From scratch beginnen..

De problemen met Windows 8 gaan met name over de GUI. Het systeem is sneller in dagelijks gebruik zoals opstarten maar ik lees wel eens dat Windows 7 soms sneller is voor audio. Persoonlijk gebruik ik sinds Vista alleen maar WIN+naam programma om een programma te starten en ALT+TAB om te switchen tussen programma's, WIN+E voor een verkenner schermpje. Ik kan prima met 8.1 uit de voeten.

Ik zou liever latest & greatest draaien ook al betekent dat dat ik iets nieuws moet leren. Langer ondersteuning en updates, kijk naar al die mensen die nu met Windows XP zitten te kijken omdat ze persé geen Vista op hun computers wilden want dat was maar stom. Windows mensen kunnen soms enorm autistisch reageren op veranderingen, bijvoorbeeld dat Vista ineens overal root begon te vragen. Mensen werden helemaal gek. XP veel beter bla bla bla.

Dan moet je eens kijken hoe vaak je op MacOS X je password mag invullen voordat je je opgeslagen WiFi wachtwoord kunt zien: twee keer. Staat bekend als gebruiksvriendelijkste OS. Daar sta je dan met je kersverse MacBook "omdat Windows zo kut is geworden" alsnog alles toe doen waar je jaren Vista voor vervloekt hebt.

Maar mooie bakken hoor, Macs. Als je géén verstand van computers hebt hoef je alsnog niet bang te zijn dat je een brakke computer koopt in tegenstelling tot 90% van de laptops op de Windows markt.

Maar ik denk dat als je een beetje op de details let zoals moederbord en de herrie dat je met de specs die je nu al bedacht hebt gewoon goed zit.

Wat ook een optie is, als het mogelijk is.. dat je een Asus of Gigabyte moederbord koopt.

En er een dual-boot pc van maakt met windows 7/8 & Mac OSX.

Ik heb zelf een jaar geleden een nieuwe pc gebouwd met een i7 / 32GB Ram

Werkt als een trein en gaat voorlopig nog wel even mee ;)

Wat ook een optie is, als het mogelijk is.. dat je een Asus of Gigabyte moederbord koopt.

En er een dual-boot pc van maakt met windows 7/8 & Mac OSX.

Ik heb zelf een jaar geleden een nieuwe pc gebouwd met een i7 / 32GB Ram

Werkt als een trein en gaat voorlopig nog wel even mee ;)
Waarom zou je naar een dual boot systeem willen gaan?

Dat wordt dan zelfs een Triple-Boot :).

Dat is ook een mogelijkheid als je ook Linux erbij wilt hebben doelde meer op Windows en Mac OSX

Waarom zou je naar een dual boot systeem willen gaan?

Sommige mensen willen graag naast Mac OSX ook Windows kunnen gebruiken.

Zodat ze kunnen schakelen tussen deze besturing systemen met hun hardware..

Dat is ook een mogelijkheid als je ook Linux erbij wilt hebben doelde meer op Windows en Mac OSX

Sommige mensen willen graag naast Mac OSX ook Windows kunnen gebruiken.

Zodat ze kunnen schakelen tussen deze besturing systemen met hun hardware..

Maar wat zijn de voordelen daarvan voor topicstarter. Waarom zou hij dat moeten doen?

Maar wat zijn de voordelen daarvan voor topicstarter. Waarom zou hij dat moeten doen?

De voordelen van een custom mac bouwen zijn voor de TC voordeliger & goedkoper dan een Mac pro.

En zoals ik heb gemerkt kan je qua hardware spec's een snellere pc's bouwen in verhouding :)

Mac hoeft voor mij niet, het word een dedicated pc, geen internet etc. Hooguit af en toe updates binnenhalen :)

Op basis van wat ik heb aangegeven is dit het voorstel wat de lokale computerboer mij als voorstel doet, tips en opmerkingen welkom!
Behuizing : Cooler Master Silencio 550 (deze kast is goed ge-isoleert en HDD komt in bracket te liggen om resonantie te voorkomen)
Voeding : Corsair CXM 500Watt Modulair 80plus 120mm fan
Moederbord : Asus H87-PRO 2xUSB2.0 6xUSB3.0(2xFront) VGA, DVD-D, HDMI
Processor : Intel Core i5-4440 3.1-3.3Ghz Quad Core
CPU fan : Scythe Mugen 4 120mm fan (hele stille fan, met zeer goede koel eigenschappen)
Geheugen : 16GB (2x8GB) 1600MHz Corsair Vengeance LP
SSD : 250GB Samsung 840 EVO
HDD : 2TB WD SATA6 64MB 7200 Black
Media : Samsung DVDRW 24X
Software : MS Windows 8.1 NL 64bit oem

IK HEB MIJN TWIJFELS BIJ SLECHTS 500w en de 1600ghz snelheid van geheugen, er bestaat ook 1866.. Of moet je dan meteen een ultraduur moederbord hebben? Tevens heb ik twijfels bij de processor, is de I5 4670 geen beter alternatief?

Even een gebruikerservaring:

Ik heb vorig jaar ook een PC laten bouwen in dezelfde kast, CoolerMaster Silencio 550. In eerst instantie had ik een Silencio 450 gekozen met een Gigabyte GA-X79-UD3 moederbord en een be quiet! Shadow Rock 2 CPU koeler. Maar die Silencio bleek wat aan de smalle kant te zijn, mede door die isolatie aan de binnenkant. De koeler paste dus niet. Vervolgens een Silencio 550 genomen omdat die wat groter zou zijn, maar bleek om dezelfde reden niet te gaan. Uiteindelijk een Noctua NH-U12S koeler genomen omdat de enige stille koeler was die ze hadden die er min of meer in paste. Maar om 'm passend te maken was het toch nog nodig om de isolatie uit het deurtje te halen...

Uieindelijk is het wel een hele stille PC geworden, maar ik zou achteraf denk ik toch voor een andere kast gegaan zijn. Hopelijk is die Scythe wat kleiner! ;)

Hun bouwen hem ook, hun probleem.. Ik verwacht gewoon dat alles compleet geleverd word :p incl. Alle foam

Zo te zien is die Scythe 2 mm hoger dan mijn Noctua, ik vermoed dus dat dat dat niet lekker gaat passen. Als ze 'm zo bouwen zonder er iets van te zeggen zou ik iig de eerste tijd in de gaten houden of ie wel lekker koelt. Als de fan tegen het isolatiemateriaal aan zit dan lijkt me dat niet bevorderlijk voor de airflow en gaat hij misschien juist wel weer harder draaien, wat je ook niet wil...

Ik ben nog in oriënterende fSe, dit zal ik zeker meenemen ook in mijn communicatie met hun! Nog andere adviezen/tips mbt dit systeem? (Voeding,processor,geheugensnelheid)

heb enkele weken geleden bijna dezelfde computer gebouwd voor mezelf met verschil dat ik voor een i7 (4770) gegaan ben en als voeding een corsair RM550 en "slechts" 8gb gegeheugen , denk 16 is overkill :p en ga voor windows 7 , loopt al een trein.

En als je into trackers bent overweeg renoise :D

Remise ooit wel eens een paar keer geprobeerd... Lijkt op fasttracker, snap daar niks van haha... Was impulsetrackermannetje vroeger :p

Btw.. Ga nu weer twijfelen over midikeyboard, wie heeft adviezen? Toetsen knopjes en faders, kom er veel tegen waarvan ze niet toewijsbaar zijn, wil ik dat juist wel of niet?

I7 heeft hyperthreading. I5 niet. Ook is er verschil in cache dacht ik. Ik zou iig voor een i7 gaan. Maar eerlijk gezegd is een i5 systeem al zo snel... Als het je daarmee niet lukt hoef je ook geen i7 te kopen maar kun je beter een andere hobby zoeken.

Ik zou liever latest & greatest draaien ook al betekent dat dat ik iets nieuws moet leren. Langer ondersteuning en updates, kijk naar al die mensen die nu met Windows XP zitten te kijken omdat ze persé geen Vista op hun computers wilden want dat was maar stom. Windows mensen kunnen soms enorm autistisch reageren op veranderingen, bijvoorbeeld dat Vista ineens overal root begon te vragen. Mensen werden helemaal gek. XP veel beter bla bla bla.

Ik zou eerder gaan voor datgene wat zich bewezen heeft. Ik ging van XP (een jaar voordat de support stopte) naar windows 7 want dat was er toen al 3 jaar waardoor ik wist dat het zich bewezen en geupdate had. Geen centje pijn, werkt als een trein en 64 bit met 16 gb ram is ook nooit meer omkijken naar als ik 3+ gb files moet openen.

Ik snap alleen niet zo goed wat autisme ermee te maken heeft, aangezien dat spectrum nogal breed is. Maargoed, premier Rutte weet dat ook niet ;)

i7 zou ik dan toch kiezen als je dan toch een nieuwe systeem bouwt. Prijsverschil is niet gigantisch maar wel hoeger benchmarkscores en ik ben zeer tevreden met de prestaties hier.

Ik zou eerder gaan voor datgene wat zich bewezen heeft. Ik ging van XP (een jaar voordat de support stopte) naar windows 7 want dat was er toen al 3 jaar waardoor ik wist dat het zich bewezen en geupdate had. Geen centje pijn, werkt als een trein en 64 bit met 16 gb ram is ook nooit meer omkijken naar als ik 3+ gb files moet openen.

Ik snap alleen niet zo goed wat autisme ermee te maken heeft, aangezien dat spectrum nogal breed is. Maargoed, premier Rutte weet dat ook niet ;)

i7 zou ik dan toch kiezen als je dan toch een nieuwe systeem bouwt. Prijsverschil is niet gigantisch maar wel hoeger benchmarkscores en ik ben zeer tevreden met de prestaties hier.

Liever heb ik ook i7, heb alleen aan de andere kan ookeen budget waar ik me aan wil houden. Dat maakt het ook zo lastig om binnen dat budget de beste keuzes te maken ;{

Maar is w8 zo slecht dan?

Back