That snare!

resample de snare eens op 16kHz of 32kHz. Niet met een plugin maar gewoon in wavelab of een andere editor.
Daar wordt ie ook vies van.

-C-

808 snare die in de buurt komt -> bitcrusher (niet teveel op 12 bit) -> paraEQ met dip in de lowmid en berg in de hi-mid -> een toefje lowpass filtertje

Klinkt erg Tod Terry inderdaad, zal wel gesampled in de EMU zijn SP12 1200 iets

Gaaf nummer wel :dj:

Dat is echt een hele gave track trouwens, veel gedraaid vroeger.

Klinkt als een 808 / gulbransen (ouwe orgel rhythmbox) iets, downpitched is het in ieder geval wel.

Als ik nog eens beter luister is volgens mij heel die track gedownpitched lol

ik denk een rolAND R8 (M) MET 808 kaart.

Gisterenavond was ik het weer aan het proberen, maar het downpitchen van de snare geeft toch niet het resultaat wat ik graag wil. En vreemd genoeg hoor ik in het originele dat de clap/snare soort van "squashed" zijn.

Maargoed, met de 606 kwam ik echter meer aan de beurt met het geluid; ik denk zelfs dat er minstens drie layers zijn :)

Paabs even een kleine theorie :)
Towa gebruikte veel de Casio FZ-1, kan het niet zijn dat hij de 606 (en voor sommige) de 808 samplede met de FZ-1, afspeelde op een lagere toonhoogte maar omdat dit via de filter ging een iets ander geluid krijgt? Opname van toen is natuurlijk ook anders dan nu veelal het geval is (tapedeck, analoge tafel enz)

Je natuurlijk met een beetje frisse moed wel in de buurt kan komen denk ik :)

Paabs even een kleine theorie :)
Towa gebruikte veel de Casio FZ-1, kan het niet zijn dat hij de 606 (en voor sommige) de 808 samplede met de FZ-1, afspeelde op een lagere toonhoogte maar omdat dit via de filter ging een iets ander geluid krijgt? Opname van toen is natuurlijk ook anders dan nu veelal het geval is (tapedeck, analoge tafel enz)

Je natuurlijk met een beetje frisse moed wel in de buurt kan komen denk ik :)

Dat denk ik wel ja. Of ik dit voor elkaar kan krijgen met de middelen dat ik heb (kontakt Casio FZ-1 patch, en de snare vervangen met de 606/808 overlayered) is het een ander verhaal... Ik ben toch wat technisch betreft blond hahaha

dit is die gulbransen btw....is hem ook niet helemaal

https://www.youtube.com/watch?v=fo4qkGhcagw

Dit lijkt heel erg op, maar inderdaad niet helemaal.

Dit wordt mijn huiswerk voor het weekend, wordt vervolg :okdan:

Back