welke drumsynth voor hardcore

manvsmachine

Electribe junk
Ik wil graag weten welke drumsynth ik het best kan gebruiken voor hardcore. (Geen TR909 want die is veel te duur!)
Mag zo rond de 500euro kosten en niet veel meer. (Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kan er zo vrij weinig over vinden)
Oversturen kan ik via mijn mixer

Heb bij Monopoly de "syncussion" gehoord en dat klonk aardig hardcore :P

gevonden, en wel hier 't is een Pearl. Niet te lang wachten met kijken, voor je het weet is de adv. verwijderd van ebay; de veiling is nl. al gesloten dus. Wordt wel goed zoeken voor je, gelukkig zijn er nog zat alternatieven te bedenken voor je.

dit ding klinkt echt zwaar okee :okdan: van diepe 808-8ige bassen tot beukende hardcore-bassen tot aan donkere trance-bassen. En da's dan nog maar 1 kanaal, met de 2e kan je dan een snare of een geschift noise-geluidje maken.

En zoals je ziet, rond de 500 € is-ie weggegaan dus als je er een vind heb je echt mazzel

Laatst gewijzigd:
Hij is vrij moeilijk te krijgen heb ik gelezen. Maar die advertentie die jij gevonden hebt is wel in United States! Dat is een beetje uit de richting misschien? Het bieden is trouwens al gestopt en hij is al verkocht.

Maar toch bedankt voor de info.

uhm....909 is te duur dus kun je een 909-kloon aanschaffen....:
Novation Drumstation ( 2e hands volop te krijgen )
Jomox Airbase 99 ( 2e hands volop te krijgen,tussen 400 en 500 euro )

Origineel geplaatst door dione
uhm....909 is te duur dus kun je een 909-kloon aanschaffen....:
Novation Drumstation ( 2e hands volop te krijgen )
Jomox Airbase 99 ( 2e hands volop te krijgen,tussen 400 en 500 euro )

Klopt maar ik vraag me af of er niks anders te krijgen is dan een 909 kloon want dan kan ik net zo goed rebirth aanzetten. Dan heb ik een goede 909 kloon. maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat anders. Mag ook een drumsynth zonder stepsequencer zijn. Kan hem ook triggeren via mijn MC-50

wou dezelfde dingen als dione zeggen en dan vooral de jomox airbase 99, omdat die welo een 909 kloon is, maar ook flinke bewerkingen van het geluid toelaat.

promo heeft zijn kick in de bad guy rechtstreeks uit zijn airbase gehaalt zonder te oversturen

Kheb laast een airbase gekocht, voor de hardcore kicks. En ik moet zeggen dat de kick lekker hard klinken. Als ik jou was zou ik niet voor de drumstation gaan. Zonder externe distortion is de kick niet geschikt voor hardcore kicks. De snare is van de drumstation wel weer zeer bruikbaar voor hardcore, en van de jomox ietswat minder. Qua overige percussie haal je meer uit de airbase.

Wat misschien ook een optie is, is een rave-o-lution, met hardcore uitbreiding. Alleen zou ik je hier geen info over het geluid voor kunnen geven iemand anders msisschien?

een Drumstation is ook een 808 kloon :D

maar de vetste hardcore-kicks kun je maken met distortion plug-ins...als je toch een pc met cubase hebt...
ik denk dat in jouw geval het slimmer is om een sampler te kopen ( hardware of software...)

De drumstation kan je uitstekend gebruiken voor de snare en de hihats e.d./
De bassdrum die eruit komt vindt ik niet echt helemaal hardcore. Maar ID&T heeft een aantal jaar geleden een sample CD uitgebracht die 'Hardcore tools' heet een daar staan er genoeg op.

Tja je koopt de Airbase toch vooral voor de kicks he, de andere geluiden kunnen wel leuk zijn verder maar als die niet voldoen heb je qua samples wel goed materiaal om dat aan te vullen. Vooral de 909 kick is erg moeilijk zo goed te krijgen als de Airbase het doet, op de 909 daar gelaten. Het grote verschil is dat de Airbase de kick en de toms analoog doet, tja en dat is toch een duidelijk verschil.....

Ik zou zeker voor de Airbase gaan. Ik vind het eigenlijk helemaal geen 909 kloon. De bassdrum heeft veel meer parameters dan op een 909 [of 808] en is de meeste beukende analoge bassdrum 'straight out of the box'. De snare en hats zijn wat minder breukbaar maar die zijn niet zo belangrijk als de kick in Hardcore, en kan je dus samples voor gebruiken.

Als ik jou was, zou ik inderdaad de JoMoX AiRBase aanschaffen (ga ik zelf over een maandje ook doen).

Hij biedt enorm flexibele edit-mogelijkheden, is écht analoog (op een paar percussiegeluiden na) en op de website van JoMoX kun je een heel handige editor downloaden (bekijk hem maar eens, heb ik ook gedaan en hij ziet er erg bruikbaar uit).

Ik denk alleen wel dat het heel handig is om voor het geluidsediten een MIDI-controller te gebruiken aangezien het mij wat irritant lijkt om zo'n AiRBase handmatig via de frontmodule te moeten programmeren.

Voor het echte tweakwerk is de JoMoX XBase volgens mij meer geschikt maar die heeft maar 3-stemmige polyfonie terwijl de AiRBase 9-stemmig is en meer geluiden biedt.

Ja de XBase bedoelde ik eigenlijk ook. Het ligt er een beetje aan of je veel van de andere geluiden gaat gebruiken.

We hebben het hier wel over de bassdrum, maar vergeet niet, bij hardcore horen ook scherpe hihats. Juist de combinatie van een harde kick en een scherpe hihat vindt ik hardcore als hardcore klinken.

kick en closed hihat wordt in heel veel stylen gebruikt m een scherpe attack in je track te krijgen hoor

Ik heb de Jomox Xbase ingeruild voor de Machinedrum, maar qua kicks zou ik ook voor een Jomox gaan. Gain openschroeven en je hebt haaaardkoor ! Vooral die lange decay is heerlijk. Harmonics vind ik niks, daar word je kick niet beter van en de noise is ook wel fijn op de Jomox. :P Of spaar door voor een Machinedrum, dan heb je toch iets anders dan de standaard overstuurde 909 kick. Die van mij heb ik voor 800 gescoord, dusss..... ;)

En als ik moest kiezen tussen een Xbase en Airbase zou ik voor de Airbase met MIDIcontroller gaan....

Origineel geplaatst door BananaWorld
We hebben het hier wel over de bassdrum, maar vergeet niet, bij hardcore horen ook scherpe hihats. Juist de combinatie van een harde kick en een scherpe hihat vindt ik hardcore als hardcore klinken.

Dat is juist de pest... altijd hetzelfde. :Z

Re: welke drumsynth voor hardcore

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik wil graag weten welke drumsynth ik het best kan gebruiken voor hardcore. (Geen TR909 want die is veel te duur!)
Mag zo rond de 500euro kosten en niet veel meer. (Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kan er zo vrij weinig over vinden)
Oversturen kan ik via mijn mixer

Er staat hier een AiRBase voor 400 (en da's netjes, die is normaal toch wel 799 nieuw) op 't forum.. ik zat er alleen zelf ook al naar te kijken :). Hoe bevalt de MicroKorg trouwens?

Je kunt natuurlijk ook een (soft) sampler overwegen met een setje 909 achtige samples, of een softsynth. Reason, Rebirth etc, bieden zeer goede emulatie van de TR en TB series, en zijn bij uitstek geschikt voor hardcore bassdrums etc.

Qua hardware zou ik inderdaad kijken naar de Jomox XBASE / Airbase 99 (ca 450 euro marktplaats) gedeeltelijk analoge 909 klonen.

De Quasmidi 309 Rave-O-Lution kan ook (heel erg) hard stampen (ca 350 euro ebay) , zeker met de drum expansion (35-90 euro ebay) , maar die genereert toch net wat ander geluid als de standaard sinus/blokgolf bassen. Verder is de R8 (200 euro marktplaats) misschien een optie, een wat beschaafdere drumcomputer met 909 en 808 drumkit aan boord. :)

Als ik me niet vergis deed Paultje zijn haaardcore bassen maken door een 909 door een Mackie tafel heen te halen en de tafel te oversturen door de gain heel ver open te draaien. Da's heel simpel -> sinus in -> blok uit :) Dat werkt ook prima met andere drumcomputers, mits je maar een beetje stevig sinus hebt met een korte attack en een lange uitlooptijd :)

Back