Beginner >>welke synthesiser

msboox

Nieuwkomer
Hallo,

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Wat ga ik doen:

Ik koop een midi keyboard voor mijn computer.
Wie weet een goed en niet te duur type ?
Welke software heb ik nu nodig om lekker te experimenteren.
Is een keyboard en software voorlopig genoeg of heb ik nog andere hartdware nodig.

Maarten

Mijn vorige vraag was:
Ik ben een absolute beginner en heb nog nooit een keyboard of welk instrument dan ook gespeeld.
Ik twijfel tussen een keyboard of een synthesyser.
Ik wil gewoon een beetje experimenteren, beats maken, nieuwe geluiden bedenken etc.
Daarom zal een synthesiser mischien iets voor mij zijn.
Ik beschik op dit moment alleen over een computer.
Wie kan mij adviseren mbt een starters synthesyser met voor mij voldoende mogelijkheden. Ik heb maar een beperk budget dus de prijs/kwaliteitverhouding speelt ook een rol.

Ik hoop dat je mij een goed advies kan geven.

Maarten

Laatst gewijzigd:
Je kunt heel veel freeware downloaden voor je pc en daar kun je kijken wat je interessant lijkt... Of je moet eens bij een synth freak langsgaan.. Dan ben je of meteen verslaafd of je wil er nooit meer iets mee te maken hebben!

Ik ben ook een beginner maar heb al aardig wat tips mogen ontvangen van de conaisseurs op dit forum. De thread is zichtbaar op "laatste discussies".

Succes!

Bedenk ook eens wat voor muziek je wilt maken (wat voor sounds? Je koopt een synth inet voor de beats gewoonlijk). Als je ook nog niet kunt spelen kun je misschien idd beter beginnen met softsynths (zat freeware te vinden). Dan kun je er simpel achter komen wat wat is en wat jij wilt, en misschien besluit je dan zelfs alles via softsynths te doen (Reason bijvoorbeeld), en alleen een midikeyboardje te kopen. En zo niet, dan weet je dan in ieder geval waar je op moet letten. Da's allemaal wel prettig om te bedenken voor je je eerste grote aankoop doet... (als je een beperkt budget hebt; kijk, als je nou geld zat had... ;) )

Re: Beginner >>welke synthesiser

Origineel geplaatst door msboox
Hallo,

Ik ben een absolute beginner en heb nog nooit een keyboard of welk instrument dan ook gespeeld.
Ik twijfel tussen een keyboard of een synthesyser.
Ik wil gewoon een beetje experimenteren, beats maken, nieuwe geluiden bedenken etc.
Daarom zal een synthesiser mischien iets voor mij zijn.
Ik beschik op dit moment alleen over een computer.
Wie kan mij adviseren mbt een starters synthesyser met voor mij voldoende mogelijkheden. Ik heb maar een beperk budget dus de prijs/kwaliteitverhouding speelt ook een rol.

Ik hoop dat je mij een goed advies kan geven.

Maarten

Begin eerst misschien zoals al gezegd is met gratis software te prutsen (VSTi-tjes enzo). Schaf je dan ook een goedkoop MIDI-controller-keyboardje aan van evolution of zo.
Als je dan uiteindelijk toch met synths wil beginnen experimenteren, zoek dan 2de hands een "alpha juno" of als je wat meer centjes hebt een "juno-106". Dat zijn wel redelijk goeie synths om mee te beginnen.

Back