Even een vraagje aan jou quifster. Gebruik jij ook ControlChange8 om je hardware te integreren? Ik vind het een goede M4L plugin, maar het is vrij omslachtig en tijdrovend om hem zover te krijgen dat ook Push de juiste functies op de display weergeeft (ik doe dat door de namen te wijzigen in de editor). Daarna werkt het perfect.
Ja, die gebruik ik inderdaad ervoor, maar ik doe het denk ik anders dan jou, die ControlChange8 map ik naar de juiste CC's (zal jij ook doen), maar daarna map ik die ControlChange8 1 t/m 8 aan de macro's van een instrument rack, hierdoor zie je altijd de juiste namen op je push en is het heel weinig werk om je instrument rack te definieren.
Dus mijn proces is als volgt:
- creeer eenmalig een external instrument
- zet controlchange 8 erop
- map de juiste CC's in control change8
- map de CC8 1 t/m 8 naar de macro's en rename deze (bijvoorbeeld Cutoff, reso, ADSR, etc)
- zet de I/O channels naar je adat inputs (of soundcard inputs)
- zet de effect chain die je over je hardware synth wilt hebben in het external instrument chain (dan kun je via de push ook direct de effecten bedienen over je hardware synth. Ik heb bijvoorbeeld, EQ, distortion, LFO delays, etc erover heen) Deze staan default uit bij mij, dus kan met de push ze dan aanzetten als ik ze nodig heb.
- sla de external instrument op
Als je nu je hardware nodig hebt sleep je dat external instrument naar je workgrid (of add device) en alles werkt (zowel de CC mapping als de effect besturing, wat megahandig is voor live aangezien je de FX ook aan en uit kan zetten, plus zelfs alle parameters kan aanpassen via de push).
Dus stel, ik wil over de Roland JP8080 een bass pattern hebben, dan kan ik op deze manier een step sequence in de push zetten, vervolgens kan ik via step automation voor bijvoorbeeld step 2 en 5 een reverb en distortion effect toepassen in de chain en via de CC automation kan ik live dan ook nog dingen als cutoff , reso, en andere gemapte dingen bedienen (en zelfs automatiseren). Dit allemaal live in realtime aanpassen. Dus eigenlijk net zoals bij VST's.