@Nightstorm
Early 1 en 2 vind ik lekker. 2de is zeker die patch van Paul uit zijn MKS-50? Echt nice!
Ik ben van plan om eerdaags misschien ook wel een juno te kopen. Hoe zit dat dan met DAW software? Moet je dat via midi aansturen of hoe zit dat?
Even voor de duidelijkheid, de MKS-50 is de Alpha Juno 2 in rackversie, maar dan met wat meer geheugenplaatsen en nog wat kleine technische verbeteringen
Maar Early 1, 2, 3 en 5 zijn de juno geluiden van Paul. Verder heb ik toen ik voor hem rond 2006/2007 een groot deel van zijn studio ging verkopen, een hoop gesampled van allerlei oude gear. Zoals bijvoorbeeld de OP Hihat van zijn 909, die af en toe een afwijking had waardoor de hihat ineens veel dikker klonk. Dat heb ik verder nog niet bij iemand anders z'n 909 gehoord.
Even een toelichting: Early 1 - Two Terrorists - The Fly, praktisch een zo'n dicht mogelijke benadering tot het origineel, omdat het de originele patch is met samples uit de 909 van Paul.
Early 2 - Lenny Dee Vs Dj Paul - All Of Us Are One People - Zelfde verhaal als 1.
Early 3 - Bald Terror - World Eclipse - Juno patch, Nord Lead 2 kick (het origineel heeft een kick uit de SH-101, maar die heb ik niet opgenomen), 909 kit Paul.
Early 4 - Inferno Bros. - Slaves to the Rave - Juno lead, Tweede lead Moog Sub Phatty, verder gewoon basic 909 spul. En natuurlijk 1 van de eerste bekende hardcore tracks waar de kick nadrukkelijk bestond uit een korte kick met een zeer aanwezige reverb met een stevige predelay.
Early 5 - Forze DJ Team - '98 To Piano - Juno lead, tweede laag Moog Sub Phatty.