Veel verschil tussen de Bass Station 1 en 2?

liquidthrust

Onverbloemd
Heeft iemand ze allebei? Of allesinds ooit kunnen vergelijken met elkaar?

da's vrij duidelijk toch allemaal, de II heeft meer knoppen en meer mogelijkheden... de I is behoorlijk budget, toen 'ie uit kwam vonnik het al nix... sowieso is de naam 'bassstation' nutuulk ook vreemd aangezien je er meer dan alleen bassen uit kan halen... een beetje hetzelfde als 'newbeat' dat ook niet meer nieuw is zeg maar...

da's vrij duidelijk toch allemaal, de II heeft meer knoppen en meer mogelijkheden... de I is behoorlijk budget, toen 'ie uit kwam vonnik het al nix... sowieso is de naam 'bassstation' nutuulk ook een vreemde naam aangezien je er meer dan alleen bassen uit kan halen... een beetje hetzelfde als 'newbeat' dat ook niet meer nieuw is...

Qua klank! Ze zijn budget, maar ik hoor wel bruikbare sounds in de eerste a.d.h.v. youtube filmpjes. Ken ook wat artiesten die ze gebruiken, en wil er zelf wat cake van.

ik dacht dat een uitgebreidere synthese over het algemeen veel interesanter was maar enfin...
zo heel erg veel anders kan 'ie toch niet klinken als je alleen de parameters zou gebruiken die ook op de 1 zitten offe?

Die wil ik ook, maar ik wil weten of de toon hetzelfde is. ;) Dan haal ik de II in huis.

1zg6gs0.jpg

ik had ergens gelezen dat de 2 de 1 is en meer. Maar BAMBAMSTUDIO was op op zoek naar een 1 of te vergelijken vs de 2 - vraag 'm eens of dat vergelijken ondertussen gelukt is :)
Ik heb de 2 hier staan, moet 'm dingend eens wat aandacht gaan geven, sleutel al een week aan iemand anders zijn auto in mijn vrije tijd (luisterend naar acid op de garage hifi - dat wel ) :-S

De twee is meer een opvolger van de superbassstation (heb ik zelf) qua mogelijkheden. Met een sub, ruis en ring modulatie extra adsr tov de 1 etc. De 1 heb ik zelf ook (KB), was en is een hele fijne bak om mee te spelen, maar behoorlijk beperkt.

ik had ergens gelezen dat de 2 de 1 is en meer. Maar BAMBAMSTUDIO was op op zoek naar een 1 of te vergelijken vs de 2 - vraag 'm eens of dat vergelijken ondertussen gelukt is :)
Ik heb de 2 hier staan, moet 'm dingend eens wat aandacht gaan geven, sleutel al een week aan iemand anders zijn auto in mijn vrije tijd (luisterend naar acid op de garage hifi - dat wel ) :-S

K thanks, zal eens een berichtje naar hem sturen. Acid op de garage hifi?! Je moet iets doen aan die Sovjet reactor op je zolder. :bekdicht:

BS2 is analoog maar alle knoppen sturen midi dus op dat gebied 'digitaal' lijkt me, als ze 't zo bedoelen.
Luister eens naar de meest bekeken YT review door die goddelijke vent, hij vertelt 't je allemaal op kwartiertje.

BS2 is analoog maar alle knoppen sturen midi dus op dat gebied 'digitaal' lijkt me, als ze 't zo bedoelen.
Luister eens naar de meest bekeken YT review door die goddelijke vent, hij vertelt 't je allemaal op kwartiertje.

Zal die adonis eens gaan bekijken.

Ik heb begrepen dat de 2 meer als de superbassstation is dan de 1, afgezien van de toetsen dan. Ooit de SBS weggedaan, was niet zo slim erg fijn rack synthje

Volgens mij moet ik toch maar voor de eerste gaan gezien ik zo dicht mogelijk de klank wil benaderen die ik graag hoor in die platen. Ik snuffel iets vissigs aan de 2 ten opzichte van de 1. Niet slecht, gewoon anders tonaal.

Back