DJ-producing

Brotha-XL

Nieuwkomer
O ja; nog even ter herhaling.
Zijn hier nog medesynthers die ervaring hebben (of iets afweten) van producing in combinatie met dj'en?

:confused:
Wat bedoel je precies? Wat wil je weten?
Er zijn hier genoeg producers die ook lekker aan de weg timmeren als DJ.

Ik vraag mij bijvoorbeeld weleens af of dj's ook hun eigen muziek produceren of dat ze dit door anderen laten doen.
En als een dj zijn eigen muziek draait hoe gaat dat precies in zijn werk? (samenstellen van vinyl etc).

Origineel geplaatst door Brotha-XL
Ik vraag mij bijvoorbeeld weleens af of dj's ook hun eigen muziek produceren of dat ze dit door anderen laten doen.
ja en ja
En als een dj zijn eigen muziek draait hoe gaat dat precies in zijn werk? (samenstellen van vinyl etc).
Hij zet zijn eigen plaat of CD op.

Nou zo simplistisch bedoel ik het nou ook weer niet hoor.
Kijk het ligt nogal praktisch dus hoe ik deze vraag nu goed uit de doeken kan doen is voor mij wat lastig.
Maar het proces boeit mij wel enigizins; wie en wat er zoal aan te pas komen (boekingskantoren, platenmaatschappijen ...?).

Een DJ draait platen
en een producer maakt platen

Een mens kan DJ en producer zijn
en zo kan een DJ een plaat opetten die hij zelf gemaakt heeft.

Wat ook wel gebeurt is dat een andere producer een plaat maakt en dat de plaat uitgebracht wordt onder de bekende naam van de DJ die de producer geholpen heeft bij het maken van de plaat.

bijvoorbeeld .... dat had over dj jean kunnen gaan ;) maar daar zat weer n heel ander (marketing) verhaal achter.

Ik zou zeggen, neem een kijkje op m'n site. ik maak muziek (zie discografie) en draai het ook op feesten (zie video bij Download) ..... meer vragen ?

Origineel geplaatst door Brotha-XL
Nou zo simplistisch bedoel ik het nou ook weer niet hoor.
Kijk het ligt nogal praktisch dus hoe ik deze vraag nu goed uit de doeken kan doen is voor mij wat lastig.
Maar het proces boeit mij wel enigizins; wie en wat er zoal aan te pas komen (boekingskantoren, platenmaatschappijen ...?).

kun je ff je vraag/vragen wat concreter stellen? zo krijg je geen antwoord op je vragen omdat niemand snapt wat je wilt weten...

er lopen hier genoeg pro/semi-pro DJ's en/of producers rond ...dusse.....ff goede vragen stellen en je krijgt genoeg antwoorden ;)

Je hebt inderdaad gelijk Olav; ik zou wat concreter moeten zijn.
Ik kijk eerst wel even rond op de andere topics over dj's. Wellicht geeft dat wat meer verheldering voor mijzelf.

Adam Beyer vind ik een goed voorbeeld:

Hij vond het plaatjes doormixen maar een beetje saai worden en bedacht dus zijn eigen stijl: minimale looptechno waarbij je de plaat niet van het begin tot het einde hoeft te draaien, maar waarmee lekker valt te te freaken tijdens het mixen. Met melodieuze nummers hoef je dat niet te proberen. Het klinkt gewoon niet...

Beyer produceert voor een heel groot gedeelte zijn eigen technosets. Hij maakt zijn eigen platen waarmee hij dan op feesten lekker kan stunten. Helemaal fantastisch!

Origineel geplaatst door Ferric
Adam Beyer vind ik een goed voorbeeld:

Hij vond het plaatjes doormixen maar een beetje saai worden en bedacht dus zijn eigen stijl: minimale looptechno waarbij je de plaat niet van het begin tot het einde hoeft te draaien, maar waarmee lekker valt te te freaken tijdens het mixen. Met melodieuze nummers hoef je dat niet te proberen. Het klinkt gewoon niet...

Beyer produceert voor een heel groot gedeelte zijn eigen technosets. Hij maakt zijn eigen platen waarmee hij dan op feesten lekker kan stunten. Helemaal fantastisch!

jazeker! adam beyer is de uitvinder van het niet van begin tot einde draaien van techo-tracks die meer ritmisch dan melodieus zijn..mooi PRverhaal ;)

ooit van the wizard aka jeff mills gehoord? die deed dat al in de jaren 80 ;)

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ooit van the wizard aka jeff mills gehoord? die deed dat al in de jaren 80 ;)

Olaf

Jajajajajajajajajajaja!!! Vorige maand heb ik 'm nog op het Creamfields-festival in Tjechië mogen meemaken... vette vakantie gehad dit jaar :)

Back