0,50

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Flatron

Ouwe rot
Ik lees hier juist een Artikel in een Nederlands PC Magazine. Dat er een heffing is o.a. in Nederland op opneembare DVD en CD’s. Het artikel staat hier redelijk negatief tegenover. Maar stel je voor dat hier het probleem illegaal kopiëren met van de baan zou zijn. Dat iedere artiest, softwareontwikkelaar, acteurs, filmproducenten enz… hun deel zouden krijgen, het zou toch mooi zijn! Wat me vooral stoort in het artikel is dat men “zaagt” over die 0,50 heffing eurocent meer voor een opneembare DVD. Neem een DVD vol met mp3’s. Daar kunnen wel misschien 100 album’s op! Wat maakt dan die 0,50 eurocent! Wat koste een cassette vroeger waar je 90 min muziek op kwijt geraakte. Nee als het geld effectief bij de rechtmatige eigenaars te recht komt zou dit een mooie zaak zijn.

t blijft fokking bullshit als ik mijn eigen muziek brand en daarvoor betaal namens pubertjes die massa's mp3's downloaden. Als je daar niks scheefs aan vindt.....

Origineel geplaatst door Pjotr G
t blijft fokking bullshit als ik mijn eigen muziek brand en daarvoor betaal namens pubertjes die massa's mp3's downloaden. Als je daar niks scheefs aan vindt.....

Ooit kopiëren die "pubertjes" misschien ook jou muziek. Wees dan blij dat er een regeling komt. Trouwens ik zeg juist een cassette koste vroeger ongeveer evenveel als een DVD nu. En dan hebben we het nog niet over mastertapes. Maar ja het zal wel nooit voor iedereen goed zijn. Trouwens je moet al zelf aardig wat muziek schtrijven om een 1 DVD vol te krijgen. Als je dan valt over 0,50 cent!

Laatst gewijzigd:
maar t gaat hier ook over gewone CD-r's (zo te zien).. en die krijg je dan wel weer vol. En daarbij, als ik mijn foto's van mijn digicam (stel dat ik die had) op cd wil zetten en aan familie wil geven... moet ik dan ook 50 cent dokken omdat ik er misschien eventueel wel eens per ongeluk een illegaal mp3-tje op kon zetten?

Sorry hoor.. maar dan kan je ook wel een heffing zetten op MD's, VHS-banden (tegen illegaal kopieren van films), cassettebandjes, memorysticks (jaja.. daar kunnen ook mp3tjes op), van die usb-geheugendingen, smartmediakaartjes... etc.

en daarbij weerhoud die 50 cent toch ook niemand.. Ik bedoel, die 50 cent weegt voor de mensen die alles downloaden toch niet op tegen de hoeveelheid geld die ze op hun 100-en gedownloade nummers 'besparen'. Als je 1 cd download en brand, dan ben je misschien 50 cent armer, maar je hebt alsnog geen 21€ betaald, maar hooguit 2....

Sorry hoor.. maar dan kan je ook wel een heffing zetten op MD's, VHS-banden (tegen illegaal kopieren van films), cassettebandjes, memorysticks (jaja.. daar kunnen ook mp3tjes op), van die usb-geheugendingen, smartmediakaartjes... etc.

Behalve die laatste drie dingen is dat er al. Maar je geeft min of meer aan dat je het gedoogt als je zegt dat 0,50 eurocent is voor illegale kopieen.

hmm.. wist niet dat 't ook al op die andere media zat.., dan is t natuurlijk een ander verhaal, want dan is er in principe niets veranderd. (en ik heb mij er dus ook niet aan gestoord, want ik wist het simpelweg niet)

Maar ik bedoelde te zeggen, dat die 50 cent iemand die illegaal wil kopieren niet zal weerhouden een cd/dvd te kopen. Dit betekend dus dat de hogere CD/DVD prijs (want daar gaat het om) de mensen niet zal weerhouden illegaal te kopieren, en deze 50 cent geen voordeel heeft (het kopieren wordt er immers niet minder door, en deze 50 cent vergoed de auteursrechten / andere kosten die anders wel betaald zouden zijn ook niet). Wat ik dus jammer vind is dat mensen die deze media gebruiken om bijvoorbeeld foto's of eigen muziek op te zetten, deze 50 cent ook moeten betalen.

Maar misschien bekijk ik het wel verkeerd.. dat kan ook natuurlijk.

maar waar gaat het naar toe?

maar waar gaat het naar toe?

wat ik interessant vind om te weten is waar die 0,50 precies naar toe gaat... ik (als lid van de buma... nog wel) zie er volgens mij helemaal niks van...
zal wel weer bij de grote bedrijven in de zakken vloeien...

opzouten met die heffing dus!!!!!

Re: maar waar gaat het naar toe?

Re: maar waar gaat het naar toe?

Origineel geplaatst door koediman
wat ik interessant vind om te weten is waar die 0,50 precies naar toe gaat...

Dat is natuurlijk de vraag !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back