Gabberhouse maken.

Ey die break is echt tof Unholy! Je leadsound klinkt echt heel sterk. Het sfeertje staat me ook wel aan.
De kick mag van mij wel wat stoerder, maar hij klopt wel.

I like it! :D

Thanks. Is een oud trackje hoor.

De lead bestaat zeker weten uit Alpha Juno samples, ik had op dat moment geen Juno. Volgens mij had ik toen net mn 909 ingeruild voor de Drumazon, daar komen de drums vandaan, overstuurd door een Mackie mixer.

Thanks. Is een oud trackje hoor.

De lead bestaat zeker weten uit Alpha Juno samples, ik had op dat moment geen Juno. Volgens mij had ik toen net mn 909 ingeruild voor de Drumazon, daar komen de drums vandaan, overstuurd door een Mackie mixer.

Oeh! Deels analoog gemaakt dus?

Klinkt inderdaad lekker! Heerlijk The Unholy!

Ik probeer iets na te maken uit dit nummer omdat dat stukje mij heel erg boeit.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc7blIVaVBA

Rond 0:10 hoor je die hoovers, hoe krijg je dat zo voor elkaar? Ik probeer het, maar deze hoovers klinken een beetje zweverig. Ik heb ook al geprobeerd om redominator op te nemen en een sample er van te maken. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand tips?

Klinkt inderdaad lekker! Heerlijk The Unholy!

Ik probeer iets na te maken uit dit nummer omdat dat stukje mij heel erg boeit.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc7blIVaVBA

Rond 0:10 hoor je die hoovers, hoe krijg je dat zo voor elkaar? Ik probeer het, maar deze hoovers klinken een beetje zweverig. Ik heb ook al geprobeerd om redominator op te nemen en een sample er van te maken. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand tips?

Kan het je niet exact uitleggen, maar ik heb de bank uit Paul z'n oude Juno 2 in mijn MKS-50 zitten met deze hoover. Het heeft vooral te maken met de aparte envelope in de Alpha Juno serie die je tegelijk kan gebruiken voor je VCO, VCA en VCF.

Kan het je niet exact uitleggen, maar ik heb de bank uit Paul z'n oude Juno 2 in mijn MKS-50 zitten met deze hoover. Het heeft vooral te maken met de aparte envelope in de Alpha Juno serie die je tegelijk kan gebruiken voor je VCO, VCA en VCF.

Ow okee. Maar is het ook na te maken of is het echt alleen een patch van de MKS-50?

Is het niet de releasetijd die het 'zwevende' effect geeft? Dus de T4 een beetje omhoog (en zorgen dat je VCA niet op 'gate' staat)

Is het niet de releasetijd die het 'zwevende' effect geeft? Dus de T4 een beetje omhoog (en zorgen dat je VCA niet op 'gate' staat)

Klopt, maar de Juno/MKS-50 doet dat op zo'n manier qua curve, dat ik niet even snel een andere synth of plugin weet, die dat geluid zo na kan maken. Maar dat geeft het origineel natuurlijk ook z'n karakter.

Klopt, maar de Juno/MKS-50 doet dat op zo'n manier qua curve, dat ik niet even snel een andere synth of plugin weet, die dat geluid zo na kan maken. Maar dat geeft het origineel natuurlijk ook z'n karakter.
De Redominator kan dat wel. Ik begrijp de vraag van Gabbertime niet zo zeer als hoe je het timbre maakt, maar dat de sound niet zo direct wordt afgekapt, maar 'zweeft'. Maar misschien kan Gabbertime daar zelf wat nadere toelichting op geven :)

Overigens mede geïnspireerd door dit topic staat er weer een Juno 2 op m'n zolderkamer. Ben er niet heel veel mee aan het hooveren, komen ook prachtige andere klanken uit, maar af en toe scheuren is natuurlijk best leuk ;)

De Redominator kan dat wel. Ik begrijp de vraag van Gabbertime niet zo zeer als hoe je het timbre maakt, maar dat de sound niet zo direct wordt afgekapt, maar 'zweeft'. Maar misschien kan Gabbertime daar zelf wat nadere toelichting op geven :)
Ah ok! Verder nooit naar gekeken, want ik heb de real deal natuurlijk :)

Overigens mede geïnspireerd door dit topic staat er weer een Juno 2 op m'n zolderkamer. Ben er niet heel veel mee aan het hooveren, komen ook prachtige andere klanken uit, maar af en toe scheuren is natuurlijk best leuk ;)

Heb er gisteravond ook sinds lange tijd weer eens mee zitten spelen, hier wat korte previews in de categorie: ken je deze nog nog nog nog?

Early1.mp3
Early2.mp3
Early3.mp3
Early4.mp3
Early5.mp3

@Nightstorm
Ik kan het ook niet precies uitleggen, het is een bepaald geluid wat ik niet vaak hoor. Kan ook aan mij liggen dat ik het verkeerd hoor ;)

@Accelarator
Early 1 en 2 vind ik lekker. 2de is zeker die patch van Paul uit zijn MKS-50? Echt nice!
Ik ben van plan om eerdaags misschien ook wel een juno te kopen. Hoe zit dat dan met DAW software? Moet je dat via midi aansturen of hoe zit dat?

Want wat ik nu gebruik is tenslotte een VST. Het is geen originele juno sound. Ik zou dat graag wel willen hebben :D

Je kan de Juno idd gewoon via je daw aansturen, via een midi-keyboard of noten intekenen via de pianoroll. De parameters kun je ook via je daw wijzigen, maar daar zou ik dan wel een vst editor voor gebruiken.

@Nightstorm
Early 1 en 2 vind ik lekker. 2de is zeker die patch van Paul uit zijn MKS-50? Echt nice!
Ik ben van plan om eerdaags misschien ook wel een juno te kopen. Hoe zit dat dan met DAW software? Moet je dat via midi aansturen of hoe zit dat?

Even voor de duidelijkheid, de MKS-50 is de Alpha Juno 2 in rackversie, maar dan met wat meer geheugenplaatsen en nog wat kleine technische verbeteringen :)

Maar Early 1, 2, 3 en 5 zijn de juno geluiden van Paul. Verder heb ik toen ik voor hem rond 2006/2007 een groot deel van zijn studio ging verkopen, een hoop gesampled van allerlei oude gear. Zoals bijvoorbeeld de OP Hihat van zijn 909, die af en toe een afwijking had waardoor de hihat ineens veel dikker klonk. Dat heb ik verder nog niet bij iemand anders z'n 909 gehoord.

Even een toelichting: Early 1 - Two Terrorists - The Fly, praktisch een zo'n dicht mogelijke benadering tot het origineel, omdat het de originele patch is met samples uit de 909 van Paul.

Early 2 - Lenny Dee Vs Dj Paul - All Of Us Are One People - Zelfde verhaal als 1.

Early 3 - Bald Terror - World Eclipse - Juno patch, Nord Lead 2 kick (het origineel heeft een kick uit de SH-101, maar die heb ik niet opgenomen), 909 kit Paul.

Early 4 - Inferno Bros. - Slaves to the Rave - Juno lead, Tweede lead Moog Sub Phatty, verder gewoon basic 909 spul. En natuurlijk 1 van de eerste bekende hardcore tracks waar de kick nadrukkelijk bestond uit een korte kick met een zeer aanwezige reverb met een stevige predelay.

Early 5 - Forze DJ Team - '98 To Piano - Juno lead, tweede laag Moog Sub Phatty.

Zou je paul zijn mks50/alpha juno 2 bank willen delen hier..?

hmm oke jammer.. had die patch van terror traxx 7 wel willen hebben..

Dat begrijp ik, maar ik ben de enige die deze sounds nog heeft. Dat wil ik graag zo houden :okdan:

Back