Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn redenatie is zo omdat er voor het herkennen digitale of analoge synths geen evolutionaire geschiedenis is wat bij het herkennen van mensen wel zo is. Bij dieren is dat overigens ook zo maar bij gezichten is dat veel sterker. Daarom gaat de analogie digitaal/VA klinkt plastic en een gemodelled mens ziet er plastic uit niet op.
Dus dat CGI niet goed genoeg is voor mensen is niet relevant.
zelfde als met plugins die pretenderen analoog te zijn
Ik wil het nog een keer voor je uitleggen maar dat mag niet van T-CM11.
Lees het nog een keer zou ik zeggen.
@WaveGuide: De vergelijking CGI en een foto op je beeldscherm dan, lijkt me toch een redelijke analogie.
Nee, een goede vergelijking zou zijn: een foto op het beeldscherm en een geluidssample. De foto komt tot stand door een camera en een AD-conversie; de geluidssample komt tot stand door een microfoon en een AD-conversie.
Ja, maar ik zie dat meer als een excuus dat het nog steeds niet overtuigend is. de status quo zou moeten zijn dat ze de code al wel gekraakt hadden. bottom line is dat het nog steeds "net niet" is.
Nee, een goede vergelijking zou zijn: een foto op het beeldscherm en een geluidssample. De foto komt tot stand door een camera en een AD-conversie; de geluidssample komt tot stand door een microfoon en een AD-conversie.
Computer Graphics ligt wel in hetzelfde vlak als computer sound modelling, maar bij beiden moet je wel goed kijken naar het enorm verschil in aantal vrijheidsgraden; om bij geluid te blijven, het verschil tussen een analoge synth en bijv. een klarinet.
Akoestische muziekinstrumenten hebben om te beginnen 3 ruimtelijke dimensies, terwijl de analoge synth 1 of ten hoogste 2 eendimensionale signalen opwekt. Zou je spraak willen nabootsen, dan komen er naast die ruimtelijke dimensies ook de simulatie van spiergedrag bij, om nog maar te zwijgen over alle hersenfuncties die nodig zijn voor spraak en zang. Vandaar dat ik vind dat de discussie zich hier moet beperken tot VA. Da's al moeilijk genoeg!
Overigens heb ik nog geen antwoord op de vraag in mijn vorige post:
Ik zou zo graag willen weten welke bijverschijnselen van analoge componenten volgens jullie zo moeilijk te modelleren zouden zijn.
Ah, je hebt gelijk.. dat bedoelde ik eigenlijk. DCO is natuurlijk ook analoogDat is wel een geinige vraag, waar ook geen eenduidig antwoord op is. DCO + analoog filter is volledig analoog btw, bedoel je niet meer een hybride zoals een dw8000/k3/prophet12/pro2? Die hebben echt digitale (wavetable) oscs die door een analoog filter gaan.
Een VCO met digitaal filter zie je eigenlijk nooit, of zie ik dat verkeerd? Denk dat het met name ook ligt aan hoe goed de filter emulaties en wavetables zijn. Die k3 heeft bijvoorbeeld een prachtig filter, maar de waves zijn van slechte kwaliteit wat je goed hoort in de lage of hoge registers. Bij een pro2 zijn de waves alweer van een hele andere kwaliteit.
woops...
maar leek me een leuke voor de discussieDat kan in theorie dus niet, omdat computers geen echte random waardes hebben.

...omdat computers geen echte random waardes hebben.

Accepteer het gewoon dat analoog vet klinkt.
Ben je een cyborg ofzo ?
cannot compute