welke drumsynth voor hardcore

Ik zal eens wat in Rebirth maken en dat oversturen op mijn mengtafel.

He je vroeg of iemand een goeie drumsynth wist voor hardcore kicks... Vergeet in ieder geval de 909, die bassdrum is onderhand zo uitgekouwd daar moet je echt niet meer mee aankomen. In de moderne hardcore worden vaak synthesizers gebruikt om kicks mee te maken. Het is ff weten hoe een kick in mekaar zit maar dat is niet zo moeilijk.
Beetje met de pitch gaan spelen en voor je het weet heb je al een behoorlijke bassdrum, distortion eroverheen en klaar.. Dan heb je ook nog controle over je kicks, als je gaat samplen kan dat niet... En een sample klinkt om de een of andere reden ook nooit echt gewelig...

Een goeie softwaresynth is de novation v-station(software versie van de k-station) Normaal gesproken ben ik niet zo weg van vst synths en ook niet van novation(koop nooit de drumstation!) maar van deze was ik wel behoorlijk onder de indruk

Succes!

Origineel geplaatst door SanderSchuurman
Een goeie softwaresynth is de novation v-station(software versie van de k-station) Normaal gesproken ben ik niet zo weg van vst synths en ook niet van novation(koop nooit de drumstation!) maar van deze was ik wel behoorlijk onder de indruk

Je kan idd met de K-Station toffe hardcoredrums maken! Voordeel van bassdrums maken met synths is dat je erg veel controle hebt over je geluid doordat je ook lekker met LFO's en filters kunt gaan klooien.

ik wit ut nie mir

ik wit ut nie mir

zo. na een dagje al herrie maken nog even snel een sampletje voor het forum.
beluister morgen zelf wel weer of het klonk _ sorry alvast :yamaha:

meest flexibele en vetste qua debiele harde sounds is de Airbase

Origineel geplaatst door Mk II
meest flexibele en vetste qua debiele harde sounds is de -knip-

Machinedrum. :D

dit is een overstuurde electribe a

hard drum

hard drum

De white frog zegt:in de mc 505 zitten echt vette drum sets en je kan je kick zelf bijwerken nu te koop bij thoma okaze voor 700 euro je hebt er een mix out direct 1out en direct 2 out een delay galm enz enz .:okdan:
info www.thomaokaze.com of den dx 200 nieuw rond de 400 euro greets

Re: hard drum

Re: hard drum

Origineel geplaatst door djwhitefrog
De white frog zegt:in de mc 505 zitten echt vette drum sets en je kan je kick zelf bijwerken nu te koop bij thoma okaze voor 700 euro je hebt er een mix out direct 1out en direct 2 out een delay galm enz enz .:okdan:
info www.thomaokaze.com of den dx 200 nieuw rond de 400 euro greets
ik vind de dx-200 wel erg beperkt voor een hardcore-kick hoor...mc-505 heb ik geen ervaring mee, maar denk dat je daar ook niet echt ver mee komt (sample-based toch?)

hardcore kick

hardcore kick

In de mc zitten toch 25 drum sets waaronder 3 die echt die richting uit gaan en ja deze zijn gesampeld anders moed je me de oude tr sets werke 909 808 greets;)

Die mc303 vindt ik 3 x nix. Heb m ook gehad. 1 dag, om precies te zijn.

Daar zitten geloof ik alleen die 808 en 909 sampletjes in, ken je net zo goed een sample cd'tje kopen...

Nee als je echt vette bassdrums wilt hebben, moet je ze zelf maken.

909!

909!

geloof me, dat was allemaal sample werk vroeger, of de 909 en vette distortion en EQ

voorbeeldje:
BSE van Babyboom, is gewoon Fasttracker2 Hardcore.
`-> g. van zitteren, homey van g.pernet etc.

meer vertel ik lekker niet :)

en doe anders eens iets nieuws. dus een plug voor een kick of een va voor een kick
alle andere dingen zijn al gedaan(sh101/etc)

tis toch wat je derzelf van maakt. een kale 909 klinkt ook niet zoals het hoort. (noisegate/eq)

Re: 909!

Re: 909!

Origineel geplaatst door virkaz
geloof me, dat was allemaal sample werk vroeger, of de 909 en vette distortion en EQ

voorbeeldje:
BSE van Babyboom, is gewoon Fasttracker2 Hardcore.
`-> g. van zitteren, homey van g.pernet etc.

Ik weet een beter voorbeeld: alle ouwe platen van Neophyte...

Die kicks maakten ze ook zelf met de Amiga en die waren echt de hardste....

Misschien een bak waarvan je het niet verwacht maar de yamaha cs1x kan er ook wel wat van. Met de samples die er in zitten en de interne effecten kan je leuke kanten op hier een voorbeeld:

www.blinx.nl/mp3/kicks.mp3
(lage kwaliteit, en snel in elkaar geprutst)

Deze is gemaakt met de 909 zet van de cs1x met de amp sim er over op tube stand. Er zijn in de amp sim nog 4 andere amp modellen en er zijn ook nog 2 andere overdrive/distortion effecten.

Back