1e testreview
Nou even mee gespeeld gisteren, zaterdag was ie er ineens
Wat een dikke bak, lekker hard en rauw, ik moet hem echt temperen want hij spuugt een hoog volume uit. Main volume standje 50-60%
Die filterrouting is ook wreed, traploos van parallel naar serieel, LPF 12/24 en een State variable (traploos dus) van LP naar HP met notch in het midden en een BPF knop.
de 4e dBBD delay klinkt ook lekker.
Nadeel vind ik dat de digitale hacks nu niet meer hardcoded op het paneel zitten, maar met een character knop kan je het in de display instellen, beetje lomp want het zijn 5 parameters (girth/air/decimate/drive/hack) en de display biedt maar 4 knoppen erboven dus dat zijn 2 paginas geworden. Had ik toch echt liever op het paneel gehad. Maar het is maar een kort keyboard itt de grote 5-octaafs Pro12 die heeft er gewoon wat meer ruimte voor.
Je kan echt merken dat deze als een monosynth is opgebouwd, lekker veel power en zit mooi in het midden tussen de DSI Pro 12 en Moog Voyager.
Arp en sequencer zijn ook wel tof, maar ik zie in de toekomst dat ik die wss weinig ga gebruiken, net als ik destijds op de PEK ook niet deed.
Kost een beetje, maar is het zeker waard. De sound is echt goed hoor.
Ik vind dit soort modern analoog echt beter dan die discrete modular dingen. Dat klinkt ook goed enzo, maar je hebt dan ook.
bleedtru van oscs in bijv je filter
hum/noise powerdistributieshit
Tikken en allerlei artifacts Klikken van env. waveforms die niet helemaal in fase staan enzo.
Geen total recall en kabelspahetti
Nee ik weet het nu echt zeker.......dit is de weg voor snel en mooi muziek maken....
Die multimode filter deed me echjt aan de oakleyy VCFs denken en die zijn ook echt goed gewoon.
Vintage snap ik helemaal niet...maar dat is voor een andere keer mischien om uit te leggen