Roland Aira

een ieder die verder nog cc waardes vindt, graag hier posten, dan hebben we er allemaal wat aan :D

Ik wil de TR-8 wel even CC uitlezen vanavond. Moet in 10 minuutjes toch wel te doen zijn denk ik.

Hier sluit ik me wel bij aan :D

De TR-8 en TB-3 staan nu een kleine 24 uur in mijn studio. In die 24 uur hebben ze ongeveer 9 uur uitgestaan (slapen enzo). De overige uren heb ik mij meer dan kostelijk vermaakt met beiden.

Ik heb ze niet gekocht met de gedachte goedkope 808/909 en 303 clones in huis te halen.
De TB-3 is dit zeker niet en de TR-8 mag er aan snuffelen.
Het idee bij de TR-8 voor mij was een hands on bakkie waar ik snel een drum of beat uit kan halen waar ik iets mee kan omdat het aansluit bij wat ik maak of graag wil horen. Wat mij betreft een 100% score voor wat betreft de TR-8 in mijn setup.
De TB-3 heb ik impulsief maar meteen meegenomen omdat ze hem toch op voorraad hadden en ik het geld ervoor had. De gedachte hierbij was een leuke aanvulling en een acid saw of wat dan ook in een handomdraai. Hier ook een 100% score die met name komt door de leuke interface die het ding al een stuk makkelijker te programmeren maakt dan een x0x.

De term speelgoed is misschien juist wel helemaal op zijn plaats. Immers is alles speelgoed en deze bakkies maken het spelen wel heel goed :)

De term speelgoed is misschien juist wel helemaal op zijn plaats. Tenslotte is alles speelgoed en deze bakkies maken het spelen wel heel goed :)

Helemaal mee eens, dat is ook waar de kracht van deze units zit. In een rack mount met 2 draaiknoppen op de voorkant en een berg menu's waren deze machines lang zo leuk of bruikbaar geweest. Maar nu heb je instrumenten voor je die écht uitnodigen om te spelen en te tweaken en te zoeken naar creatieve routings, gebruik van externe fx bakken of juist samen met je DAW. De hele workflow op het ding is top, de geluiden zijn dik in orde, de kwaliteit van de hardware is ook prima in orde en de prijs bijzonder aantrekkelijk.

Ik heb dit weekend urenlang met een grijns van oor tot oor lopen jammen en meer gelukkige toevalstreffers, frisse ideeen, breaks en vooral plezier gehad dan in de afgelopen 5 jaar bij elkaar.

ik zit nog steeds te wachten op een volledige handleiding met bijlagen van 40pag o.i.d. ipv die verkapte quickstart die er nu bij zit...

Ach, als je even wacht geven de eerste wannabe "prodjoesers" het wel op zodra ze merken dat een TR-8 geen instant hits opleveren en trek je ze voor een stuk minder (en 2de hands dus waardevast) van marktplaats.

Al wil ik nog steeds een demo posten die een wat beter beeld geeft van de mogelijkheden dan die droge-doos-presets die je op Youtube ziet. Zoals met ieder apparaat komen ook de TB en TR pas écht tot hun recht als je de output als beginpunt ziet in plaats van einddoel. Processen en slopen die handel!

W00rd. Ben idd van plan 2e hands te gaan zoeken.
Ik heb nooit echt m'n 909 droog gebruikt. Zelfs single mono uit lekkere gain dist erop.
Ben zeer benieuwd hoe deze mij gaat bevallen want zo'n los freak bakje is leuker dan DAW muizen.

Ik denk dat hij je wel zal bevallen, hij rost mee met de beste dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Daarnaast bieden de effecten en vooral de external input en sidechain wel een heleboel nieuws dat met de oude bakken niet kan.

Daarnaast is het wel relaxt met al die moderne MIDI/USB shizzle dat je gewoon je DAW kunt gebruiken voor sync, alles wat je dan opneemt (audio of midi) is meteen gesynct met tempo en daarna kun je naar hartelust knippen en plakken en de beste stukken van je jam aan elkaar plakken als basis voor een track. Dat zijn dingen die op de oude bakken ook een stuk lastiger zijn.

beetje beroerd in het laag maar goed; impro zoveel met het speelgoed
rt8 tb3 en rc505 looper.
http://soundcloud.com/vonhaulshoven/dondr-en-beems

Ik heb dit weekend urenlang met een grijns van oor tot oor lopen jammen en meer gelukkige toevalstreffers, frisse ideeen, breaks en vooral plezier gehad dan in de afgelopen 5 jaar bij elkaar.
hier hetzelfde, begonnen met het inprogrammeren van hardfloor tracks en binnen no time doorgegaan naar eigen nummers.

Wat een vette set die tr8 en tb3 voor live. Ik kan inmiddels de tr8 en tb3 blind bedienen, is ook wel nodig want in een donkere omgeving heb je dat echt wel nodig dat je precies weet welke knop je moet indrukken.

hier hetzelfde, begonnen met het inprogrammeren van hardfloor tracks en binnen no time doorgegaan naar eigen nummers.

Wat een vette set die tr8 en tb3 voor live. Ik kan inmiddels de tr8 en tb3 blind bedienen, is ook wel nodig want in een donkere omgeving heb je dat echt wel nodig dat je precies weet welke knop je moet indrukken.

+1 voor live zeker! Vanmiddag even een kaosspad erbij gepakt, instant fun! Afgelopen dagen met ableton in de weer geweest, maar los zonder computer zijn ze echt veel leuker en dan ontdek je ook de kracht erachter. Ik kan ze inmiddels ook van voor tot achter. Tb-303 emulatie is de tb-3 dan niet, maar hij klinkt gewoon wel lekker. Als je geen emulatie zoekt is het gewoon een leuk bakkie. De tr-8 is door zijn beperkingen gewoon een creative drumdoos die hartstikke goed klinkt. Nu nog hopen op een update (upgrade) met een tr-707 kit. :P

Edit, mijn duizenste post tralala

ff een live setje met
TR-8, TB-3, Pulse2, BS2, P12 en vleugje tempest
klinken in een mix met beetje processing toch wel vét :D

Nog een demootje :) in 1 take live opgenomen, geen nabewerking.

Alle drums uit TR-8 met wat hulp van Sherman Filterbank 2 en MXR DoubleShot distortion.
Alle reverb uit de VT-3.
Acid sound + effect uit TB-3.
Pad uit Omnisphere gesidechained in Live met de kick uit de TR-8.
Glue in Live.

Attachments

• tr8vies.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 61
Maar als ik de sounds uit de TR nu in mij DAW wil opnemen moet ik dus de TR als audio device kiezen?
Is dat niet omslachtig?

Ik zou dan ook elke keer mijn monitoren moeten om pluggen dus?
Of begrijp ik het verkeerd.

Maar als ik de sounds uit de TR nu in mij DAW wil opnemen moet ik dus de TR als audio device kiezen?
Is dat niet omslachtig?

hij is 499, niet 2.499...

Is dat niet omslachtig?

Als je alle tracks los via USB op wil nemen wel. Maar je kunt ook gewoon de analoge outs in je interface prikken en dat opnemen. Zo heb ik het ook gedaan.

Back