Roland Aira

tijdens het eten en daarna tijdens de koffie heb ik nog eens flink lopen schuimen op internet... ik meende te horen dat de TR-8 wat minder ratelt en rammelt (om woorden als groove en swing te vermijden, haha) dan de TR-909. en wat valt me op; het verschilt per demo!

in het ene filmpje is de TR-8 beter dan de TR-909 en anders om. het ligt dus aan de gebruiker hoe hij/zij 'm bedient :P goed om te horen en nu ga ik maar eens sparen voor de TR-8. zijn er al verkopers op het forum die aan afbetaling doen? :D haha

nope, dit soort meuk koop en verkoop ik gewoon particulier, dus mensen met een kvk, loop maar rustig door, geen interesse...

de AIRA zit er qua 909 dichter bij dan 808, maar ik hou zoals Fjoesz zegt van de "natte kranten" sound ipv de ITB VST sound. ik vind hem te vlak/hifi klinken, weinig dynamiek, op de stereo uit staat de boel elkaar te verdringen. wat uit de AIRA komt verschilt niet van wat uit een machine komt of uit Cubase of battery. Het is gewoon een VA met een kekke controller. Het verschil met de 909 kan ik het best omschrijven als het gebrek aan "Jomox" de botte plok, de resonante hats, het techno mid, alles wat de oude dozen wel hebben heeft deze niet. op de sequencer na, die véél fun is. Doet die NIKS distinct. waarvan je zegt "kijk da's de AIRA" het is vlakke VST doos zonder identiteit (maar met een leuke sequencer)

natte kranten staan niet tegenover de ITB VST sound
hw en sw kunnen allebei natte krant klinken

Zullen we het over het gebruiksgemak hebben of het ontbreken ervan? lijkt mij persoonlijk interessanter dan de "ik vindt" discussie :)

hey,als ik mijn tr-8 sync met cubase via midi dan is het tempo een sneller dan de 128 van mijn cubase,iemand een idee wat het probleem is
?

staat wel op extern,en als ik via usb doe dan is het tempo wel ok maar dat wil juist niet

Is er in dit topic niet iemand met connecties bij een poppodium ofzo.
Zullen we een tr-8 / 808 / 909 / XOX avond houden?
Of een oefenruimte huren en rammen!

Smitsjanhenk:
Is er in dit topic niet iemand met connecties bij een poppodium ofzo.
Zullen we een tr-8 / 808 / 909 / XOX avond houden?
Of een oefenruimte huren en rammen!

ja, dit kan zo geregeld worden! ik ben vrijwilliger bij cultureel centrum Eureka en daar heb je een zaaltje waar we zo wat kunnen organiseren om lekker te jammen en te housen met z'n allen :okdan:

http://www.eureka-zwolle.nl/

Daar is de jaarlijkse synthmeeting voor toch?

ff een trackje via de cirkon, AIRA TR-8 eigen sequencer, loopt sync mee
P12, BS2 & Pulse2 beetje freewheelen, blijft die toch wel redelijk overeind in de mix.

Zo fjoesz, da's een lekkere relaxte. Zonder opsmuk uit het ding zelf?

Back