Verkopen cassettebandjes nog?!

Track van mij is laatst nog op een cassette verschenen;

a1989438841_16.jpg

Mijn favoriete herinneringen aan cassettebandjes is de wirwar aan tape die de autostereo af en toe uitkotste. Dat en de gesmolten (meervoud) walkmans op de hoedenplank tijdens de zomervakanties in Frankrijk. Mooi man, vroeger.

De mijne de bandjes terugspoelen met de cassettespeler in de auto tijdens zomervakanties zodat je de batterijen bespaarde van je walkman.
Haha mooie tijd was dat ja..

Weet ook nog toen ik echt heel erg jong was, dat ik dacht dat als ik de titel op het bandje schreef, de muziek er dan ook op stond.
Omdat ik mijn pa dit ooit had zien doen (niet wetende dat dit al eerder opgenomen was) :D

Ben nog steeds helemaal gek van cassettebandjes en het geluid ervan. Gebruik het in al mijn producties. Heerlijk!

Weet ook nog toen ik echt heel erg jong was, dat ik dacht dat als ik de titel op het bandje schreef, de muziek er dan ook op stond.
Omdat ik mijn pa dit ooit had zien doen (niet wetende dat dit al eerder opgenomen was) :D
Haha, hilarisch! :D

Haha. Ik heb hier ook nog zeker 50 bandjes van vroeger. Een aardig deel ervan zijn albums.
Bv, Tango in the NIght van Fleedwoodmac, die vond ik er toen uitschieten qua geluidskwaliteit..
In hoeverre dat op een WM103 kon natuurlijk.. ;)

Ik herinner me bij oude bandjes nog soms de "print through" van een eerder stukje..

Mn vader was meer in de weer met band, was ik wel gefascineerd door, maar niet echt om te gebruiken..

Heb hier nog een uitgebreid volksdans-archief op cassette van mijn overleden moeder, met daarbij alle dansen uitgebreid beschreven in multomappen. Weleens rondvraag gedaan, maar niemand is geïnteresseerd... :erm:

Remixen die hap torp.. ;)

Ik heb ook nog een berg oude top40 opnames. Met je cassetterecorder naast een andere radio en dan
maar precies timen tot die niet meer door de plaat heen praat en hit REC.. lol

Maar cassettes zijn toch best goed voor de geluidskwaliteit? Een digitale opname moet veel compresseerd worden om en vu meter niet te laten clippen?
Alleen wat meer ruis? En cd's krassen altijd

Maar cassettes zijn toch best goed voor de geluidskwaliteit? Een digitale opname moet veel compresseerd worden om en vu meter niet te laten clippen?
Alleen wat meer ruis? En cd's krassen altijd

Hoe breder de tape en hoe sneller hij draait, des te hoger de kwaliteit. Het kan niet tippen aan reel to reel maar het is wel veel handiger. Was de cassette er niet geweest, dan was de Walkman en veel andere ontwikkelingen dat ook niet. Maar het was weer een compromis. En de kwaliteit van de opname hangt ook voor een flink deel af van je cassettedeck. Met een matig deck haal je nooit topkwaliteit. Dus je deck moet ook echt goed zijn. Als het kan CrO2 of Metal tape (hangt ook van het deck/koppen af). Metal weer niet voor multitrack (kost je je koppen). Cassette is ver inferieur aan CD. Maar wel een leuk medium. Zelf ben ik redelijk gek van cassettes en decks, maar doe er te weinig mee. Heb nog een 2-, 4- en 8-track in de studio. En een cassettedeck in de woonkamer in de home-audio set.

Digitaal hoef je trouwens helemaal niet te compressen. CD heeft meer dynamiek dan welk medium dan ook (ja, DVD en Blu-Ray misschien). Compressen is het probleem dat is ontstaan in de zgn 'loudness war'. Dat heeft niets met het medium te maken.

Back