Roland Aira

De Aira producten passen wat dat betreft uitstekend in mijn nieuwe 'studiofilosofie'.

Ik ben ook op zoek naar een goede mix van hands-on en de voordelen van digitaal werken in een computer, vandaar ook de Maschine en Push als belangrijkste aanschaffen (en een Voyager dan :D ) de afgelopen 2 jaar. Maar het lijkt er inderdaad op dat niets kan tippen aan deze producten als het gaat om een combinatie van hands on speelplezier en achteraf nabewerken en oppoetsen in een DAW,

haaaaaaaaaa
tr8 en vt3 binnen
TR8 tijdje aan
DIK DING MAN
straks vt3en

Laat die Spastik remixen maar komen :P

Als het waar is dat Bax al 120 gereserveerde machines in backorder heeft staan verbaast het me niks dat ze nu 10 weken of meer rekenen, zeker als ze er per zending maar 8 krijgen ofzo.

Elders op het net las ik dat er mensen zijn die nu op een TR-8 spelen, terwijl hun Volca al tijden in bestelling staat.

Korg heeft schijnbaar grote moeite om hun kastjes in voldoende volume te bouwen - zowel met de MS-20 Mini als de Volca's is/was dat het geval. Misschien zien ze het als 'dingetje voor erbij' buiten hun gewone synth/keyboard spul terwijl Roland toch wel groot op de Aira reeks in lijkt te zetten.

Ik gun het ze ook wel.
Ondanks het feit dat 'Roland bashing' een (inter)nationale liefhebberij onder synthnerds lijkt te zijn geworden ben ik in heden en verleden toch vaak aangenaam verrast door ze.

Ik ben ook nog steeds meer dan content met mijn Jupiter-80, hoewel dat hier bijna gelijk staat aan vloeken in de kerk geloof ik. ;)

Je kan zeggen wat je wil, maar ROLAND heeft wel een unieke "polished" signature sound, je kan toch meestal wel horen of iets een ROLAND bak is of niet en een beetje van dat is altijd lekker in de mix

Persoonlijk het laatste goeie van ze vind ik de JP 8080, dus dat is alweer en heeele tijd geleden.
Inderdaad goed om te zien dat met een nieuwe CEO de reus ineens wel tot goeie dingen in staat is.
Wie weet wat ze nog meer gaan doen de komende jaren, ik ben voor.

Ik hoop op een MK2 van de tr8 volgend jaar.
Die VT3 is leuk, een MK2 met nog meer fx perhaps en wat carrierkeuzes
De TB3 trekt me niet, maar dat is smaak

Die System1 dat ding lijkt nu echt helemaal niets, steeds meer
4 stemmig blagh
geen aftertouch
etc etc

Een Juno/JP8080/noem er nog maar een paar leuke poly voor weinag op/ is goedkoper.
Alsuniversele controller lijkt het ook nergens naar. Daarvoor zou ik zon ding nog wel kopen, als er maar genoeg bruikbare knoppen op zitten.

Daar moet echt een MK2 van komen met minimal 3 oct keys en meer knoppen.

Die demos klinken niet echt ballsy, om het maar voorzichtig te zeggen....

Ik denk ook dat de System-1 eigenlijk een soort R&D testbakje is en dat er (mits het een succes is) er wel een System-8 of zo volgt met 61 toetsen en een buts meer DSP.

Ik denk ook dat de System-1 eigenlijk een soort R&D testbakje is en dat er (mits het een succes is) er wel een System-8 of zo volgt met 61 toetsen en een buts meer DSP.

ik hoop het echt, want dit is te karig. Zou een mooi altenatief zijn voor Scope/ASB...

Een standalone Sharc bak die je kan laden met synths en ook dubbelt als midicontroller...

Al komt er een Tr8 zonder geluidskaart & met allen sound op een eigen output dan gaat deze tr8 zeker de deur uit maar tot nu toe kwa sound vind ik hem toch wel goed klinken!

Al komt er een Tr8 zonder geluidskaart & met allen sound op een eigen output dan gaat deze tr8 zeker de deur uit maar tot nu toe kwa sound vind ik hem toch wel goed klinken!

De sound is prima, zeker....maar er zitten net teveel beperkingen op om hem nu NIET te kopen voor mijn persoonlijk. Al moet ik zeggen dat het niet veel gescheelt had of ik had er ook een.........:biertje:

Laatst gewijzigd:

De technologie zal vast wel verder ontwikkeld worden en misschien onderdeel worden van toekomstige high-end Roland workstations, maar ik denk dat de System-1 net als de andere Aira producten echt gericht is op DJs en in-the-box Abletonners / Fruity Loopers die naast hun softsynths ook wat fysieks willen hebben. Ik betwijfel of er een versie in deze reeks komt die zich richt op de 'serieuze' toetsenist.

Back