Wie wat waar in Antwerpen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

lo-fi

...Het maakt geluid...
Een vriend van me en ik hebben het idee opgevat om na mijn afstuderen (oktober) 'n paar maanden in Antwerpen te gaan wonen. We willen met z'n tweeen 'n appartementje betrekken, de hele studio daar opbouwen, en 'n paar maanden niets anders doen dan muziek maken. Natuurlijk willen we 't wel in 1 x goed doen, dus ik wil proberen van te voren zoveel mogelijk info in te winnen. Aangezien ik zelf geen connecties in Antwerpen heb, dacht ik het eens te vragen aan de vriendelijke zuiderburen op het Synthforum.

Om het makkelijker te maken zal ik onszelf even in een aantal hokjes douwen:
We zijn WEL into:
Hiphop, electro, IDM, 'samplemuziek' (A.Tobin, DJShadow), en house&techno als in Detroit, Planet E, Peacefrog, Sound Signature, Omoa, maar ook Kanzlerambt en Tresor.
We zijn NIET into: Trance, hardhouse, hardcore, eurohouse, top-40, etc.

Alle tips zijn van harte welkom, vooral dit soort zaken:

Wat is de beste manier om te zoeken naar woonruimte?

Wat zijn de leuke buurten?

Welke platenzaken moeten we in de gaten houden? (nieuw&tweedehands)

Waar moeten we uitgaan?

Heeft iemand nog tips wat betreft het zoeken naar werk in de horeca? (hij is kok, ik barman)

Alvast bedankt!

Re: Wie wat waar in Antwerpen?

Origineel geplaatst door lo-fi
Wat is de beste manier om te zoeken naar woonruimte? Probeer eens op WWW.IMMOWEB.BE. Daar kan je erg veel op vinden, ook ivm appartementen.

Wat zijn de leuke buurten?

Deurne Noord is leuk wonen. Is een randgemeente van Antwerpen. Ik heb er zelf 26 jaar gewoond. Ook Merksem heeft z'n toffe buurten (grenst aan Deurne). Een beetje verder af ligt Kapellen en daar is het erg gezellig (was er anders niet gaan wonen *D).

Waar moeten we uitgaan?

Gans Antwerpen en omstreken (Dixies in Brasschaat, talloze cafés en discotheken in het hartje van Antwerpen, keuze genoeg ...)

Heeft iemand nog tips wat betreft het zoeken naar werk in de horeca? (hij is kok, ik barman)
Je mag altijd voor mij komen koken en af en toe een :biertje: serveren :) ... neen, even serieus ... daar kan ik jullie niet mee helpen, sorry.

Succes met jullie zoektocht :okdan:

:doei:

Wow, wat een top idee! :okdan:
Gewoon even weg bij al het bekende en je volledig storten op produceren! Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken!

Succes.

*stiekem een klein beetje jaloers* ;)

Origineel geplaatst door omc
Wow, wat een top idee! :okdan:
Gewoon even weg bij al het bekende en je volledig storten op produceren! Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken!

Succes.

*stiekem een klein beetje jaloers* ;)

Ja lachen he. Ben ik eindelijk van die eeuwige studie af en dus heb ik de vrijheid om 'n paar maanden alleen maar te doen wat ik leuk vind. 2 a 3 dagen per week in de horeca werken, en verder alleen maar muziek maken, platen kopen, naar concerten gaan, etc, etc. Ik kan niet wachten!

Antwerpen...

Antwerpen...

Hoi Lo-Fi,

Hier wat info ivm het leven alhier...

Waar moeten we uitgaan?

Club Geluk (Antwerpen Zuid): leuk sfeertje (clubby)

Scheld'Apen (Antwerpen Zuid) : voormalig kraakpand dat nu autonoom jongerencentrum is; regelmatig electro, punk e.d. parties/optredens

eventueel Café D'anvers (schipperskwartier, = grote club met (vroeger toch) de betere house (zat.) en diverse andere parties zoals techno,breakbeat e.d. op vrijdag)

tip:op 27december in concertzaal Hof ter Lo : Belgian independent music festival #2 feat. o.a. The Klinik (eenmalige reunie, project met front 242 leden e.v.a. ) meer info volgt...

platenzaken?

Vinyl (aalmoezenierstraat)
Beans (Melkmarkt)
Fat Cat - Collectors - (verlengde v. melkmarkt)
Metrophone, STEREOPHONIC (Kammenstraat)
USA-import (St.Jacobsmarkt)

Leuke buurten?

wat mij betreft zijn Antwerpen Zuid (nabij museum schone kunsten) & het Sint Andrieskwartier (omgeving Nationalestraat) de leukste buurten om te wonen !

baantje? Appartementje?

De link van hierboven (immoweb)

De Koopjeskrant (als't bijna zover is laat maar iets weten, ik stuur er wel een op!)

--------------------------------------------------------------------------------

veel succes met de voorbereiding van jullie MASTERPLAN !

greetz,

Danny

IMO De beste buurt om te wonen is inderdaad Antwerpen-Zuid (woon ik zelf) aan de Schelde... Oftewel aan 't Eilandje (ook aan de Schelde). Het kost wel wat meer dan een woonst in Deurne ofzo maar je krijgt gewoon zoveel meer. De omgeving zit vol trendy clubs, café's en restaurants. Het is maar een paar minuutjes stappen naar het Centrum. Winkels e.d. heb je hier ook voldoende... De platenzaken die Robotsky opnoemt zijn ook goed. Qua clubs kan ik Café d'Anvers (House), Noorderterras(Techno), Pier 19, Club Geluk, Café Local en Obelix aanraden... Maar er zijn er nog zoveel eigenlijk...

Als je ervaring hebt met als barman te werken zal het een makkie zijn om werk te vinden... Gewoon alle zaken van de Groenplaats, Meir, Keyserlei afgaan en je hebt waarschijnlijk werk.

Thanks jongens, dat zijn goeie tips. Ik zal even 'n kaart van Antwerpen aanschaffen en een strategisch plan uitstippelen, met spelden en vlaggetjes enzo!

Als het vinden van werk en (niet al te gehorige) woonruimte inderdaad zo eenvoudig is, zitten we geramd.

Iemand anders nog tips?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back