Kant en klaar systeem a la Fenix

Eén van m'n twee Pressure Points.
Ik las al ergens dat het waarschijnlijk beperkt is tot één (SMD) weerstand, maar ik heb het voor de zekerheid nog maar even aan Tony gevraagd.

Jammer dat het SMD is.. Als je er niet uit komt mag je hem deze kant op sturen.

Ja, daar noem je zo wat ('shrouded headers') - leuk in theorie, maar in de praktijk werkt dat dan weer niet.
Neem bijv. Cwejman - omdat die de headers doodleuk omdraaien, dus alweer gegarandeerde 'magic smoke' die ontsnapt, toch zonde van dat dure spul!
En laat ik maar niet beginnnen over Analogue Systems, die nog ergere power headers gebruiken. Maar ja, je krijgt er ook wat voor terug...

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik snap nooit waarom fabrikanten dat doen. Wel eurorack maken maar dan je header leuk omdraaien, zo raar..

Ik snap nooit waarom fabrikanten dat doen. Wel eurorack maken maar dan je header leuk omdraaien, zo raar..

Hij heeft daar op Muffwiggler eens een verklaring voor gegeven:
I make all repairs for free and my modules can not be fried by flipping the polarity. It's the matter of my professionalism and it cost only 20 cents.
Regarding my cables, I intended to make the same as Doepfer but I was too fast and it was obvious that the red strip is always "+"...wrong, but then it was too late. Anyways, you can be sure; no smoke from my modules and even if you had bad luck the repair is for free!

Nou, ik ben benieuwd waar Bass nu voor gaat kiezen. Het verhaal is toch compleet nu lijkt me zo. :)

Tja, dat is dan weer een kwestie van centjes.
Wat ik ervan begrepen heb; als je dan bescherming wilt inbouwen, waar moet je dan allemaal rekening mee houden? De stekker omdraaien is nog maar geval nummer 1, duidelijk.
Maar wat als je nu de stekker een rijtje hebt verschoven? Heb je weer een heel ander scenario, met heel andere lijnen die verkeerd belast worden.
Kortom, het is niet zo heel eenvoudig. Misschien is daar de oplossing van Analogue Systems niet eens zo slecht - die hebben elke voedingslijn apart gezekerd, maar dan in de kast / bij de voeding.

Het probleem met standaarden is niet dat ze gebruikt worden, maar dat er zoveel verschillende zijn om uit te kiezen... ;)

Tja, dat is dan weer een kwestie van centjes.
Wat ik ervan begrepen heb; als je dan bescherming wilt inbouwen, waar moet je dan allemaal rekening mee houden? De stekker omdraaien is nog maar geval nummer 1, duidelijk.
Maar wat als je nu de stekker een rijtje hebt verschoven? Heb je weer een heel ander scenario, met heel andere lijnen die verkeerd belast worden.
Kortom, het is niet zo heel eenvoudig. Misschien is daar de oplossing van Analogue Systems niet eens zo slecht - die hebben elke voedingslijn apart gezekerd, maar dan in de kast / bij de voeding.

Het probleem met standaarden is niet dat ze gebruikt worden, maar dat er zoveel verschillende zijn om uit te kiezen... ;)

Haha.
Ideaal gezien was iedereen in het begin met dezelfde header/connectors aan de slag gegaan en dan het type wat maar op één manier kan aangesloten worden. (In de PC wereld kon en kan het ook)
Qua bescherming kan je verschillende stappen ondernemen waarvan de zekering per module de veiligste maar ook de meest omslachtige is. Een weerstand van 10 Ohm tussen de voedinge en de voedingslijn van de module kan al een groot verschil maken. Dan gaat vaak alleen de weerstand stuk. (Ik spreek uit ervaring.. ;))

Inderdaad alleen nog 2dehands soms verkrijgbaar
Fenix2 is uitgebreider dan fenix1 by The way

Ja. Daar weet ik de layout niet zo snel van dus is ben zoals gezegd uitgegaan van wat ik wist van een fenix I. Vult gerust aan wat voor modules je nog mist!

fenix2%2B002.JPG

Formant filter.
Delay.
Phaser

8 steps sequencer.
VC AHDSR + D
3 stuks LFO.
Ring modulator.
S&H.
Digital noise.

mooie foto

Na ongeveer een half jaar vrijwillige afwezigheid en niet posten:D

nou nee hoor, ben een jaar gebanned geweest zonder ook maar iemand te beledigen of uitgescholden te hebben of wat dan ook, ach ja, haantjesgedrag van een paar mensen, niets aan te doen

Joh, en ook al zoiets op Gearslutz... vreemd hoor.
Gelukkig ben je nu weer helemaal opgefrist.

En, on topic, weet je al een beetje wat je gaat doen met de aangereikte hulp?

Maar nu je er toch bent, en zoveel inhoudelijke reacties hebt gekregen, heb je er wat aan? Ik ben wel benieuwd.

absoluut, modulair heb ik altijd wel gewild, maar het grootste struikelblok voor mij is de betrouwbaarheid en de kosten van eventueel repareren mocht er iets kapot gaan
ik ben niet van het repareren dus als ik iets aanschaf moet het toch wel solide zijn

Nieuwe poging.
De distings doen dienst als S&H en ringmods en rectifiers.
Modules gaan niet harder kapot dan andere gear is mijn ervaring. Voor dit bedrag zou je de tweedehands markt op kunnen gaan voor een Fenix II of contact opnemen met Rob Hordijk als je voor "built like a tank" gaat. Rob's systeem heeft wel een andere functionaliteit maar is nog steeds genoeg om je tijden lang bezig te houden. Zal wel een wachttijd op zitten.

http://www.modulargrid.net/e/racks/view/116954

nou nee hoor, ben een jaar gebanned geweest zonder ook maar iemand te beledigen of uitgescholden te hebben of wat dan ook, ach ja, haantjesgedrag van een paar mensen, niets aan te doen
nee ik ben een half jaar niet op SF geweest....
mijn reden: ben de MASK uitgezet! :)

Back