Roland Aira

Loop al een paar uur rond met een happy face en sinds tijden niet meer zo veel fun, maar misschien is mijn referentie kader niet zo groot.

owh ik ben er ook wel happy mee hoor, klinkt zonder meer ok.

weet iemand hoe ik bijv ALLEEN de clap op step 13 een delay kan meegeven
nu gaat alles op die step mee, tevens een shorcut hoe ik bij alle snares verb kan geven zonder dat de rest ook verb krijgt?
of zijn reverb en delay step wide? en niet per instrument?

bassdrums klinken niet heel erg diep vinnik. Beetje novation achtig niet slecht, maar had er meer van verwacht.
EDIT: nogmaals voordat iedereen weer doordraait, klinkt wel okay maar je hoort het verschil wel. Als je daar waarde aan hecht dan natuurlijk.

clap mist best wel punch....

de cymbals/rides klinken wel erg mooi

owh ik ben er ook wel happy mee hoor, klinkt zonder meer ok.

weet iemand hoe ik bijv ALLEEN de clap op step 13 een delay kan meegeven
nu gaat alles op die step mee, tevens een shorcut hoe ik bij alle snares verb kan geven zonder dat de rest ook verb krijgt?
of zijn reverb en delay step wide? en niet per instrument?

Even op kit drukken en dan step van je effecten dan de knoppen van je instrumenten aan of uit zetten

bassdrums klinken niet heel erg diep vinnik. Beetje novation achtig niet slecht, maar had er meer van verwacht.
EDIT: nogmaals voordat iedereen weer doordraait, klinkt wel okay maar je hoort het verschil wel. Als je daar waarde aan hecht dan natuurlijk.

clap mist best wel punch....

de cymbals/rides klinken wel erg mooi
wil Fjoesz niet voor de voeten lopen, maar zelfs de Tempest heeft betere kicks :P
bij de TR-8 gaat de kick vooral hard, de 909 clap mist crisp

nee, ook al 2 bugs ontdekt, kan geen reverb krijgen op en rimshot en toms? delay wel maar reverb weigert

Ik neem aan dat ze dat wel gaan fixen.

Mijn eerste indruk op basis van de demootjes hier: Nog geen spijt dat ik de TR-8 tot nu toe even heb laten staan. Dit kan overigens veranderen. ;)

ja, het is meer category electribe / MCx0x dan een volwaardige TR, desalnietemin wel fun!

ik ook hoor, is cheapo genoeg om er naast te houden en leuker dan een iPad om in je backpack mee te nemen als je weer eens in een hotel overnacht

leuk drumdoos voor naas me Miami, mis alleen egt dat alle drums een eigen output hebben, hoop dat daar nog wat op bedacht word! Heb ok een me Sh-101 binnen laten komen op de tr8 vind die side chain functie wel tof!

ja die sidechain is wel vet, alleen ook weer zo iets je stopt daar typisch een MONO synth in hij is echt STEREO L&R in (L = géén mono als je R niet gebruikt) misser!

kan iemand een schermvoorbeeld van een tr-8 versie posten.

zoiets als het voorbeeld

Attachments

• Schermafbeelding 2014-03-21 om 20.35.55.jpg
    Schermafbeelding 2014-03-21 om 20.35.55.jpg
    46,5 KB · Bekeken: 64
Laatst gewijzigd:
nee, ook al 2 bugs ontdekt, kan geen reverb krijgen op en rimshot en toms? delay wel maar reverb weigert

dan is denk ik je tr-8 stuk, heb het net getest hier op alle drum sounds , werkt perfect hier, zowel op de toms en per step (dus bijvoorbeeld alleen de 2e en 4e tom) een reverb als op de andere instrumenten, heb ze 1 voor 1 gecontroleerd in een pattern.

Wat doe je precies dat het bij jou niet werkt, dan kan ik jouw scenario ook even testen voor je.

net in een nieuwe pattern werkte het wel
maar ik snap het volgende niet:
PTN Select > CLEAR (pattern is leeg)
DRUM SELECT > kit > reverb STEP (hier kan je aangeven welke instrumenten wel of geen reverb krijgen door de knoppen onder de faders in te drukken
dan moet je in TR REC mode met dezelfde STEP ook nog eens kiezen welke van de 16 steps je überhaupt reverb wil horen
maar nu klinkt de reverb dus op alle instrumenten die "aan" staan even hard
hoe kan ik nu de reverb op de CLAP zachter zetten dan bijv de rimshot?

net in een nieuwe pattern werkte het wel
maar ik snap het volgende niet:
PTN Select > CLEAR (pattern is leeg)
DRUM SELECT > kit > reverb STEP (hier kan je aangeven welke instrumenten wel of geen reverb krijgen door de knoppen onder de faders in te drukken
dan moet je in TR REC mode met dezelfde STEP ook nog eens kiezen welke van de 16 steps je überhaupt reverb wil horen
maar nu klinkt de reverb dus op alle instrumenten die "aan" staan even hard
hoe kan ik nu de reverb op de CLAP zachter zetten dan bijv de rimshot?

mooi dat je het nu wel voor elkaar hebt, dus toch geen bugs :)

je hebt 2 effect apparaten, een reverb en een delay, daar gaat doorheen wat je er doorheen stuurt dus je kunt niet de reverb zachter zetten per instrument, want je hebt maar 1 reverb. Je kunt wel je clap zachter erin sturen, maar dat is nit hetzelfde. Beste is om dan gewoon je clap naar een externe reverb te sturen als je 2 reverb units wilt gebruiken

die reverb en delay zijn gewoon een extraatje, altans zo zie ik het.

Back