Roland Aira

hij mist de bite van de [...] Tempest,

Tempest en bite? U bedoelt zeker
A6E52F149351CE69BB866394524CA438-in-verval-4.jpg

:D

Was ook blij dat Roland een keer met iets leuks is gekomen. De laatste jaren kwam er weinig fun meer uit Roland land. De laatste was de JP 8000/8080.

Was ook blij dat Roland een keer met iets leuks is gekomen. De laatste jaren kwam er weinig fun meer uit Roland land. De laatste was de JP 8000/8080.

ja inderdaad, ik denk dat pas het begin is van de aira serie, ik vermoed dat er nog veel meer gaat komen de komende tijd.

Wat ik ook wel tof vindt is alle visuele feedback, als je live gaat met zo'n aira dan zie je van afstand echt allerlei kleuren knipperen en veranderen afhankelijk van wat je live aan het doen bent (rolls, mutes, fills, instrument editing, step fx-en). Het geeft de kijker toch wat meer de indruk dat het niet allemaal vanzelf gaat. Het is een non issue voor muzikanten natuurlijk, maar ik vind dat roland daar ook wel goed over heeft nagedacht.

ik vind t verschil tussen gewone en weak notes wel ietsje te klein eigenlijk om goed te kunnen zien

grijp jullie kans!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=176061

Roland AIRA TR8
Wellicht een van de eerste TR8's die van de hand gaan.

Aangezien de TR8 voor mij niet kan opboksen tegen de echte 808/990, bied ik hem hierbij te koop aan.
Aangezien de TR8 voor mij niet kan opboksen tegen de echte 808/990, bied ik hem hierbij te koop aan.

Ik heb nog overwogen hem terug te sturen, maar als je nog zoekende bent naar een TR8 en niet te lang in de wacht wilt staan is dit je kans. Ik weet niet hoe groot de stortvloed aan reacties zal zijn, maar wie het eerst komt het eerst maalt

De TR8 komt van Bax. Bon, garantie, doos en toebehoren uiteraard aanwezig.

Prijs: 495 E.

Verzenden kan, ophalen ook.

Je kunt verschillende patterns automatisch achter elkaar laten spelen.
Ik weet niet of jou dat helpt, maar ik vind het wel een handige functie.

Had ik gezien ja. Maar als je met één pattern begint gaat dat lastig zonder eerst te stoppen en te kopieeren.
Dan maar echo er op. Stoppen, paar keer kopieeren snel en weer starten.

Last edited by a moderator:
Daar straks even een X0X door de VT3 gehaald (let op de instellingen achter op ze de MIC SENS op 0) maar dat is verassend leuk moduleren van basslijntjes. :okdan:

Ghehe, ik heb zonet ook ontdekt waar de naam aira vandaan komt.
ff aira op afbeeldingen googlen en het lijkt erop dat aira een "muse" is
:dubbel:

Had ik gezien ja. Maar als je met één pattern begint gaat dat lastig zonder eerst te stoppen en te kopieeren.
Dan maar echo er op. Stoppen, paar keer kopieeren snel en weer starten.

of NOG een tr8 kopen :D

onder je bericht staat trouwens laatst gewijzigd door fjoesz, maar dat komt omdat ik op edit drukte ipv quote :D
excuus
ik heb er niets aan veranderd verder hehe

of NOG een tr8 kopen :D

onder je bericht staat trouwens laatst gewijzigd door fjoesz, maar dat komt omdat ik op edit drukte ipv quote :D
excuus
ik heb er niets aan veranderd verder hehe

Moet je wel retegoed kunnen timen om je TR-8 precies in de pas met de andere weer te starten (nakiezen van nieuw pattern). Ik kan je garanderen dat live het zweet je uitbreekt.
Niet echt een workaround als je alles hard-sync wil hebben lopen.

Je kan ze toch syncen via MIDI of USB? Gewoon volume van de ene uit en de andere aan en het loopt :)

-edit- Oh wacht je moet ze stop zetten om patterns te kopieren, never mind

nou ja, daar zal wel iets aan te doen zijn met een midi clockie
overigens deel ik de mening dat het echt achterlijk is dat dat niet kan

nou ja, daar zal wel iets aan te doen zijn met een midi clockie
overigens deel ik de mening dat het echt achterlijk is dat dat niet kan

Er is geen andere manier mogelijk dan een midi start/stop commando..

Back