Roland Aira

Ik schaam me toch wel een beetje met drie van die zwart groene dozen op mijn desk tijdens launchweekend. Dacht dat ik op mijn 37ste toch iets nuchterder was dan dat :D

Aan de andere kant, je bent zo jong als je je voelt en enthousiasme is een mooi iets in deze boze, bittere wereld.

Ik schaam me toch wel een beetje met drie van die zwart groene dozen op mijn desk tijdens launchweekend. Dacht dat ik op mijn 37ste toch iets nuchterder was dan dat :D

Aan de andere kant, je bent zo jong als je je voelt en enthousiasme is een mooi iets in deze boze, bittere wereld.

wat maak het uit, je leeft maar 1 x

as ge moar leut het

hahaha, herkenbaar!

zooo 1 stuks tr8 gecancelled
en 1 tr8 besteld

morgen vt3 en tr8 in huis :D
ramme

Wel apart dat sommigen voor een bestelling bij Bax gaan (uitverkocht) terwijl ze gewoon op voorraad zijn bij anderen.

Wel apart dat sommigen voor een bestelling bij Bax gaan (uitverkocht) terwijl ze gewoon op voorraad zijn bij anderen.

Nou sommige bedrijven doen net alsof ze op voorraad zijn en als je dan zonder te vragen koopt, dan komt er later een mailtje dat ze net uitverkocht zijn en ze snel komen...

Peter Verspuy is daar bijv erg goed in.

Bax uitverkocht???
Ik belde zaterdag morgen, en ze hadden hem nog niet gehad.... oooo die komt pas over 10 weken binnen werd me verteld. Ben toen maar gelijk naar P. Verspuy gereden.

Ik was donderdag bij bax. Ze hadden er 8 binnen gekregen, en 120 in bestelling staan die allemaal al verkocht waren.

Sidechain input werkt trouwens goed op de tr8!
Mn MC 303 maar weer uit de kelder gehaald :)

Mijn TR-8 en TB-3 komen bij Bax vandaan, donderdag verzonden. Ze hebben ze dus wel degelijk binnen gekregen, maar waren al uitverkocht in preorder.

-edit- @kareltje

Dan is het zaterdag hulpje bij bax ook niet lekker op de hoogte geweest van de stand van zaken. :)
Ik had hem namelijk ook al in bestelling staan... En die heb ik dus gecanceld, en naar Rotterdam gereden. De verkoper vond het bovendien raar dat P. Verspuy ze al had.
Maar goed ik heb hem binnen en ben er blij mee. :):)

Momenteel lijkt men op YouTube enkel bezig met het vergelijken van de Aira serie ten opzichte van de originelen. Volgende maand zullen er wel een hele hoop in het tweedehandscircuit terecht komen, want wat ik zoal lees en hoor is dit het weer nèt niet (TR-8 en TB-3). De patterns van maximaal 16 steps en het ontbreken van een soort song mode op de TR-8 vind ik trouwens een groot minpunt. De TR-8 lijkt daardoor enkel geschikt voor live doeleinden of als geluidenbakje i.c.m. een externe sequencer.

Momenteel lijkt men op YouTube enkel bezig met het vergelijken van de Aira serie ten opzichte van de originelen. Volgende maand zullen er wel een hele hoop in het tweedehandscircuit terecht komen, want wat ik zoal lees en hoor is dit het weer nèt niet (TR-8 en TB-3). De patterns van maximaal 16 steps en het ontbreken van een soort song mode op de TR-8 vind ik trouwens een groot minpunt. De TR-8 lijkt daardoor enkel geschikt voor live doeleinden of als geluidenbakje i.c.m. een externe sequencer.

zal wel meevallen, de echte puristen die het exacte geluid willen van een tr909/808 en tb303 zullen heus wel zo intelligent zijn om niet een VA interpretatie te kopen of hebben de originele gear al, die snappen heus wel dat ze nooit die exacte sound kunnen krijgen met een tr8 en tb3.

Dit is meer een 909/808 en 303 gebaseerde serie waarmee je betaalbaar een leuke live set kan gaan neerzetten.

Ik vind de TR8 anders een prima aanvulling op de real ones :D

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    53,2 KB · Bekeken: 57
De nieuwe versie lijkt me ook een stuk meer ideaal voor het podium, zeker omdat je dan niet zo hard aan 't vloeken bent als er een of andere klojo met een biertje rondzwaait.

Wat ik met name een grote plus vind aan de TR8 is de stevige compacte bouw en de hufterproofheid. Je propt hem makkelijker in je rugzak voor een gig of jam sessie. De sidechain en scatter functie hebben me overigens wel positief verrast.

Geniet ervan!

Wat ik met name een grote plus vind aan de TR8 is de stevige compacte bouw en de hufterproofheid. Je propt hem makkelijker in je rugzak voor een gig of jam sessie. De sidechain en scatter functie hebben me overigens wel positief verrast.

Ja, wat dat betreft is die "you can compose on in the studio by day, and go perform on it at night" quote van Roland compleet spot-on. Het is geen delicaat precisie instrument, maar gewoon een powertool. Klappen met die handel.

Back