Nord Lead 4

Ah ik had nog gekeken op MP voor die add...kon ik gister niet vinden zo snel, ik heb hem daar ook gekocht voor 1365 ofzo

Pff rackoren, zou iemand anders je moeten vertellen, ik kan even niet bij de doos om dat te checken.

vlak na de aankondiging van de Nord Lead A1 is een aantal weken het NL4 Rack bij meerdere winkels 1365 geweest. Ik vermoed dat ze zo hun voorraad wat wilden opruimen. Nu is de prijs weer gestabiliseerd en lijkt mij de bax deal behoorlijk goed.

Die A1 lijkt me toch ook heel vet hoor, er is niet zo heel veel wat de A1 niet kan tov de NL4, en bij de A1 krijg je meer FX en ook de mogelijkheid een delay EN reverb tegelijk te doen dacht ik.
er is heel veel wat de a1 niet kan tov de nl4, in de a1 thread heb ik die verschillende punten wel eens uitgelegd, voordat je hem aanschaft zou ik hier toch nog eens naar kijken als ik jou was. Het zou best kunnen dat dit toch te beperkt voor je is.

er is heel veel wat de a1 niet kan tov de nl4, in de a1 thread heb ik die verschillende punten wel eens uitgelegd, voordat je hem aanschaft zou ik hier toch nog eens naar kijken als ik jou was. Het zou best kunnen dat dit toch te beperkt voor je is.

Nee de A1 ernaast zou beetje overkill zijn denk ik... heb al een NL4.

vlak na de aankondiging van de Nord Lead A1 is een aantal weken het NL4 Rack bij meerdere winkels 1365 geweest. Ik vermoed dat ze zo hun voorraad wat wilden opruimen. Nu is de prijs weer gestabiliseerd en lijkt mij de bax deal behoorlijk goed.

ik ben niet zeker of dit mag zo ff omlaag en dan terug omhoog schommelen

is niet omdat het gedaan wordt dat het mag voor bepaalde artikels hoor.

Ik heb gezocht naar NL4 prijzen en ik vind nergens 1 aan 1365e,zelfs niet in usa

Ik heb gezocht naar NL4 prijzen en ik vind nergens 1 aan 1365e,zelfs niet in usa

Je bedoelt dat het niet mag van de fabrikant? In Nederland zijn er alleen vaste prijzen bij wet geregeld voor boeken en bladmuziek

:http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-prijsbepaling-van-producten-en-diensten.html

Verder zijn er vaste prijzen voor artikelen waarvoor de Accijnswet geldt, zoals tabak, met zo'n banderol.

Sterker nog prijsafspraken zijn volgens de mededingingswet verboden, een fabrikant mag dus geen minimumprijs eisen., zelfs niet als die lager ligt dan de inkoopprijs. Waarom een hoop muziekartikelen dan overal nagenoeg nog dezelfde prijs hebbenis mij een raadsel.

Maar misschien is dit anders in Belgie?

in die A1 aankondigingsperiode was er 1 winkel in nederland en 3 in de uk die het rack voor die prijs verkochten, maar dit was slechts enkele weken daarna was de prijs weer de standaard prijs.
Dus nu zul je die waarschijnlijk ook niet meer voor die prijs vinden.

Als je er echt in wilt duiken moet je even op het nord forum kijken, daar staan nog wel wat discussies over die prijs daling toen de A1 net aangekondigd werd. Maar het was al snel duidelijk dat de A1 een entry synth (woorden van Nord zelf in de A1 presentatie) was in tegenstelling tot de NL4. Daarna ging de prijs weer rap omhoog.

M'n eerste nord en m'n eerste HW synth die voor bijna elke functie een eigen knop of pot heeft. Ik heb hem nu ongeveer een week en ben er heel blij mee. Eerste synth ook waar ik maar 10 presets heb geluisterd voor ik op 'init' drukte en zelf aan de slag ging. Ik had snel meer zelf ingesteld en opgeslagen dan dat ik presets geluisterd had. (Kwaliteit van de presets is natuul'k wel beter dan mijn gefroebel")

Wat ik wel raar vind is dat er geen knop is om de pulsewidth modulation in te stellen en dat altijd via de LFO 1 moet en dus altijd beweegt.

En de twee talk effect programma's.....daar zou ik graag wat anders voor in de plaats hebben. Echte Flanger/phaser of chorus bv. Ik hoef geen "synth in your mouth" ;-)

Ik vind de NL4 ook heel goed gebouwd. Miet zwaar maar werkelijk geen pot die wiebelt,

Ja, dat kan wel. De PWM-able blokgolf staat vast op 50% als je hem niet moduleert. Dus standaard blokgolf. Je kan de breedte wel moduleren maar hoeft niet.

Je kan hem alleen niet zelf vast instellen op een bepaalde waarde.

Er zijn ook nog twee blokgolven die vast op 33% en (ik geloof) 15% uit phase staan.

@SB-SIX: de presets klinken veel voller en dramatischer dan wat ik maak, maar ik heb er geen nut voor. Dus ik zelf precies wat ik nodig heb en dat is niet heel spannend. Misschien is de NL4 voor mij eigenlijk overkill, maar ik heb wel het idee dat ik hem op de groei heb gekocht. Kan alleen nog maar beter worden. :)

Jawel, maar niet eentje met bijvoorbeeld 69% pulsewith. Het is of een square met pwm, of een met 50%, of 1 met 25%

Ja dat was het. ;-)

Chorus kun je min of meer bereiken met het comp filter en erg lichte modulatie hiervan. Zelfde geldt voor de talk effects. Het is echt een kwestie van sweetspots vinden en lichte modulatie wat al een enorm verschil in geluid kan maken. Ik vind de Nord Wave trouwens een perfecte aanvulling op de NL4 :)

Chorus kun je min of meer bereiken met het comp filter en erg lichte modulatie hiervan. Zelfde geldt voor de talk effects. Het is echt een kwestie van sweetspots vinden en lichte modulatie wat al een enorm verschil in geluid kan maken. Ik vind de Nord Wave trouwens een perfecte aanvulling op de NL4 :)

Grappig, nog niet aan gedacht die fx te moduleren, thanks voor de tip!

Grappig, nog niet aan gedacht die fx te moduleren, thanks voor de tip!

Die beweging op de fx is vrij essentieel voor alles behalve de bitcrusher/drive

Je kan er best mooie phaser/flanger avchtige dingen mee doen

Wel lastig goed in te stellen, plus het kost je weer een lfo :)

Back