Goede muzikale voornemens voor 2015

r.5

Vers lid geweest
Wat zijn jullie goede muzikale voornemens voor 2015?

Gear:
Mijn eerste echte Moog
Mijn eerste set aktieve nearfield monitoren
Een nieuwe muziek computer

En voor de rest wat meer muziek maken ipv te pielen met technologie...

Minder kopen - cure my gas- verkooptopics niet meer platsurfen als een addict
Geen gaming time op de playstation, music only
Dat laatste is in 2014 gelukt: geen tijd verspillen aan gaming, minimaal tvkijken ook!

Meer volksliedjes uit mijn hoofd leren, de lier beter leren bespelen, mijn melodietjes op blok- en botfluiten uit mijn hoofd leren...eigenlijk in het geheel niets synthesizer gerelateerds vrees ik. :D

Nou ja, misschien nog een paar volksliedjes opnemen á la Oldfield. Da's altijd wel leuk en komen ook synths aan te pas.

Ik ben gelukkig geen gear-slet dus doe het allemaal met wat ik nu heb. Nog veel te veel te begrijpen van mijn huidige (soft) gear om al te dromen van iets anders. Een TV heb ik niet en een spel console ook niet. Helaas wel FB en dergelijke tijdverslindende onzin

Mijn wens is dit jaar eens iets te maken dat ik zelf goed vind haha

Ik ben niet ontevreden over mijn prestaties op muzikaal vlak in 2014, ben best actief geweest en veel bijgeleerd. Maar tevreden ben ik helaas nooit.

Dus dat is het voornemen voor 2015!!

Geniet er van dit jaar beste mensen!!

:mega:

Wat meer afmaken en wat minder pielen. Al die half afgeronde ideeen zijn harstikke leuk, maar zo verdien ik natuurlijk nooit een privéjet bij elkaar.

Dus vooral minder GAS en minder procrastinatie... :)

In 2014 gestart met modulair, doepfer minicase is inmiddels vol met een A-110 en jawel zelfbouw mixer en moog clone filter afgebouwd. Minibrute gemod met wat extra cv outputs zodat een redelijke basis setup is bereikt. Inmiddels is een voeding onderweg, een aantal 84HP rails en busboards zijn besteld, nu nog wat hout en zagen maar. 2015 wordt het begin van het einde van mijn sociale leven! Vanmiddag vast de hele I Dream of Wires Hardcore editie zitten kijken om op te warmen.... en eigenlijk zou ik ook nog muziek willen maken... Mmmm

Sociale media volledig blokken, en harder leven. Meerdere instrumenten bespelen. Meer sparen.

:biertje:

Mm ja veel plannen. 1 vette monosynth bouwen. 3 osc's zijn al AF. Matrix 6 individuele outs en filter inputs. Dan heb ik nog de midiwidget, een 808 kick. SD en HH kloon. Een volca beats kopen en modden. Midibox sequencers bouwen. De korg electribe sampler op het oog. En probeer ik linux sampler onder Android te draaien.

Na het bouwen wil ik me voledig op muziek maken toeleggen. Nou ja veel plannen en weinig tijd.

Oja ik heb ook mijn draaitafels uit de kast gehaald en wil het turntalizm weer in mijn muziek gebruiken.

Meer echte songs maken. Ik bedoel, een liedje met een echte goeie structuur.
Dat betekent dus echt schrijven en dan ook stapje voor stapje. Ik wil te vaak te snel iets..

Eens echt in mijn Elektron Analog Keys duiken.
Door omstandigheden en slechte timing is mijn begrip van deze mooie bak na ruim een half jaar nog bedroevend laag.

Mijn voornemen is duidelijk. Na zeven jaar niks meer gemaakt te hebben (tussen 2003 en 2007 had ik vijf cd's in mekaar gekregen en toen kwam mijn zoon ter wereld...) wil ik dit jaar terug een vol album van 60 minuten opgenomen hebben.

Ik heb besloten maar te stoppen met nog meer gear me holletje te willen binnen slepen (want), bij de laatste aankopen die ik deed of wilde doen, ging, of was telkens iets mis/
Zelfs iets wat ik nieuw koop komt beschadigd aan en na het geretourneerd te hebben komt ditzelfde apparaat als 'n boomerang gewoon weer bij me terug..
Dan kun je niet meer spreken van bad luck.. dan wil de kosmos je gewoon iets duidelijk maken.. dus :)

Verder veel (nieuwe) muziek luisteren en hopelijk afmaken :)

Back