grandaddy
Modulator
Ik ben gisteren bij iemand langs geweest die 'm had ge-preordered, en 'm net binnen had.
Veel goed, en óók verbijsterend shock-horror 'nieuws'.
Hij is klein, mooi en zwaar, heeft een zeer degelijk aanvoelende behuizing. Op alle zwarte toetsen zit een strook folie geplakt, op de witte niet. Ook eindelijk een DSI met ingebouwde voeding. De toetsen hebben, vind ik persoonlijk, een zéér prettige aanslag. Daar zou ik heel graag een 5 oktaafs masterkeyboard van willen hebben. De manual is geringd en dus niet meer zo'n gevouwen stapeltje A-4 'tjes met een nietje erdoor. Aantal patches beluisterd: hij klinkt geweldig. Echt anders dan de Evolvers en de Prophet '08 PE. Veel meer druk in het geluid.
Dan...: de draaiknoppen om de Programs en de Banks te selecteren voelden direct al vreemd aan 'in de draai'. Het lijkt wel of ze 'schuren'...? Draaien verre van soepel. Daarna blijkt ook een aantal van de andere draaiknoppen (niet allemaal, een aantal loopt wel heel makkelijk en correct) op dezelfde rare manier niet lekker te lopen. De Program select knop begint na een paar minuten al te skippen
! : bij draaien van de knop naar de volgende klik verandert het patch nummer niet, of hij slaat er een over. We stonden elkaar verbijsterend aan te kijken... Een aantal van de slecht werkende knoppen een paar minuten rustig heen en weer gedraaid, in de ijdele hoop dat het 'nieuwigheid' was. Geen verbetering.
Heb zelf jaren geleden veel gezeik gehad met de knoppen van de PEK. Werd na tubetjes Deoxit en vervangende nieuwe slechte boards uiteindelijk pas met de idioot dure PE upgrade boards 'opgelost'. Daar is wereldwijd veel over geklaagd, en terecht. Maar dat het gedonder nu toch ook weer in deze Pro-2 voorkomt en wel direct uit de doos...
Deze gaat dus weer retour. Bax was meteen al door z'n eerste voorraad heen, dus het wordt opnieuw weken wachten. Het exemplaar in de winkel heeft het probleem trouwens blijkbaar niet...
Veel goed, en óók verbijsterend shock-horror 'nieuws'.
Hij is klein, mooi en zwaar, heeft een zeer degelijk aanvoelende behuizing. Op alle zwarte toetsen zit een strook folie geplakt, op de witte niet. Ook eindelijk een DSI met ingebouwde voeding. De toetsen hebben, vind ik persoonlijk, een zéér prettige aanslag. Daar zou ik heel graag een 5 oktaafs masterkeyboard van willen hebben. De manual is geringd en dus niet meer zo'n gevouwen stapeltje A-4 'tjes met een nietje erdoor. Aantal patches beluisterd: hij klinkt geweldig. Echt anders dan de Evolvers en de Prophet '08 PE. Veel meer druk in het geluid.
Dan...: de draaiknoppen om de Programs en de Banks te selecteren voelden direct al vreemd aan 'in de draai'. Het lijkt wel of ze 'schuren'...? Draaien verre van soepel. Daarna blijkt ook een aantal van de andere draaiknoppen (niet allemaal, een aantal loopt wel heel makkelijk en correct) op dezelfde rare manier niet lekker te lopen. De Program select knop begint na een paar minuten al te skippen
! : bij draaien van de knop naar de volgende klik verandert het patch nummer niet, of hij slaat er een over. We stonden elkaar verbijsterend aan te kijken... Een aantal van de slecht werkende knoppen een paar minuten rustig heen en weer gedraaid, in de ijdele hoop dat het 'nieuwigheid' was. Geen verbetering.Heb zelf jaren geleden veel gezeik gehad met de knoppen van de PEK. Werd na tubetjes Deoxit en vervangende nieuwe slechte boards uiteindelijk pas met de idioot dure PE upgrade boards 'opgelost'. Daar is wereldwijd veel over geklaagd, en terecht. Maar dat het gedonder nu toch ook weer in deze Pro-2 voorkomt en wel direct uit de doos...
Deze gaat dus weer retour. Bax was meteen al door z'n eerste voorraad heen, dus het wordt opnieuw weken wachten. Het exemplaar in de winkel heeft het probleem trouwens blijkbaar niet...

(Ondanks je bevestiging per pb 'tot eind september' geldig) De kortingscode paypal (paypall) werkt nu al niet meer. Was dus blijkbaar alleen eind augustus.
Btw, had iemand al wat "eigen" Pro-2 soundbites op zijn (of haar) soundcloud geplaatst? Stuur ook vooral extra gear aan met de pro-2 gate/cv mogelijkheden, want das ook gruwelijk cool.. Het is hier in de maak, ik knal het binnenkort op het net als ik ff gelegenheid heb