Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Bax zou vanaf begin deze week de witte Rev.1 gaan leveren. Althans, dat beweerden ze een paar dagen geleden nog. (Ondanks dat de importeur ontkent dat de Rev. 1 eerder dan de 4e week van april uitgeleverd zal worden.) Wat speelt die tent veel rare spelletjes. Waarschijnlijk om zoveel mogelijk pre-orders bij hen geplaatst te krijgen, i.p.v. bij zaken die de verwachte levertijden eerlijker communiceren.

Hoe dan ook: Bax heeft blijkbaar héél veel pre-orders gehad, want de nu aangegeven levertijd is veranderd in 25 weken! Voor alle drie de modellen http://www.bax-shop.nl/synthesizer/arp-odyssey-rev1-analoge-synthesizer :stupid

*

25 weken :? lijkt me onwaarschijnlijk terwijl in andere landen hij (rev3) al wel leverbaar is :eureka:
We zullen zien, als mijn rev2 bij mijn lokale muziekzaak binnen is hoor ik 't vanzelf wel.

Als ik Gearslutz mag geloven zijn er in de USA maar een paar zaken die de limited modellen verkopen. De ene exclusief de mk1 en de andere de Mk2.

Wie weet zijn er voor Europa maar een handje vol van die dingen.....ik zou gewoon lekker voor een mk3 gaan. Die wit op zwart bedrukking is imo het duidelijkste en de schuiven zijn breeder = minder wobble.

zoals dus alleen de whiteface Mk1 bij Sweetwater
http://www.sweetwater.com/store/search.php?s=arp+odyssey

En Guitar Centre de mk2, en daar is al uitverkocht als in niet meer leverbaar.

Nou...Korg had in de seventies al zwarte prut over schakelingen (IC35) en die prut gaf op zich geen problemen. Laat ons hopen dat ze 40 jaar later die kunst ook nog beheersen.

Die klodder zal wel tegen temperatuur zijn of zo.
Hij ziet er lekker analoog uit van binnen en een paar ic's zijn vervangen door modernere varianten.
Maar verder is het gewoon een Oddy volgens mij.

Vreemd dat je de keuzeschakelaar voor het Portamento gedrag met een pen oid moet indrukken. Had hem dan gewoon op de achterkant gezet.
En hoe weet je op welke stand hij staat?

Attachments

• arp.jpg
    arp.jpg
    21,2 KB · Bekeken: 75
Vreemd dat je de keuzeschakelaar voor het Portamento gedrag met een pen oid moet indrukken. Had hem dan gewoon op de achterkant gezet.

Dat hoor je door met het octave switchen met of zonder glide actie is :)

Is Transpose.. Waarom ze daarvoor kiezen geen idee..

Die klodder zal wel tegen temperatuur zijn of zo.
Hij ziet er lekker analoog uit van binnen en een paar ic's zijn vervangen door modernere varianten.
Maar verder is het gewoon een Oddy volgens mij.

Maar dan een SMD Oddy. :)

Belangrijker vind ik het verschil in klaviergrootte dat daar getoond wordt, dat zou bij blind spelen toch wel eens tot "a note too far" leiden als je bv 2 octaafs baslijntjes gaat tokkelen.

Maar dan een SMD Oddy. :)

Belangrijker vind ik het verschil in klaviergrootte dat daar getoond wordt, dat zou bij blind spelen toch wel eens tot "a note too far" leiden als je bv 2 octaafs baslijntjes gaat tokkelen.

Zonder grappig proberen te zijn is dat wel wat Stevie Wonder op de NAMM zei tegen de standhouders...

Attachments

• imgext.jpg
    imgext.jpg
    21,5 KB · Bekeken: 74
Je kan deze opmerking niet maken zonder dat ze helemaal fout overkomt, dus we gaan er gewoon mee door en negeren enige connotaties bij Stevie Wonder en blind spelen. :)

Ik merkte het destijds al met de Philicorda, het is gewoon lastig als je je getrainde vingerspreiding niet kan gebruiken. En dan leek de Philicorda me nog iets groter uitgevallen.

Dat hoor je door met het octave switchen met of zonder glide actie is :)

Ah OK, dus bij sommige revisies neemt hij de Portamento mee als je de transpose schakelaar naar boven of beneden doet? Nooit geweten.
Dan lijkt het me helemaal handig om dat tijdens het spelen aan of uit te kunnen zetten zonder dat je daarvoor gereedschap nodig hebt. Merkwaardige keuze.

Back