin,ik heb al een tafelrack gekocht :D

zijn er rack-oren bij dit ding bijgeleverd?

Ah ik had nog gekeken op MP voor die add...kon ik gister niet vinden zo snel, ik heb hem daar ook gekocht voor 1365 ofzo

Pff rackoren, zou iemand anders je moeten vertellen, ik kan even niet bij de doos om dat te checken.

ok,

adds waren van die 'HT muziekhandel',staan er al een tijdje niet meer op

Back