Reacties in marktplaats

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Lekker uitlaten!

Denk je dat een moderator, die op basis van vrijwilligheid dit forum draait, zit te wachten op een continue stroom van pb's inzake het verpreutsen van verkoop threads.

sorry ik snap best dat moderators veel werk eraan hebben maar als je zo gaat beginnen heb ik zoiets van waarom ben je dan mod geworden? als iets uit de hand loopt gewoon die knop meld dit bericht aan een moderator indrukken. Lijkt me simpel genoeg...

ZOals je nu overkomt bij mij zeg je nu tegen mij dat die functie maar uitgelaten moet worden omdat jij geen zin hebt om moderator werkzaamheden in dat forum uit te voeren... Lekkere instelling als je mod bent... Tis niet persoonlijk bedoelt maar vind dit dus geen argument van je...

Zet reply-en maar weer aan.
Ik mag graag even een linkje of andere wetenswaardigheidjes over een bakje toevoegen aan zo'n threadje.

Als mensen lopen te ouwehoeren in mijn threadje pak ik ze zelf wel aan.
Het plaatsen van een link naar je PB met de titel "Post hier je offtopic gezeur en gezeik" deed wonderen in mijn verkoop threads.

Maar goed. De synthfreak wikt, en de synthforum mod beschikt.

-C-

Origineel geplaatst door keynell101
goh wat een ramp!!! laat ik er daar nou ook eentje van zijn! ik ben dan misschien wel een inactief ex-lid van het forum die nu alleen maar even terug is om wat zooi te verkopen, maar met gasten die hier komen om alleen wat spul te verkopen heb ik geen probleem hoor. het is toch ook weer mooi als zij anderen weer blij kunnen maken met een mooie synth?

net als die eeuwige opmerkingen of een bepaalde verkoper al dan niet een handelaar is. wat maakt het uit. alsof het verboden is om in muziekapparatuur te handelen. als het voor een goede prijs verkocht wordt is het toch prima? maargoed... dat is weer een hele andere discussie.

wilde ik effe kwijt. en dan nu allemaal weer de ogen gericht op mijn verkoopthreadjes okay? 8o)
Ik ben het hier volledig met jou eens. Ik heb liever dat iemand hier een leuke synth aanbiedt en verder niets op het forum te melden heeft als dat ik een leuke synth mis loop, omdat ie hem toevallig via een ander kanaal aanbiedt.

En slipperman, die moderator knop moet je zeker veel gebruiken. Dat hebben wij het liefst! We lijken Big Brother, maar zijn ook maar gewoon. Wij, moderators, vinden het ook echt niet erg om te modereren, zelfs een eer, maar het moet niet steeds over hetzelfde gaan. Het is gewoon erg vervelend om in PBs in discussie te gaan of 1000 EURO voor een Moog Prodigy (ik noem maar wat) nu veel is of niet. Dat heeft niets met modereren te maken. En neem maar van mij aan. Zulke discussies waren er veel. Dat lees ik uit Yawgmoth's post.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Reageren kan beter via mail, want iemand reageerd in een topic en je krijgt een mailtje...kun je beter direct een mailtje sturen vind ik.

als we nou toch weer met argumenten komen....
niks, beter meteen mailtje, we wisselen hier informatie uit. ik heb ook af en toe wat te koop aangeboden en was nooit bang voor reacties op de prijs. en als die komen, kan je ze óf weerleggen, óf je kan maar beter niks zeggen, als je inderdaad te veel vraagt.
dit is (los van alle andere nuttige info die in zo'n thread werd uitgewisseld - want het ging lang niet alleen om prijsdiscussies) zinvolle informatie voor aspirant-kopers. en het argument om dan maar een andere thread op te starten, slaat ook nergens op. hier een vraag, daar een antwoord...

de laatste tijd zie ik erg veel ads vanuit belgië, mensen die 2, 3 posts hebben geplaatst, waarvan er 2, 3 waren om iets te verkopen en dan voor prijzen die nergens op slaan. ik zou me lullig voelen als een mede-forumlid daar in stonk.
daar hoef je geen ruzie over te zoeken, of lullig over te doen, maar een beetje extra info, wat andere meningen op een rij, kan in zo'n thread geen kwaad. en mensen die over de schreef gaan hou je toch. en trouwens, als ik de vermoeidheid van de moderators begrijp, wordt er dan ook erg veel geklaagd bij de mods. die klagers zijn in mijn ogen dan toch ook zeikerds die bij mamma om hulp roepen. als jij je prijs redelijk vindt, reageer je toch gewoon in de thread met relevante info??

maar goed, een optie waar iedereen wel mee leek te kunnen leven, was de mogelijk reacties aan of uit te zetten (door de starter van de thread). dat was technisch onmogelijk, kan ik me voorstellen, maar kunnen we dan niet een extra categorie maken: 1 tekoopaangeboden zonder reacties, voor de stiekemerds die een ander een oor hopen aan te naaien (grapje hoor) en 1 tekoopaangeboden met reacties, voor de getapte jongens van het forum, met scherpe prijzen, of die wel tegen een stootje kunnen?!

Door de bomen het bos..

Door de bomen het bos..

Als Admin heb ik graag het laatste woord in deze thread.

Als Synthforum team hadden we schoon genoeg van verkoop-threads die in no-time veranderden in ware puinhopen (lees het voor de grap maar eens na). Dan was er de voortdurende ergernis bij verkopers.. die een simpele 'te koop' boodschap zagen ontaarden in een litanie van oeverloos gezwam.

We hebben een hele duidelijke, weloverwogen beslissing genomen. Daar stonden we achter.. en daar staan we nog steeds achter. Destijds is de intentie uitgesproken om te zoeken naar een betere opzet voor de Marktplaats forums. Suggesties, zoals gedaan in deze thread, zijn daarbij van harte welkom..

Totdat er een nieuwe opzet is bedacht en uitgevoerd blijft de marktplaats zoals hij nu is. We beseffen dat dit geen ideale oplossing is, maar de discussie hierover sluit ik hierbij.

Bedankt voor jullie inbreng en begrip!

Wijzigen van eigen berichten?

Wijzigen van eigen berichten?

Zoals de aanhef al zegt. Error? Bug? Of beleid?

[edit1]Deze post kan ik wel wijzigen. Maar deze niet. Zit het verschil in de toegevoegde link?[/edit1]

[edit2]Ik ben benieuwd of ik na het plaatsen van de link hierboven, deze post kan editen...[/edit2]

[edit3] wat dus nog steeds kan. Weird.[/edit3]

He, da's gek.
Ik kan gewoon reply'en. :W

In dit sub forum kan je idd geen berichten wijzigen, heb ik ook eens ontdekt.

Moet haast wel beleid zijn :)

Dat staat uit omdat er in het verleden de eerste post aangepast werd en dan ging het helemaal nergens meer over.

Voorbeeldje:

Ik zoek een Roland JV-2080 en een Oberheim Matrix-1000

Komen er 10 reacties over de 2080... op een bepaald momentheeft de poster de 2080 gekocht en wijzigt ie de eerste post. Alle opmerkingen over de 2080 gaan dan nergens meer over.
Natuurlijk had de poster het ook gewoon extra kunnen posten, dan was de thread nog steeds relevant geweest en is ie omhoog getrapt, maar in het verleden werd dat niet altijd gedaan, vooral in het verkoop forum niet. Na veel smeken van de moderators werd het nog steeds niet gedaan, dus replyen in verkoop uit en wijzigingen in beide forums uit.

Begrepen!

Iemand stelde een vraag en in mijn antwoord had ik een link geplaatst die niet goed was. Ik heb totaal niet opgelet in welke rubriek ik bezig was...

Bedankt voor de uitleg.

Geen reacties kunnen geven op marktplaats

Geen reacties kunnen geven op marktplaats

Mededeling van de moderator:
Sorry mensen.... liever geen discussies over verkoopthreads op synthforum. Dat is ook de reden waarom je niet kan reageren op topics in het forum 'te koop/te ruil aangeboden'. Zie ook onze marktplaats faq.

voor jouw informatie: er wordt wel vaker melding gemaakt van verkoopthreads onder 'interessante gear gevonden'.
arbitrair gezeik, zoals gewoonlijk, lijkt me dus.

volgens mij heeft de mod zo gereageerd omdat het topic uiteindelijk niet echt over de interessantheid van de gear ging, maar eerder over de (on)betrouwbaarheid van de verkoper...

als het puur over de gear gaat, maken de mods er geen enkel probleem van denkik

100% met je eens Leo.

Zowieso mag je verwachten dat mensen zelf wel een gezonde dosis scepsis hebben.

nou eh, prijs en andere omstandigheden maken toch ook wezenlijk deel uit van de interessantheid van gear? en kijk ook eens wat er verder zoal vermeld staat, aan aanbiedingen, onder interessante gear, dan zie je dat je verklaring niet klopt.

je kan het geloven of niet, maar ik vermoed toch dat er een klein stukje ander oud zeer ten grondslag ligt aan het sluiten van deze thread. niet dat het er veel toe doet, maar /en ik wil nu niet uitspreken dat het zo is, ook niemand verdacht maken/ opvallende aanbiedingen vragen soms om een nadere verklaring, of discussie.
ik zou bv niet graag ineens van koper heler worden. en bovendien zou ik er ook moeite mee hebben iemand een poot uit te trekken, omdat die persoon dringend geld nodig heeft. waarmee ik niet wil zeggen dat dat de maatstaf moet zijn en een ieder die wel gretig op een virus b voor 100 euro springt niet zou deugen.

dat moderators veel en goed werk doen is mij duidelijk, dat je niet automatisch van een moderator mag verwachten dat net hij (of zij) de meest intelligente is van het forum, of net diegene is met visie, of al was het maar een genuanceerde, heldere kijk op zaken, begrijp ik ook. dat is ook helemaal niet erg. zouden ze zich ook niet voor moeten schamen. maar het zou wel fijn zijn als ze zich dat realiseerden en niet meteen alles dichtgooiden wat neit strookt met hun ideeën.

Origineel geplaatst door pocketzip
volgens mij heeft de mod zo gereageerd omdat het topic uiteindelijk niet echt over de interessantheid van de gear ging, maar eerder over de (on)betrouwbaarheid van de verkoper...

als het puur over de gear gaat, maken de mods er geen enkel probleem van denkik
Helemaal juist.
Discussies over betrouwbaarheid van verkopers e.d. willen we niet op dit forum. Dat is juist een van de redenen dat je niet kan reageren in verkoopthreads.

Puur over de gear is geen probleem.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Helemaal juist.
Discussies over betrouwbaarheid van verkopers e.d. willen we niet op dit forum. Dat is juist een van de redenen dat je niet kan reageren in verkoopthreads.

Puur over de gear is geen probleem.

Dat je niet kunt reageren in het advertentiegedeelte zelf kan ik volgen, maar waarom mag dat dan niet in 'Interessante gear gevonden'? Wat is er mis mee om ervaringen over wazige advertenties met elkaar uit te wisselen en zodoende eventuele geinteresseerden te waarschuwen?

@ leo: je komt bij interessante gear inderdaad wel wat topics tegen over (on)betrouwbaarheid van verkopers, maar voor zover ik zie gaan die dingen doorgaans over ebay en marktplaats.nl aanbiedingen en dergelijke... niet over aanbiedingen hier op de SF marktplaats.
en daar zit volgens mij het verschil.

(dat verschil ben ik vergeten te vermelden in mijn eerste post, excuus daarvoor)

Origineel geplaatst door pocketzip
@ leo: je komt bij interessante gear inderdaad wel wat topics tegen over (on)betrouwbaarheid van verkopers, maar voor zover ik zie gaan die dingen doorgaans over ebay en marktplaats.nl aanbiedingen en dergelijke... niet over aanbiedingen hier op de SF marktplaats.
en daar zit volgens mij het verschil.

Dat vind ik dan best wel onbegrijpelijk. Als je op ebay, MP of waar dan ook iets koopt is dat op eigen risico. Hier ook, maar het verschil is dat dit in de eerste plaats een forum is. Dan kun je daar toch juist gebruik van maken om de gebruikers van het vraag en aanbodgedeelte nog meer service te bieden?

Origineel geplaatst door Frank H
Dat vind ik dan best wel onbegrijpelijk. Als je op ebay, MP of waar dan ook iets koopt is dat op eigen risico. Hier ook, maar het verschil is dat dit in de eerste plaats een forum is. Dan kun je daar toch juist gebruik van maken om de gebruikers van het vraag en aanbodgedeelte nog meer service te bieden?

Naast alle voordelen krijg je uiteraard ook zwartmakerij en getrouwtrek (welles/nietes verhalen) over wat nu de juiste marktwaarde is. Dat eerste lijkt me nogal kwalijk, want ik kan van alles over pietje beweren. En wie heeft er dan uiteindelijk gelijk?

Aan de andere kant kan iemand anders wel wat zorgen wegnemen door te zeggen van 'prima deal eerder gedaan met hem'. Zegt nog niet alles, maar toch.

Natuurlijk is het een behoorlijk lage prijs, dus veel mensen hebben er sowieso vraagtekens bij. Als het dan toch om een oplichter gaat dan is het alleen maar goed als je wat hoort, is het niet zo, des te beter.

Hij is ook pas vijf keer in de chat ter sprake gekomen, dus tja.....blijkbaar hebben mensen toch de behoefte om het er over te hebe.n

Back