welke drumsynth voor hardcore

Origineel geplaatst door vanZr
[..] met alleen een electribe en een distortion pedaal ook zeer dikke kicks kan maken :mega:

demootje demootje demootje!
(en wat voor distortionpedaaltje heb je?)

Origineel geplaatst door Phase
Rebirth zou je zo zonder problemen moeten kunnen draaien op een pentium 1 166mhz, want het programma is ook uit 1998. ik draai em nu toevallig op een 200 mhz ook helemaal ok. als je wat meer oudere softsynths wil draaien op z'n oude bak pak dan ook ouwere software niet niet zoveel verbruiken. Cubase 3 erbij moet ook kunnen als je em nog vinden kan op internet tenminste.

cewl! ga ik eens uitproberen. die Cubase dan. weet hem wel te vinden of te kopen. (jaja, soms lopen we wat achter, maar met een trage pc :D )

tot hiertoe was het oude fruity :) dat ding doet het ook nog zo slecht niet.
waarbij ik denk... de oudere versies van dat ding kunnen toch ook goeie hardcore drumdingen maken? of is de distortion plugin te zwaar en te lame voor een p166?

questions, questions...

:D

cloudy

Origineel geplaatst door Roel
demootje demootje demootje!
(en wat voor distortionpedaaltje heb je?)

Ik heb het van gister helaas niet opgenomen, het staat geloof ik wel op film, maar daar koop je weinig voor :P Ik zal morgen even een stukje opnemen. Voor distortion gebruik ik een boss DS-1, maar zit er aan te denken ook een Proco Rat aan te schaffen...klinkt wat viezer als het goed is. Maar die DS-1 doet zijn werk ook wel...:D

Hmmm,, nu heb ik nog dat stukje niet online gegooid...tsja, lui en laks...sorry. Ik ga morgen wel even met het beestje aan de slag :)

Iemand liep hierboven te janken dat de 909 uitgekauwd was ?
Tot nu toe wel een van de weinige drumconputers die een goeie basis voor een dikke hardcore kick kan maken.

Even mijn top voor het maken van bd's:

hardware:

TR 909
Electribe R
Juno 106

software:

soundforge (pitch enveloppe)
stomper
waldorf attack
etc ...

Verder vaak genoeg samples die vervolgens onherkenbaar worden gemaakt .*D

nou die machinedrum voorbeeld vind ik niet echt overtuigend heb zelf ook een machinedrum en dan echt wel een beetje beter

Origineel geplaatst door Phase
Rebirth zou je zo zonder problemen moeten kunnen draaien op een pentium 1 166mhz, want het programma is ook uit 1998. ik draai em nu toevallig op een 200 mhz ook helemaal ok. als je wat meer oudere softsynths wil draaien op z'n oude bak pak dan ook ouwere software niet niet zoveel verbruiken. Cubase 3 erbij moet ook kunnen als je em nog vinden kan op internet tenminste.

Rebirth draait ook prima maar ik zou niet weten waar ik cubase 3 nog zou kunnen vinden

kick boem . machinedrum en klip analoge tafel

Origineel geplaatst door Nightstorm
ah zo...het resultaat mag er wezen :)

ik had vandaag ook een ingeving...ik heb een kick vanuit me sampler naar me mx2802 mixer gestuurd...daarop heb ik 'm overstuurd en van daaruit naar me mx2442 en daarop flink wat laag weggedraaid...op een ander kanaal op de 2442 heb ik een plopkickje gegooid, de ragkick door de compressor en de plop op de ext in..recorder aangezet en gaan freaken met me esi-filters,,,resultaat is vrij hardcore al zeg ik 't zelf :) voor de geinteresseerden op http://members.chello.nl/ctjj/kickmastah.mp3 een stukkie te horen

de plop zit er nog iets te overduidelijk in maar ach...'t blijft nu tenminste beuken ook al ga je gillen met de filters en t is echt stukken makkelijker mixen zo!

ligt het aan mij, of is die link dood? :confused:
Ik wil hem ook horen!!! =(

Origineel geplaatst door kGk
ligt het aan mij, of is die link dood? :confused:
Ik wil hem ook horen!!! =(
link was idd dood, maar heb m even voor je tot leven gewekt :)

ben achteraf toch niet zo enthousaist over die kicks, laag in het geheel ontbreekt verder wil deze manier vaak niet werken om de een of andere reden...maar t idee was leuk...veel plezier ermee :)

ja hallo man!!! hier waren een paar vette voorbeeltjes te horen!

wat die 909 betreft, mij hoor je hem niet afzeiken. hij is afgezaagd, maar toch volgens mij nog steeds steengoed. en verder ga ik het er niet over hebben of we zijn weer vertrokken voor een tijdje

greetz

cloudy

yo ff een schop omhoog, ik heb een vraag aan de hardcoreheadz...

ik heb weer 's geprobeerd een kick te maken door door te lussen via me mixer (kanaal -> bus -> ander kanaal -> bus -> kanaal...en gain voluit)...maar als t echt hardcore begint te klinken gaat 't suizen als de klere...volgens xtrecist is 't niet normaal, volgens mij ook niet (normaal hoor ik ook een piep, maar als ik me linkermuisknop indruk gaat die weg? zo ook met opnemen met soundforge)...denk dat me scsi-kabel stoort ofzo...kan ik hier wat aan doen? zo ja, wat dan? andere opties dan de hele zooi verbouwen? gebalanceerde kabel kopen ofzo? of gaat zo oversturen gewoon te ver?

hier ff een mp3'tje zodat jullie weten waar ik 't over heb...wel oppassen met je volume want hij begint niet overstuurd en dat klinkt nogal zacht, maar daarna niet meer ;)

http://members.chello.nl/ctjj/kickruis.mp3

ik denk dat het moeilijk blijft om 1 manier aan te wijzen die het beste is. Ik maak zelf meestal een kick met de Syncussion DRM-1 drumsynth of Reaktor en stamp die door de Steinberg quadrafuzz plugin of Waldorf D-pole. Als ik kicks maak met de Syncussion hebben deze vaak dik vet lekker laag en klinken vaak beter of even lekker als een 909 kickdrum maar dan anders, wel an analoge. Ik heb dan ook 3 verschillende instruments (analoge percussiekanalen in de drumsynth) waar ik kicks mee kan maken en die klinken alledrie weer een beetje anders (ook met dezelfde instellingen.) Meestal laat ik die kick dan gewoon meelopen maar soms sample ik m ook. Het is ook een lekkere truuk om m te oversturen met de rec gain van een sampler. Ik doe t dan met een akai s2000 en ik moet zeggen dat t dan na wat eq-en wel een lekkere kick is.
Ik maak nu al een jaar of 7 hardcore (nee nog nix uitgebracht, maar verder zeg ik nix)en ik doe t op verschillende manieren als het ene me de keel uithangt. Iedere manier geeft toch elke keer weer hetzelfde karakter aan de kick.
Ik kan alleen maar vertellen hoe ik het doe, verder kan ik geen tips geven want ik weet er geen meer.

Back