Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Niel, echt tof dat je dit zo tot in detail uitlegt. Ik heb ook je kickdrum tutorial gezien voor het "Pilldriver" effect. Tot ik jouw video zag had ik geen idee hoe die plaat gemaakt was!
Maar ik zie dat je nu vooral met software bezig bent. Heb je misschien tips voor plugins om die typische Mackie oversturing mee te bereiken?
Naast een Re-Dominator vst wil ik ook wel een Re-Mackie![]()
Ja je vraagt het aan Niel, maar ik heb mijn Mackie mixer weggedaan toen ik hoorde dat de (op dat moment gratis) RP-Distort van Rob Papen echt nagenoeg hetzelfde klonk. Je moet de Amp Simulator gebruiken op de cleane stand.
De RP-Distort heeft ook presets van Rob Fabrie die iets van 'Mackie Gain Distortion' heten.
Supertof dat je dit deelt Niel!
Speel je die melodietjes na of heb je daar de midifiles van..?
Niel, echt tof dat je dit zo tot in detail uitlegt. Ik heb ook je kickdrum tutorial gezien voor het "Pilldriver" effect. Tot ik jouw video zag had ik geen idee hoe die plaat gemaakt was!
Die RP distort heeft idd een fabrie preset genaamd "909 mackie ch dist", die gebruikt Rectify als oversturingstype, niet de amp. Maar mij maakt het niet zoveel uit wat ik gebruik, als het maar goed klinkt.Maar ik zie dat je nu vooral met software bezig bent. Heb je misschien tips voor plugins om die typische Mackie oversturing mee te bereiken?
Dat deden we vroeger al met software door de velocity in te tekenen. Voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=GN51_0pzGXcen dan aan het eind van een bar opeens met een oplopend salvo kicks de gain werd opengetrokken, zodat je 'm binnen een seconde van droog naar vet overstuurd hoorde gaan. Lukt dat met software net zo lekker?
En die typische midsweep op hoovers, die uit 8-bus Mackies schijnt te komen, is daar nog een bepaalde vst EQ die er het lekkerst mee klinkt? Ik ben wel op zoek naar dat geluid, maar een 24 kanaals Mackie is een fiks apparaat. Eigenlijk zou ik alleen die EQ willen hebben.
Naast een Re-Dominator vst wil ik ook wel een Re-Mackie![]()

open hihat van Paul
Met gemak, zowel de lead als de zware zaag. Juno 106 was de eerste midi synth waar ik die zaag mee maakte. Direct voorbeeld daarvan is de zaag in de mashup bald maniax "creators of rotterdam hardcore". Zelfde methode. https://youtu.be/cy49XGMZm38?t=2m12s@Niel, die slaves2rave, altijd gedacht dat die uit een nord lead rolde maar dat moet met mn HW juno 106 dan dus ook kunnen? Cool![]()
lead van the hustle van mad-e-fact + vette lead in Rebellion !!

Oorspronkelijk geplaatst door dj_bomber Bekijk bericht
open hihat van Paul
Kwestie van EQen, ik was altijd zwaar fan van maurice steenbergen hihats, lekker veel midlaag, weinig schel en wat fris hoog erbij. Heb dat ook vaak zelf gebruikt, daar zit wel overlap in, die van maurice en paul.

Oorspronkelijk geplaatst door dj_bomber Bekijk bericht
@Niel, die slaves2rave, altijd gedacht dat die uit een nord lead rolde maar dat moet met mn HW juno 106 dan dus ook kunnen? Cool
Met gemak, zowel de lead als de zware zaag. Juno 106 was de eerste midi synth waar ik die zaag mee maakte. Direct voorbeeld daarvan is de zaag in de mashup bald maniax "creators of rotterdam hardcore". Zelfde methode. https://youtu.be/cy49XGMZm38?t=2m12s
Een simpel maar heel effectief effect wat vroeger ook wel gebruikt werd was dat een 909 kick eerst "droog" werd afgespeeld, en dan aan het eind van een bar opeens met een oplopend salvo kicks de gain werd opengetrokken, zodat je 'm binnen een seconde.
Zoiets noemen we automation..
Zet een snelle automation Env op je kick waarbij je evt gain,distort en een dergelijke EQ of filter gebruikt ervoor zet na je distortion een vette reverb.. teken de envelopes over je staart van je kick waarbij.je.tegelijk je eq.
,distortion en reverb aanzet..

Juno's met een keiharde 2015 kick
Als ik een goede accapella track in mp3 formaat gevonden heb, probeer ik de single op cd of vinyl te vinden.
Volgens mij zag ik op triax z'n facebook pasgeleden zoiets langskomen.
Wat betreft mp3 vocals, gewoon effecten eroverheen, beetje bitcrushen, reverbje, EQ, multiband compressie.
Overigens is de kwaliteit van Youtube accapella's vaak wel klote. Je vocals zijn idd net zo belangrijk als de rest van je sounds, dus zorg dat je samples van de best mogelijke kwaliteit gebruikt. Als ik een goede accapella track in mp3 formaat gevonden heb, probeer ik de single op cd of vinyl te vinden.