diy case

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb nog wat rails over van t bouwen van een tweede koffertje en wil daar een skifje van bouwen...
wat is een ideale diepte voor eurorack? mn koffer is vrij diep en dat vind ik zeker fijn maar voor een sfifje wil ik de onderste rij zo ondiep mogelijk maken maar wel voldoende voor normale modules

De ideale diepte is lastig te benoemen.
Skiff friendly modules zijn meestal < 50 mm. diep.
Afhankelijk van het type busboard ben je dan soms nog wat meer kwijt; optimale plaatsing maakt een boel uit.
Maar rond de 55-60 mm. vrijhouden lijkt me niet te gek.

Niet skiff-friendly modules kunnen ook in Euro soms belachelijk diep zijn.
De diepste Doepfer is geloof ik 110 mm. Diep, maar bijv. een aantal Analogue Systems modules (de Bode frequency shifter o.a.) en ook dingen als de L-1 'Krok' Vocoder of de Cynthia Zeroscillator zijn zelfs in normale cases maar lastig te plaatsen.
Ik zou dan ook de 2e (schuine) rij zo inrichten dat je bijv. 120 mm. kwijt kunt.
Dat geeft je geen garantie, maar het dekt wel veel.

image_32232.jpg

Laatst gewijzigd:
voor on the road kan ik er een perfect op maat case bijleveren, alles gaat tenslotte met de lasersnijder en die is tot een tiende van de millimeter nauwkeurig ;)
de dikte van het perspex ga ik voor de volgende vastzetten op 5mm gewoon omdat t kan (ik kan tot 8mm). maar ook 4mm is echt sterk. Zeker omdat alle panelen vertand gelijmd zitten.

sexy hoor! :okdan:

@Hanz: die L-1 vocoder zijn 4 of 6 boards boven elkaar .... te absurd :P (lijk me wel een mooie module ;) )

op verzoek bouw ik er meer... Ben nu een 84hp case 4 lagen in zwart transparant aan het bouwen voor iemand.

we hebben hier op het atelier twee lasersnijders en een vrijwel onbeperkte keuze aan kleuren in perspex. van roze tot zwart en mat, frosted, glimmend, semitransparant en transparant... you name it.
Als je wilt kun je langskomen in Delft om de materialen te bekijken. Of mail je gewenste kleur dan maak ik foto's van de mogelijkheden die ik heb, overigens zijn veel transparante kleuren niet in 5mm. wel transparante grijswaarden (smoke) en wit en sommige kleuren maar bij vragen kan ik de leverancier bellen en zijn platen binnen enkele dagen hier geleverd.

Laatst gewijzigd:
Back