welke drumsynth voor hardcore

Ik weet niet of je in het bezit van Reason 2.5 bent, maar bij deze versie
zit een nieuwe fx > Scream!

Pak een willekeurige kickdrum ... gooi dit signaal door de scream , zet op distortion en huppah!

Een hardcore kick waar je van smult...:{

compressor word ook vaak over de drums gebruikt om dat keiharde te verkrijgen. (eigenlijk meer hardstyle?) das ook wel handig dus om daar naar te zoeken. (tenzij je er al 1 heb) je hebt ze ook software matig. overigens> in cubase kan je in tracks gewoon audio track selecten (dus niet de part zelf maar het balkje met waveforms erin getekend) en daar met het hendeltje in het midden volume verhogen. werkt het zelfde als een compressor...

Ik ben in het bezit van Rebirth maar ben meer op zoek naar een hardware alternatief aangezien mijn pc een beetje een erg slome bak is(166mhz) en ik niet graag met cubase werk op die pc kan niet zo veel vst plugins tegelijk aan en ook niet al te veel sporen audio. Geld voor een nieuwe pc plus software heb ik niet. Oversturen van een drumsynth lijkt mij geen probleem door de mono line input's van mijn mixer te gebruiken en deze heel ver open te draaien krijg je een prima distortion. Zou het met een MAM ADX-1 in combinatie met een sequencer niet mogelijk zijn?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dione
een Drumstation is ook een 808 kloon :D

maar de vetste hardcore-kicks kun je maken met distortion plug-ins...als je toch een pc met cubase hebt...
ik denk dat in jouw geval het slimmer is om een sampler te kopen ( hardware of software...)

Wat voor hardware sampler?

Origineel geplaatst door manvsmachine
Wat voor hardware sampler?

E-Mu of Akai...

Bijv. een E-Mu esi ( met turbo kaart ! )....als je 500 euro te besteden hebt hou je nog geld over ook...

Hardcore kicks van tegenwoordig worden bijna allemaal gemaakt met samplers.
Er is bijna niemand meer die een kickje pakt en dat dan op de tafel overstuurd.
Opties voor goede samplers. Akai en emu.
Akai lekker hard en rouw, emu schijnt steengoeie filters te hebben.
Drumstation blijft een zeer goede optie 909 en808 ineen.
Dione heeft hem heel lang gebruikt en ik hoorde het geeneens.
Rebirth imho sucks.

Origineel geplaatst door faab
Hardcore kicks van tegenwoordig worden bijna allemaal gemaakt met samplers.
Er is bijna niemand meer die een kickje pakt en dat dan op de tafel overstuurd.

bedoel je dat ze dan overstuurde kicks samplen?
die zijn dan toch ooit een keer op een tafel overstuurd :confused:

Oversturen doen ze niet meer.
Veel meer met goede plugins werken en een fatsoenlijke kick als brongeluid.
De shermanfilterbanks zijn ook erg populair.
Distortion haal je eerder uit goede plugins en je mix blijft veel beter in balans, er worden tegenwoordig
ook veel digitale tafels gebruikt en die mag je niet eens oversturen dan blaas je namelijk
je kanalen op.
Synthkicks zijn tegenwoordig ook erg populair.
Uit de nord of de jp haal je erg vette kicks

of de juno 106 :D

kicks worden idd vaak als sample ingezet tegenwoordig, maar dan nog een 909 samplen en dan gaan oversturen en bewerken klinkt toch net dat ietsje strakker en voller dan een sample van een sample van een sample 8o)

Ik vind reason ook niet echt lekker vet klinken.
Zullen mensen zeggen dat dat tussen de oren zit, so be it.

reason is redelijk goed voor bepaalde muziekstylen te gebruiken, maar wil idd als je alles lekker smerig gaat opversturen toch niet overtuigen...why ?!?! don't know

nog even over reason :)

reason 2.5 heeft een leuke distortion nu aan boord . kaal klingt reason echt heerlijk daarom neem ik het ook op in ableton daar kan ik ( pro ) fx-en etc bijvoegen ( zelfs realtime ) reason is een berg gear voor een paar centen .

reason is mega !

Oke... Faab weet waar hij het over heeft...:biertje:

Maar toch Reason 2.5 heeft die Scream FX...
en daar kan je echt vette hardcore kicks mee maken....

:doei:

Origineel geplaatst door endonyx
reason is redelijk goed voor bepaalde muziekstylen te gebruiken, maar wil idd als je alles lekker smerig gaat opversturen toch niet overtuigen...why ?!?! don't know

uuhm ff mezelf maar quoten dan.... ik bedoelde hiermee juist rebirth en niet reason

is een korg es1 niks?

Ik werk met samples, originele 909 (direkt in mengtafel + doorlussen via subgroepen) en sinds kort met de ....

Korg Electribe R !

Die zijn echt niet duur (€ 175-200) en met een beetje tweaken maak je echt harde bassen, van 808-606-909 tot partyanimals kicks, you name it. Vereiste is wel natuurlijk een goed mengpaneel om het zooitje door te kunnne lussen voor echte freaky shit :D

Voordeel van n electribe is dat de 909 open hihat er al als tweakable sample in zit (originele 909 hihats + cymbals zijn 6 bit samples voor diegene die het nog niet weten) en de claps redelijk goed is.
Daarnaast kan je ook losse synthgeluidjes met de losse percussie synths (4 aanwezig op ER).

Vette snares kan je ook maken met de electribe R, mits je er wat moeite in wilt stoppen.
Als je hapklare brokken wilt, moet je voor de drumstation of airbase gaan.

Zelf vind ik de drumstation veel te statisch, slechte snare en foute cymbalsamples, net als de toms.
Alleen de hihats zijn goed.

Airbase heeft een vette claps en goeie bassdrum die lekker analoog klinkt, maar de hihats zijn mij te oldschool.

Beste oplossing: een Electribe R + bv TR 626 of TR 707 erbij voor de cymbals/toms.
Moet met € 350 te doen zijn, met een beetje geluk.
Grootste voordeel is dat je gelijk heeeel veeel uitgangen hebt van bijna alle losse geluiden :okdan:

Back