Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Dat is toch wel heel vreemd dat Behringer dat zo doet, of beter gezegd kan doen

Is het echt...of gewoon een rare post van Behringer?

Zoja
Heeft die Arp gast dat design/patent/weetikveel hoe dat heet verkocht aan beide bedrijfen, zou Korg dat hebben geweten? Is er een deal tussen die 2 bedrijfen, zoja wat heeft dat nou voor zin voor Korg? Is Korg geheim eigenaar van Behringer? Is dit HET bewijs voor de NWO illuminati? Worden zowel Korg als Behringer door buitenaardse wezens gecontroleerd en zal deze ARP een soort mind control machine worden om de mensheid te hypnotiseren alvorens een grote invasie???!?!??!!

hahah Smackos goeie grap :)

het is wel vreemd dat Behringer Korg na gaat zitten doen. hadden ze beter een ARP Avatar op de markt kunnen brengen maar dan die modulaire versie :P

Op het Behringer facebook bericht gaat Behringer in op een aantal reacties:
Het is de bedoeling dat alle filters die de Odyssey's vroeger hebben gehad erop komen en full-size toetsen met volledige midi
controle op alle parameters. Plus digitale effecten. Dat alles voor rond de 500 dollar.
Daarnaast komt dan onder meer ook nog die polysynth.

De vraag blijft een beetje of je dood gevonden wilt worden met een Behringer synth.. of dat de synth het eerder als jou begeeft? :D

Ik deed eerder een uitspraak in de het draadje de meest onbetrouwbare synth maar we moeten het gewoon maar over ons heen laten komen denk ik :)

Tis wel een manier om Korg een beetje aan te sporen, dat zal ze leren meer dan een jaar terug iets aankondigen en iedereen lekker maken en dan weer met van die electribes aankomen zetten sigh

Dat ding van behringer voor 500 euro tja......ik laat hem lekker aan me voorbij gaan. Ik betaal dan toch liever 3x zoveel voor een korg versie.

Wat ga je doen wanneer blijkt dat die van Behringer beter klinkt en even goed gebouwd is als die van Korg? :duivels::D

Op het Behringer facebook bericht gaat Behringer in op een aantal reacties:
Het is de bedoeling dat alle filters die de Odyssey's vroeger hebben gehad erop komen en full-size toetsen met volledige midi
controle op alle parameters. Plus digitale effecten. Dat alles voor rond de 500 dollar.
Daarnaast komt dan onder meer ook nog die polysynth.

Maar dan is hij niet analoog lijkt me.

zo biezonder is de bouwkwaliteit van korg ook niet de laatste jaren.
ook 1 en al plastic met knoppen alsof ze langdurig in een gronings epicentrum hebben staan beven.

Ik wou net zeggen, lachen met de bouwkwaliteit van Behringer en als je dan die MS20 Mini ziet...Als het niks mag kosten zit het gewoon niet degelijk in elkaar, ongeacht het merk. Hoewel, Casio's zitten nog niet al te brak in elkaar.

Een nieuw setje potjes voor in de aftersale is natuurlijk ook marketing :) of is dat juist het geheim van d(e) smith??

Ik ben eigenlijk meer benieuwd of de klank van deze nieuwe clonen het gaat halen bij de oudere organische analogen.. En natuurlijk dat ze het zo geregeld hebben dat alle ruisgeneratoren ook uit te schakelen zijn :mega:

Vermona maakt nog wel synthesizers als een tank. Kunnen maar weinig andere bouwers tegen op qua bouwkwaliteit denk ik.

Behringer heeft zijn eigen concentratiekamp (met hospitaal) in China.

Ach ze hebben tenminste een baan, het is ook nooit goed :P

Ik wou net zeggen, lachen met de bouwkwaliteit van Behringer en als je dan die MS20 Mini ziet...Als het niks mag kosten zit het gewoon niet degelijk in elkaar, ongeacht het merk. Hoewel, Casio's zitten nog niet al te brak in elkaar.

MS20 en volca's vallenm bij mij ook onder noemer speelgoed, kan ik niet serieus nemen die spullen.

Leuk voor hipsters...

release 22-01-2015

Net als je denkt geen synths meer te hoeven kopen :P

En nee die behringer variant met digi fx enzo.....egt niet....

En als er mensen zijn die al 18 jaar werken met een mixer, das fijn, maar ik ga toch echt af op mijn eigen ervaringen.

natuurlijk,wat dacht je.. anders doen ze quasi geen winst

doorom heeft het ook geen zin zo een toestel te kopen,dan koop je best een smd kloon aan $500 van berhinger,als die stuk is koop je gewoon een nieuwe..

Back