Stem aanpassen

Eurynom3

Ouwe rot
Op het werk hebben wij allemaal een 'ding' gekregen waarna je het op drukken van een knop, een stem te horen krijgt. Nou lijkt het me grappig om de stem aan te passen: dus de oude te vervangen door een nieuwe. Heeft iemand enig idee hoe dit te doen?

Attachments

• IMG_20140226_164236.jpg
    IMG_20140226_164236.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 123
Wat doet de stem nu dan? Als er een vaste tekst inzit denk ik dat het vrij kansloos is om deze te vervangen.
Benden kan wellicht, op de bonnefooi pootjes en puntjes verbinden, kans dattie stuk gaat is dan wel groot, maar de kans op schema's vinden heel klein:)

Als je dat gaat doen zal ik gelijk alles recorden wat eruit komt, kunnen leuke dingen tussen zitten.

grtzz

je zal idd moeten wat voor chipje u3 is als er verder geen ic's aan de onderkant zitten.

als er ergens een weerstandje zit, zou je inplaats daarvan een potmeter kunnen plaatsen...heel vaak 'regelt' een weerstand de clocksnelheid (of zoiets ) van de chip en kan je het geluid/stem verlagen en verhogen net zo als een sample.

Wat doet de stem nu dan? Als er een vaste tekst inzit denk ik dat het vrij kansloos is om deze te vervangen.
Benden kan wellicht, op de bonnefooi pootjes en puntjes verbinden, kans dattie stuk gaat is dan wel groot, maar de kans op schema's vinden heel klein:)

Als je dat gaat doen zal ik gelijk alles recorden wat eruit komt, kunnen leuke dingen tussen zitten.

grtzz

Nu inderdaad een vaste tekst (die nergens op slaat :D). Verder: aan de onderkant van de printplaat zit niets. Dus hetgeen wat je ziet betreft alle componenten. Volgens mij kom je al snel uit om het huidige te vervangen door bijvoorbeeld:

http://www.ebay.co.uk/itm/ISD1820-V...al_Components_Supplies_ET&hash=item5af545618a

Back