Drift [Feedback gevraagd]

pad

flampad
Ik ben bezig met een nieuwe track, maar zoals gebruikelijk loop ik vast op opbouw en spanningsboog.
Vandaar dat ik hier de meningen wil peilen.

Het genre muziek dat ik vaak maak is behoorlijk repetitief, bedoeld voor in een DJ set. De track is nog verre van afgewerkt, maar de vraag is: werkt deze opbouw/spanningsboog voor je?
Andere feedback (mix, sound, etc) is uiteraard ook van harte welkom!

https://soundcloud.com/padl/drift-work-in-progress

er mist een spanningsboog.. dat baslijntje reutelt maar door... je werkt nergens naar toe...

Opbouw is op zich prima volgens mij. Je neemt voldoende tijd om in de track te komen. En wat mij hoort het repetetieve daar een beetje bij. Met wat effecten kun je wel iets doen om meer het gevoel van progressie in je track te krijgen. In dat bass loopje zou je bijvoorbeeld al met een cut off filter wat leuke dingen doen, om de 4 maten even helemaal open en dan weer dicht of zo. Tot 2:46 zou je ook wat meer mini breakjes kunnen gebruiken. Ik noem maar wat, even de reverb helemaal open bij de clap en verder niets?

De percussie die je gebruikt hebt, kun je wat expressiever maken. Fijne bongootjes of congaatjes, lekker punchy. Mooi moment is meteen na de eerste break. Daarna kun je de pads (doe je naam lekker eer aan) meer en meer gebruiken, langzaam dikker laten worden en meer hoog laten krijgen. Dat zou dan even de hoofdmoot van je track kunnen worden en weer terug naar af.

Je bass sequence kun je ook nog mee variëren zoals F5 al aangaf. Misschien ook ergens na 4 of 8 maten de bar reversen. het stuk vanaf 6:30 is wat mij betreft overbodig. Ik begrijp dat een DJ wat bars kan gebruiken om hem uit te mixen, maar nu is het wat veel.

Tot slot, ergens wat met arpjes werken om zo n en dan wat meer drive te geven aan je track is misschien ook nog een aarddig idee. basis vindd ik wel lekker. Dit kan een heel hypnotiserende track worden.

Net even geluisterd, skip zelf eens in bijv 10 stapjes deze track door.
Er zijn elementen (dezelfde stabjes, zelfde bassline, zelfde percussie) die continue aanwezig zijn
hier zou ik echt meer variatie in willen horen
verder werken de resonante sweeppads met 2 akkoordjes eerder slaapverwekkend dan verdiepend
dat idee kan wel, maar dan toch meer dim7/9
kortom de basis van een leuke loop van 16 maten staat nog steeds maar het arrangement stookt imho de boel niet echt lekker op.

Lekkere sound, het orgel-baslijntje bevalt me er goed en ook de stugge drumgeluiden vind ik lekker.
Repetitief is ook het eerste wat bij mij opkwam zonder verder ander commentaar te lezen.
Dit is echt een track om in een club te draaien en naadloos te mixen met andere tracks, en hier en daar een sweepje en filtertje overheen te gooien :D

Padje ongeduld :D.

De basis blijft gewoon lekker. Ik hoor duidelijk dat je met de gegeven feedback aan de slag bent gegaan. Maar ik zou op momenten eigenlijk best nog wat meer expressie willen horen. De track is, zoals Raphie al een beetje omschreef, op de meeste momenten identiek als het gaat om energie. Ik vermoed dat de combinatie van drums en bass daarvoor verantwoordelijk is. Als je daar nog wat extra in kunt variëren, denk dat ie af is.

Desalniettemin een heerlijke track pad!

Lekker, maar erg repetitief inderdaad. Laat die baslijn gewoon even een keer een minuutje weg en introduceer wat andere sounds, dan kan je daarna er weer lekker in knallen. De sounds die je nu hebt zijn lekker, maar opbouw en variatie kunnen beter.

Hartelijk dank iedereen voor de feedback!

Het was met deze track de bedoeling dat er niet te veel op een neer gegaan zou worden qua energie. Een doormixplaat, maar dan wel een lekkere. :)

Maar aangezien de feedback toch behoorlijk vaak over een gebrek aan variatie gaat, is het misschien een goed idee om het arrangement gewoon eens helemaal opnieuw te doen. Kijken wat ik er uit kan krijgen met alle feedback in mijn achterhoofd.

Nogmaals dank aan iedereen die hier tijd en energie in gestoken heeft, ik waardeer dit zeer! :)

(En nu nog uitzoeken wat dim7/9 inhoudt)

Back