Roland Aira

Heb 'm vandaag ook binnen gekregen, klinkt erg lekker!

Begrijp ik goed dat in een "kit" enkel de panning, het gekozen instrument en de reverb/delay setting maar niet de instrument settings (decay, tune, attack, snappy, level)? De instrument settings lijken altijd de actuele instellingen over te nemen. Ik weet dat dit bij een 808 en 909 ook niet gaat maar anno 2014 is dit toch niet teveel gevraagd?
Hopelijk wordt dat samen met een fatsoenlijke sysex implementatie toegevoegd zodat je met een dump echt een snapshot van de settings kunt maken (voor total recall).

En op verzoek van de chat nog wat geexperimenteer met de 808 kit.
Hij begint nogal suf en plat en ik kloot hem naarmate de imrpovisatie vordert steeds verder op.

Attachments

• 808.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 63
Absoluut. Het is een echte jam/live bak. Ik denk als je hem eenmaal qua bediening in de vingers hebt en precies weet waar zijn grenzen liggen en hoe je hem goed mixt dat je er fantastische sets mee kunt draaien.

ja helemaal mee eens, de bediening voor live is even een uurtje oefenen aangezien de knopjes links bepalen welke functies actief zijn, die moet je wel blindelings en snel kunnen vinden. Maar heb dat inmiddels al helemaal onder controle, drum fills, rolls, muting, effecten, instrument changes in kits, de grain stutters, alles gaat al praktisch blind :D

Zelfs het beginnen vanaf niets met puur de pattern generators op de tr8 en tb3 werkt gewoon lekker, 2 lege patterns en met die pattern generator ben je direct los :D, dat zou ik zelfs live wel durven doen.

Nou nog even een kort stukje dan van de 'nieuwe MC303'

Attachments

• tr8.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 77
En (misschien) de laatste van vandaag: TR-8 + MXR Doubleshot Distortion + Sherman door de TR-8 inputs en sidechain en dan los met de Scatter.

Attachments

• glitchen.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 79
Nou nog even een kort stukje dan van de 'nieuwe MC303'

Is dit alleen de TR-8 of ook externe processing/fx? Lijkt me met externe fx toch?

Laatst gewijzigd:
Ook externe processing ja. De kick en snare zitten op de assignable outs en de rest op de stereo mix. Op de mixer wordt volume en wat EQ gedaan. Via aux send/return worden Sherman FB2 en MXR DoubleShot distortion gebruikt en de Sherman gaat via mixer grp weer terug de TR-8 binnen en wordt in de TR-8 gesidechained. Het resultaat hiervan opgenomen en zonder nabewerking geplaatst.

Leek me leuk om in plaats van al die droge YouTube demo's juist iets te plaatsen wat je er mee kunt in een wat creatievere opstelling.

Laatst gewijzigd:
Hoe werken de mute buttons nou? Heb dat gisteravond nog niet uitgevonden

Ik dacht in Inst Play mode rechts op de pads mute indrukken en dan instrument button.

Ik dacht in Inst Play mode rechts op de pads mute indrukken en dan instrument button.

Dit klopt inderdaad je hoeft de mute button ook niet ingedrukt te houden een druk der op een je pattern staat op mute mode!

Die 4 roll functie zijn ook wel tof iemand een idee of je deze kan op kan nemen in je sequencer, als die in tap write staat?

ja die sidechain is wel vet, alleen ook weer zo iets je stopt daar typisch een MONO synth in hij is echt STEREO L&R in (L = géén mono als je R niet gebruikt) misser!

dit klopt idd egt heel naar =( hoop dat ze hier nog wat aangaan doen!

Nappy, heb jji geen feedback loop als je 2x door de AIRA gaat?

Je signaal komt eruit, gaat je mixer in, komt met fx terug in je ext in en gaat dan weer door hetzelfde signaalpad etc etc, dat moet toch gaan fluiten?

Nappy, heb jji geen feedback loop als je 2x door de AIRA gaat?

Je signaal komt eruit, gaat je mixer in, komt met fx terug in je ext in en gaat dan weer door hetzelfde signaalpad etc etc, dat moet toch gaan fluiten?

Nee, want ik leid alleen signalen die ik via de assignable outs proces terug naar binnen, en dan gaan ze door de stereo mix. Dus het signaal wordt maar 1x extern geprocessed en 1x door de sidechain gehaald. Als je dat met de stereo outs zou doen krijg je wel gefluit en gekraak.

ow thanks maar dat is dan zeker niet de manual die er bij zat? of heb ik er gewoon over heen gekeken....

Het staat in het kader rechts onder bij systeem instellingen waar je in komt als je Ptn Select indrukt bij opstarten.

Nee, want ik leid alleen signalen die ik via de assignable outs proces terug naar binnen, en dan gaan ze door de stereo mix. Dus het signaal wordt maar 1x extern geprocessed en 1x door de sidechain gehaald. Als je dat met de stereo outs zou doen krijg je wel gefluit en gekraak.

Maar je had je kick op een eigen out, die ga je dan toch niet alsnog drukken met sidechain?

Back