opnieuw beginnen

Foetus

Ouwe rot
wegens tinitus heb ik vorig jaar zowat mijn hele studio verkocht. Maarr...het kriebelt om toch nog iets te doen, al was het maar omdat ik het toch mis.

Ik heb nog een goede pc, goede geluidskaart en moni's maar daar stopt het. Het is niet de bedoeling om weer te gaan investeren in een studio met veel stuff, neen. Gewoon 1 allrounder die ik op mijn geluidskaart kan steken en pielen.

Ik verwacht een allround bak waar ik zelf samples kan inladen, 4x4 (muziek zou tekno oid zijn), maar toch uitgebreider dan een ESX. heb de markt een jaar niet gevolgd dus weet echt niet meer wat er zoal is... vroeger rs7k gehad, mc909 overwogen maar niet gekocht en octatrack is niks voor mij..

naar wat kijk ik eens uit?

Maschine is inderdaad erg veelzijdig, maar das natuurlijk enkel een fancy controller ( die overigens wel dedicated samenwerkt met de software en super goed werkt )
Als je enkel hardware wilt is dat dus geen optie voor je...

Ik zou het zelf nooit kopen, maar is zo'n Alesis Fusion ding niet interessant voor je?

Persoonlijk denk ik ook dat die Aira dingen voor een hoop lol kunnen zorgen voor relatief weinig geld

Mag ook software zijn met controller, heb geen live ambities en moet vooral intuitief zijn. Beat laten lopen met een synth en gaan, het uren pielen aan een bleepje of een saw dat is niet aan de orde.
Had al zitten kijken naar Machine met zo'n MK2 controller maar moet hier nog wat over lezen.

De overige zijn niet zo mijn ding...de spectralis vind ik wat duur.

Weet niet wat je budget is maar een 2ehands spectralis kost niet eens zoveel meer dan een rs7k (had mijne voor 650)
Gebruik hem ook voor tekno en ik vind hem een pak beter klinken en makkeijker werken dan een rs7k, hij heeft wel enkel delay dus een extra distortion pedaal oid is wel handig

Als je niet van plan bent buiten de deur te gaan spelen zou ik echt voor Maschine gaan. Super workflow, veel goeie sounds, in gebouwde drumsynths, fx, vst support etc.

En als je niet veel geeft om kleurtjes etc. is een MK1 inclusief 2.0 software te vinden voor rond de 225 euro. En dan heb je echt iets wat belachelijk veel meer kan dan een mc909.

Ja ik had datzelfde idee. Opnieuw beginnen en dan zoveel mogelijk met 1 hardware apparaat doen en zo weinig mogelijk met de muis. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Ableton Push en daar ben ik nog steeds erg blij mee. Inmiddels staat m'n studio weer vol met hardware synths (het blijft een verslaving), maar de Push is wel het hart van mijn setup, ik hoef in principe de muis ook niet aan te raken om een hele track te bouwen.

Die Volca serie van Korg is erg beperkt, maar als het is om af en toe voor de lol een beat te maken, heb je die apparaten voor weinig geld in huis. Er komt ook een sampler aan (zie voorpagina synthforum), waarmee de mogelijkheden veel groter worden.

ok, toch nog even zitten kijken naar die MK1 (naar aanleiding van wat man-T zei) en mss is dit inderdaad een mss wel betere oplossing aangezien ik idd geen live meer ambieer. Langs de andere kant, het kriebelt nu om weer iets te doen, kans is dat het binnen x-aantal maanden ook weer kriebelt om toch nog eens live iets te doen..

met Ableton heb ik het nooit goed gedaan... Reason was meer iets voor mij maar goed.

Ik neem eerst nog eens die MK1 in beraad (is toch compleet: controller + software)

met Ableton heb ik het nooit goed gedaan... Reason was meer iets voor mij maar goed.

Ik was ook nooit vrienden met Live, maar de Push heeft mijn hele wijze van muziekmaken veranderd.

Maar goed, je moet zelf iets kiezen wat bij je past.

ik kende Ableton Push niet, nog steeds niet maar heb al eens gekeken. Is dit met software? Of ergens een link waar dit mooi kan nalezen wat dit concreet inhoudt? shit, ik zit achter...

Er staan genoeg filmpjes op youtube en op de Ableton website waarin je precies kunt zien wat je ermee kunt. Ik kan je in ieder geval bevestigen; het werkt :okdan:

Er staan genoeg filmpjes op youtube en op de Ableton website waarin je precies kunt zien wat je ermee kunt. Ik kan je in ieder geval bevestigen; het werkt :okdan:

ik ben het er helemaal mee eens, ableton plus een push is een behoorlijk indrukwekkende setup, ik zou niet meer zonder kunnen.

Back