Ik vond dit eigenlijk wel een hele interessante thread worden. Misschien zijn er nog meer die hun manier van arrangeren willen delen. Of misschien interessante tips hebben.
Dan lijken me drums het allereerste onderwerp dat je aan zou moeten pakken. Een goed besef van de backbone van een beat (wat is de relatie kick-snare? wat doen een hihat en veranderingen in een hihat-patroon met de energie van de beat?), alle drums die er een aanvulling op zijn, drumfills e.d. kan wonderen doen voor je vermogen om variërende drums te maken
Al luister je nooit naar jazz dan is het een goed idee om naar goede jazz drummers te luisteren of andere bekenden zoals Bernard Purdie bijv.
Als je hoort hoe die variëren met fills dan kan je daar een hoop van leren denk ik en op die manier een beetje toepassen in je tracks.
Daarmee bedoel ik niet dat je jazzy tracks met maken maar wellicht dat het je op ideëen brengt.
Ook variaties in volume en meer van dat soort zaken vermenselijkt de beat/ het ritme en breng je meer spanning in je muziek, dat maakt het interessanter.
Of luisteren naar bands die werkten met het verschuiven van ritmes zoals Can en zo zijn er meer, ook afrikaanse en latijnse muziek zijn qua ritme zowiezo iets waar wij westerlingen wat van kunnen leren.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.