MFB Tanzbar als eerste drummachine

NeonNoises

Stamgast
Hallo allemaal,

Sinds de aanschaf van mijn Virus TI (keyboard) ben ik erachter gekomen dat hardware erg verslavend is en erg goed voor mijn muzikale inspiratie. Niks lekkerder dan de muis even loslaten en weg bij het scherm..

Precies om die reden wil ik nu ook een drummachine aanschaffen en mijn oog is gevallen op de Tanzbar van MFB. Qua sound vind ik deze machine helemaal te gek, maar ik vraag me af of het de beste keuze voor mij is, als relatieve beginner met het opnemen van hardware.

Een paar vragen:

1. Hoe neem je dit het beste op in Logic Pro? Qua apparatuur heb ik Apogee One geluidskaart en een Access Virus TI2;
  2. Is het mogelijk om de patterns als midi op te nemen en andersom, de Tanzbar aan te sturen met een miditrack vanuit Logic?

Ik besef heel goed dat dit beginnersvragen zijn en dat veel info ook op het web te vinden is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt!

Ik heb de dansbeer en de pret met hardware is net het 'knopje duw' - en zo de beer te programmeren ipv muisje klik in je DAW (mijn mening)
Ik heb dus geen idee hoe ik 'm midi zou aansturen. Zo ver ben ik nog nooit in de manual geraakt ;)
Wat ook nog pret is, is de outputs al dan niet afzonderlijk uitsturen en er (we hebben 't over hardware liefde he) er een pedal fx achter pluggen en dat naar een mixer sturen, en dan vervolgens al dan niet apart of als mix opnemen uit de mixer. Zo kan je lekker jammen zonder 'huiswerk voorbereiding' - waar ik een hekel aan heb.
Ja mijn tracks zijn repetitief. Ja ze zijn altijd op dezelfde beats. Maar ik heb een bak pret: ik zet alles aan, en neem vervolgens 5 a 50 (!) jams op en hou enkel wat er lukte. Denk als '4u spelen, 4u lol (op mijn eigen planeet) en altijd een track "klaar" naar MIJN smaak :)

Klinkske, zo te horen is het ook voor jou een boost in de creativiteit geweest :okdan::okdan:

Het wordt voor mij ook tijd om minder te denken en meer te doen.. aanschaffen en proberen dus! 8~ Iemand toevallig een Tanzbar in de aanbieding? ;)

Gr

Back