Roland Aira

Je kunt ook aangeven dat je bepaalde instrumenten van effecten uit wil sluiten, maar dat staat nog niet in die PDF geloof ik, zit wel in dat 'hidden features' filmpje.

Dat had ik wel weer in de pdf gevonden, panning ook, maar e.e.a. Staat echt cryptisch omschreven

Je kunt ook aangeven dat je bepaalde instrumenten van effecten uit wil sluiten, maar dat staat nog niet in die PDF geloof ik, zit wel in dat 'hidden features' filmpje.

staat ook in de pdf, maar inderdaad allemaal vaag beschreven, maar het staat er wel in.

ik vroeg me al af
waarom lezen jullie die manual niet gewoon?
Eigenlijk moet ik dit niet opvatten als een point of pride maar volgens mij is het een jaar of 10 geleden toen ik voor de laatste keer een synth-handleiding voor mezelf heb opengeslagen. Ik verwacht gewoon dat het spul werkt zoals ik verwacht dat het moet werken :D

Ik had op de Messe even met wat Elektron-zwik gespeeld, daar ga ik wel even een handleiding voor nodig hebben als ik dat nog eens wil hebben. Het is me wel gelukt om de RYTM te laten crashen :P

Eigenlijk moet ik dit niet opvatten als een point of pride maar volgens mij is het een jaar of 10 geleden toen ik voor de laatste keer een synth-handleiding voor mezelf heb opengeslagen. Ik verwacht gewoon dat het spul werkt zoals ik verwacht dat het moet werken :D
Bij de aira is 95 procent zo te snappen, het zijn de details bij de aira die wat verborgen zitten, maar voor het gewone werkt is alles intuitief en heb je de handleiding niet nodig.

Ik snap hoe ik patterns kan kopieren, maar hoe copieer ik var A naar var B? Dat werkt niet op dezelfde manier als 1-16 ?

Ik heb de VT-3 als multieffect aan een AUX send gehangen, maar verder nog niet zo heel veel mee gedaan behalve foute zinnetjes in een mic roepen voor het robot effect :D

Ik snap hoe ik patterns kan kopieren, maar hoe copieer ik var A naar var B? Dat werkt niet op dezelfde manier als 1-16 ?

Ik meen me uit de SonicState review te herinneren dat dat (vooralsnog) helemaal niet kan.

Tussen de 16 pads onderling wel maar van var 1 naar 2 nog niet, das dus alles handmatig nog een keer i kloppen als je een 32 steps pattern wilt maken

Tussen de 16 pads onderling wel maar van var 1 naar 2 nog niet, das dus alles handmatig nog een keer i kloppen als je een 32 steps pattern wilt maken

Dat is ook precies wat in die review aangegeven werd http://www.sonicstate.com/news/2014/02/14/review-roland-aira-tr8-drum-machine/

Het staat trouwens ook in de tekst onder het videoschermpje: "...unfortunately you can't copy A to B for quick variations, but you can copy entire patterns easily between the 16 slots..."

Laatst gewijzigd:
...net als den ouwe :P

Back