Roland Aira

Wat voor distortion is dat juist op die kick?

Er zit niet echt een distortion op, gewoon lekker hard door mijn Soundcraft gejast (maar binnen clipping range) en compressor erop op zowel TR-8 als in Ableton Live.

Op het einde draai ik hem op de mixer kapot.

nog maar ff eentje dan, we kunnen wel een aira TR-8 jam topic beginnen, alleen de TR-8 hier

wel lekker soundje toch

http://www.electromagnet.nl/snips.mp3

en dan heb ik er niet eens zo mee zitten klooien
2 pluggies op stereo uit

sorry hoor maar het enigste wat power heeft is die kick, de rest klinkt imo niet beter dan een dstation...alleen die cymbals zijn mooier.

die rimshot en clap is echt matig vind ik erin.

de claps vind ik overigens ook niet zo cool
maar die rim is toch best te beffe?
in die snip niet zo aanwezig maar die knalt best tog

de claps vind ik overigens ook niet zo cool
maar die rim is toch best te beffe?
in die snip niet zo aanwezig maar die knalt best tog

die rimshot komt er dan niet zo lekker uit in die snip.

edit: weggehaald; was offtopic... sorryyyy..

Ik vind de claps juist mooier dan 'het origineel'.

De verdere verschillen zitten hem mi. in de afstellingen en de leeftijd. Een TR-8 zal klinken als een nieuwe 808/909 die nog niet 30 jaar lang gerijpt is.

Maar al zou het niet exact zo klinken als de oude bakken: als het maar lekker klinkt toch? Het lijkt mij een niet nader te benoemen hobby met insecten om een TR-8 daarom weg te doen.

Ik heb het ding niet, laat ik dat voorop stellen.

Maar al doe ik nog zo m'n best het allemaal super gaaf te vinden, het lukt me niet. Ik vind nog steeds een echte 909 meer in je bek rammen dan die hele Aira... 808 al helemaal.

Maar al doe ik nog zo m'n best het allemaal super gaaf te vinden, het lukt me niet. Ik vind nog steeds een echte 909 meer in je bek rammen dan die hele Aira... 808 al helemaal.

Misschien staan er na een maandje een hoop te koop voor 199 euro, vanwege eenzelfde mening. Maar ik denk het niet. Dit is geen MC-303mkII...
In de meeste vergelijkende video's vind ik de oude 808 en 909 ook maar slap klinken. De 8 heeft vaak meer pit. Er zit volgens mij een hoop tussen de oren.

Ik heb het idee soms dat de pitch van sommige "samples" in de TR-8 niet helemaal juist staan, heb een voorbeeld gezien van een TR808 en ook een TR909 met de TR-8 en sommige geluiden lijken in de TR-8 net iets hoger te zijn.

Ik vindt het (ongeacht het feit dat het misschien net niet helemaal origineel klinkt???? binnen de duizenden referentiekaders) toch een leuk ding dat hier een mooi plaatsje krijgt in het vage geluidjes hok :luv:

Ik heb het idee soms dat de pitch van sommige "samples" in de TR-8 niet helemaal juist staan, heb een voorbeeld gezien van een TR808 en ook een TR909 met de TR-8 en sommige geluiden lijken in de TR-8 net iets hoger te zijn.

Dat is wat ik bedoel met afstelling. Soms klinkt een geluidje op de TR-8 wat lager/hoger en soms zit er wat meer noise in, of wat minder 'snap'. Maar dat is allemaal bij te stellen.

Aan de andere kant: moet een 2014-versie exact hetzelfde klinken als de antieke voorvaders, of mag er ook een update in de klank zitten?

Dat is wat ik bedoel met afstelling. Soms klinkt een geluidje op de TR-8 wat lager/hoger en soms zit er wat meer noise in, of wat minder 'snap'. Maar dat is allemaal bij te stellen.

Aan de andere kant: moet een 2014-versie exact hetzelfde klinken als de antieke voorvaders, of mag er ook een update in de klank zitten?

Dat dacht ik dus ook....... ben ook erg content met deze doos :W

nog maar ff eentje dan, we kunnen wel een aira TR-8 jam topic beginnen, alleen de TR-8 hier

Hm ik blijf er onverschillig bij, ik voel het gewoon niet. Het is echt de sequencer.

De sequencer is exact gelijk hoor, er is niks magisch aan de tr sequencers, zit gewoon exact dezelfde swing knop, wat gewoon dezelfde stapjes achteruit of vooruit voor de off beats geeft. Swing is een parameter, geen happy accident..... Zelfde pattern zal qua groove niet anders klinken op een TR, qua punch wél, maar qua groove niet

De sequencer is exact gelijk hoor, er is niks magisch aan de tr sequencers, zit gewoon exact dezelfde swing knop, wat gewoon dezelfde stapjes achteruit of vooruit voor de off beats geeft. Swing is een parameter, geen happy accident..... Zelfde pattern zal qua groove niet anders klinken op een TR, qua punch wél, maar qua groove niet

Zeker dat het dezelfde algoritmes zijn? Ik weet het niet. Ik probeer het mij voor te stellen met 909 sounds.

Kun jij dat ding nog es voor een laatste keer keihard laten swingen? :D Echt jacking.

Back