flightcases

DeLoN

*Geluidsjager*
Ik zie ze vaak te koop staan hier...
Maar ik heb er weinig over gelezen of jullie ze op maat hebben laten maken,
was gewoon nieuwsgierig, naar ervaringen met bedrijven die ze maken,
of jullie ze zelf maken ga zo maar door...

Mijn vragen:
Wie heeft er flightcases gebouwd voor zijn/haar hardware of heb je moeten improviseren,
waar, door wie en voor welke prijs?

:kimono: Delon

Ik heb ooit 'n case gemaakt voor 'n synth.
Is best goed te doen. Gemaakt van multiplex, 'n paar meter aluminium hoekprofiel, 8 verstevigingshoeken (te koop bij de meeste muziekzaken), handvat, en speciaal profiel voor tussen de 2 helften van de case.
Voor het binnenwerk heb ik van dat grijze schuim gebruikt (weet niet hoe het heet), waar ik de vorm van de synth uitgesneden heb. Aan de bovenkant moet je rekening houden met evt. ver uitstekende knoppen.

Prijs: alles bij elkaar ongeveer 50 euro denk ik.

Een 19"-case is nog makkelijker zelf te maken, alleen moet je vantevoren goed bedenken wat je doet met aansluitingen e.d.

Een 19" rack sleutel je in elkaar met 4 stukken MDF en wat latjes ter versteviging of wat metalen hoekstukjes. 19" rails is voor weinig bij de meeste muziekzaken te koop. vervelend is alleen wel dat dat meestal die rails zijn met vierkante gaten voor koeimoeren met van die stugge klemveren. Indien je apparatuur hebt met iets afwijkende afmetingen wil dat soms niet 100% passen.

Portable flightcases van SKB (kunstof) zijn erg stevig en mooi afgewerkt, maar zeer zeer duur. Gelukkig zijn ze wel erg licht (vaak veel lichter dan houten cases) en dus beter te versjouwen. (Heb zelf 2 6HE cases en ben er zeer tevreden mee)

Heb er ooit es een laten maken gedeeltelijk; moest dan alleen zelf de alu randjes, handvat, slotjes en binnenwerk (schuim, e.d.) zelf aanbrengen. Dat was hier geregeld.
Goeie service, e.d. vinnik daar.

schroefjes? :D het zijn hoekprofielen

aha, da's mooi.
(heb ze nog nooit in m'n handen gehad , vandaar)

Zijn hier trouwens ook threads met bouwtekeningen, voor dit soort dingen?
Heb ze niet echt gevonden, misschien tips?

Back