From scratch beginnen..

Windows 8 is niet slecht. Ik zou zeker over gaan naar windows 8 wanneer je deze koopt. Dan heb je toch langer support. Ik wil zelf ook wel over, maar om nou +- € 300 uit te geven aan een upgrade?!

Denk dat ik er qua pc wel uit ben, dank voor alle feedback!

Volgende issue: monitoren, in eerste instantie leek me de krk rp5 (of rp6) g3 een goede keus (bassport aan de voorkant, je ziet ze op veel plekken staan etc.)

Echter nu lees ik her en der dat ze niet echt lekker vlak zijn en toch een licht vertekend beeld geven. Maar dan wel geschikt zijn voor langere sessies omdat ze wat ' lekkerder' klinken. Andere optie zou dan zijn jbl lsr 305, deze hebben echter de bassport aan de achterkant. Gezien mijn ruimte weet ik niet of dit handig is.. Of helpt het om absorbers erachter te plaatsen?

Yamaha hs7 zou 3e optie zijn

Laatst gewijzigd:
my 2cts dan maar:

koop als eerste wat je budget je toelaat:
eerste keuze Core i7, 2e keuze core i5
stille voeding (corsair, OCZ etc)
liefst 16gb ddr 1866 (kost haast niks meer)
zeker SSD, liefst 2x (één voor data)
passive videokaart
RME, MOTU, Presonus o.i.d. goede ASIO soundcard (I/O hangt af van wat je wil)
zeker wél Win8.1 draait toch nog weer een stuk sneller als Win7
minimaal 24" LCD

Na wat nader onderzoek mbt monitoren, wil ik gezien mijn ruimte voor frontported gaan.. Narrowed down my choices:

Krk rp5 g3
Adam f5

Mbt midi keyboard/controller heb ik geen flauw idee :p

Mbt midi keyboard/controller heb ik geen flauw idee :p

Dan wij ook niet.. ;)
Maar hoeveel oktaven je nodig hebt weet je zelf wel. Als je Cubase gaat draaien en geld wil uitgeven aan een controller dan zou ik zonder twijfel gaan voor een Nektar Panorama omdat die qua integratie met cubase op eenzame hoogte staat. Verder heb je Novation automap, kijk daar ook ff naar, werkt leuk, maar is eigenlijk ook gewoon kut... M audio heeft ook een soortgelijk systeem, ken ik zelf niet echt. Je kan ook een goedkoop controllertje kopen met een paar toewijsbare knoppen en klaar. Met die luxe bakken is het meestal zo dat je driekwart van de functionaliteit toch niet gebruikt omdat je dan al snel het idee hebt dat je water naar de zee aan het dragen bent. ;) maar nogmaals, die Nektar kan een leuke uitzondering zijn.

Succes! :doei:

Update!

Ik heb inmiddels de aankopen gedaan, heb wat geheugen laten vallen voor een i7 4770 3.4ghz,onder het mom van dat geheugen bijzetten eenvoudiger is dan processor omzetten in de toekomst.. met nu 8 gb ram op 1600mhz cl7. Gewoon win8 genomen :)

Morgen komen de andere spullen binnen: maudio oxygen49 gen3 , komplete audio 6 audio interface, en ben toch voor een wat duurdere set monitoren gegaan> adam a5x, kon te moeilijk het juiste compromis vinden in de iets goedkopere range... De a5x zijn gewoon erg clean en eerlijk

Had mezelf voorgenomen om ook van sequencer te gaan veranderen (upgrade van buzztracker naar wat anders) eerst de testfase in dus :p

Update!

Ik heb inmiddels de aankopen gedaan, heb wat geheugen laten vallen voor een i7 4770 3.4ghz,onder het mom van dat geheugen bijzetten eenvoudiger is dan processor omzetten in de toekomst.. met nu 8 gb ram op 1600mhz cl7. Gewoon win8 genomen :)

Morgen komen de andere spullen binnen: maudio oxygen49 gen3 , komplete audio 6 audio interface, en ben toch voor een wat duurdere set monitoren gegaan> adam a5x, kon te moeilijk het juiste compromis vinden in de iets goedkopere range... De a5x zijn gewoon erg clean en eerlijk

Ik hoop dat je gezien hebt dan dit weekend zowel Bij Bax 7,5% als bij Keymusic 8% korting wordt gegeven.

Windows 8 / 8.1 is verschrikkelijk. Ik moet mij wekelijks in bochten wringen om op nieuwe laptops met windows 8/8.1 terug ne windows 7 te installeren (lukt niet altijd).

Oh ja... Windows 8 is verschrikkelijk, want het is moeilijk terug te zetten naar Windows 7... Goede reden! :stupid

Ik hoop dat je gezien hebt dan dit weekend zowel Bij Bax 7,5% als bij Keymusic 8% korting wordt gegeven.

Bij bax telefonisch besteld gister, net iets meer korting bedongen gezien de grootte vd bestelling

Jep, visueel simpel en heel veel vrijheid.

Ik weet niet welke versie je als laatste hebt gechecked, maar inmiddels heeft Reason 7 standaard een spectrum analyzer, midi uit, audio kanalen met een verschrikkelijk goeie timestretch/pitchshift en natuurlijk de mogelijkheid om 3rd party pluggins te kopen. En die kan je eerst een maand zonder limitaties uitproberen als je wilt.

Oh ja... Windows 8 is verschrikkelijk, want het is moeilijk terug te zetten naar Windows 7... Goede reden! :stupid

Ik lees het anders. Ik denk dat er gezegd wordt dat veel gebruikers niet met W8 overweg kunnen en er dan voor kiezen om weer naar W7 te gaan (wat niet altijd lukt). Dus voorkomen is beter dan genezen, zoiets.

OT: Ik ben wel benieuwd wat dit geintje gekost heeft. Ik ben zelf ook aan de beurt voor een dedicated machine voor de muziek namelijk.

Jep, visueel simpel en heel veel vrijheid.

Ik weet niet welke versie je als laatste hebt gechecked, maar inmiddels heeft Reason 7 standaard een spectrum analyzer, midi uit, audio kanalen met een verschrikkelijk goeie timestretch/pitchshift en natuurlijk de mogelijkheid om 3rd party pluggins te kopen. En die kan je eerst een maand zonder limitaties uitproberen als je wilt.

Dat was versie 2:engel:

Ik lees het anders. Ik denk dat er gezegd wordt dat veel gebruikers niet met W8 overweg kunnen en er dan voor kiezen om weer naar W7 te gaan (wat niet altijd lukt). Dus voorkomen is beter dan genezen, zoiets.

OT: Ik ben wel benieuwd wat dit geintje gekost heeft. Ik ben zelf ook aan de beurt voor een dedicated machine voor de muziek namelijk.

1420 voor de pc+ beeldschermen, kleine 2500 voor alles bij elkaar incl kabels/statieven etc.

Back