Veel verschil tussen de Bass Station 1 en 2?

'k Hoop dat de 2 toch beter klinkt dan de 1. Heb em gehad maar vond de klank van de Osc's maar steriel.. niets van dat organische analoog.. Filter klonk wel oke.. maar daar red je het alleen niet mee natuurlijk.
Heb wel in tracks wel best toffe geluiden uit de 2 gehoord btw. :)

2 is toch wel stukkie beter :) maar goed als je persé de oude sound wil.

An sich is er niet al te veel aan, maar hij blend goed in met de rest in de mix, en ik vind hem veelzijdig.

Net als een Six Trak ofzo, op zich niet al te veel aan, maar hij klinkt lekker in een mix wanneer je hem goed gebruikt.

Zelfs een Microkorg..

Hello allen,

Na de zoekfunctie gebruikt te hebben, leek dit mij de meest aangewezen plaats om mijn probleem even uit de doeken te doen.
Ik heb nog niet veel ervaring met hardware synths en bezit nu sinds een drietal maanden een novation bass station 2.
In combinatie met de arpeggiator van Ableton begint de klank soms vervormd te raken zonder dat ik aan een knop draai. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Het probleem doet zich voor op seconde 12 van het geluidsfragment.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

https://soundcloud.com/tireszarc/bass-station-2-raar/s-dWARW

Laatst gewijzigd:
ZO op mijn labtob speakers lijkt het een LFO die de vco moduleert die erovereen komt na een delay. Hoe staan de instellingen van de lfo op je bassstation?

ZO op mijn labtob speakers lijkt het een LFO die de vco moduleert die erovereen komt na een delay. Hoe staan de instellingen van de lfo op je bassstation?
Heb je ook een Bass Station 2? Het is patch 17. :)
Zoniet: LFO1 -> triangle wave, LFO1 depth: 0
LFO2 -> triangle wave, LFO2 depth: 0
Ja, het lijkt alsof de coarse van de oscillator ineens wijzigt ofzo.
De ene keer gebeurt het vlug, de andere keer na een paar minuten. Als ik de patch dan eens wijzig, naar 18 bijvoorbeeld, en dan terug naar 17, lijkt het probleem van de baan maar manifesteert het zich terug na een tijdje.

De ene keer gebeurt het vlug, de andere keer na een paar minuten. Als ik de patch dan eens wijzig, naar 18 bijvoorbeeld, en dan terug naar 17, lijkt het probleem van de baan maar manifesteert het zich terug na een tijdje.

wss een bug dan, als het zo gebeurt.

Hebben wel meer synths , mn nord 1 en mopho keys hebben dat ook welleeens.

Maar daar zit bij allebij een panic buton op.

Ik heb geen basstation2 wel de 1 gehad en de super bs.

ik wist niet van die firmware update (okt 2014 blijkbaar) - enig idee welke firmware er draait op je BS2?
Ik weet niet of dat op 't toestel te checken is.

ik wist niet van die firmware update (okt 2014 blijkbaar) - enig idee welke firmware er draait op je BS2?
Ik weet niet of dat op 't toestel te checken is.
Ja, heb het ook maar net ontdekt van die firmware update. Geen idee welke firmware er nu draait op m'n BS2, eigenlijk. Ik heb hem 2dehands gekocht, was nog maar een paar maand oud, ziet er uit als nieuw. De vorige eigenaar had er niets van vermeld dus ik vermoed dat er nog geen update gebeurd is.
Maar die update ga ik vanavond niet meer doorvoeren. Als het dan mislukt, ga ik de hele nacht zitten piekeren in m'n bed. Ik ken mezelf... Morgen heb ik geen tijd en dan zit ik in Londen tem zondag dus het zal voor volgende week zijn.

Als ik nu door de patches cycle en ik kom terug op patch 17 terecht, dan is de klank direct vervormd dus niet meer origineel klinkend. Het lijkt wel of patch 17 stuk is. :(
Best wel kl*te, ging ik vanavond lekker wat aan een track werken... zit ik hier al dik twee uur te klooien.

En als je hem opslaat als nieuwe patch wat gebeurt er dan?

En als je hem opslaat als nieuwe patch wat gebeurt er dan?
Dan klinkt ie nog steeds brak. :(
Wat ik eerst eens ga proberen, is de BS2 resetten naar factory settings. Eens zien wat dat geeft, maar het zal wel maar voor volgende week zijn. Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor de tips tot dusver. :)

Sucess en veel plezier in london

Back